Huolestunut ylipainoisisesta ystävästä

  • Viestiketjun aloittaja Jasmini
  • Ensimmäinen viesti
Jasmini
Hyvä ystäväni on ollut koko elämänsä ylipainoinen, tällä hetkellä reilusti. Hän tiedostaa asian, ja sanookin että itse hän läskinsä kantaa. Mutta kun hänestä näkee että hän ei voi hyvin, liikkuminen on kömpelöä ja päivät kuluu kotona tvn ääressä. Verukkeita herkutteluun löytyy joka päivä. Heseruoka monta kertaa viikossa ja päivittäin suklaata. Liikkumaan häntä en oo saanut, koska ei vaan jaksa. Tuntuu ilkeältä kirjoitella tällästä mutta en mä tiedä pitäiskö mun puuttua mitenkään. Itsekin olen muutaman kilon ylipainoinen, mutta liikun ja syön pääsääntöisesti terveellisesti niin pahalta kun toinen voi huonosti
 
vierailija
jos vaivihkaa veisit hänet harrastamaan jotakin. Ensin tietenki tosi kevyttä ettei se tunnu nii pahalta.
Syömisestä on varmaa turha urputtaa.
Se on vähä niin et et oikee voi asiaan vaikuttaa mitenkää.
 
xcvb
Kyllä elämäntaparemontti lähtee ihmisestä itsestään. Sitä ei voi perhe tai ystävät vaatia. Laihduttamisesta puhuminen tn. ärsyttää ja saa aikaan vastareaktion. Toki voit omalla esimerkilläsi olla mallina. Käy kävelylenkillä ja pyydä kaveria mukaan. Kun syötte yhdessä, tarjoa jotakin terveellistä, mutta hyvää. Älä kuitenkaan aina vaahtoa kiloista, ulkonäöstä tai terveellisyydestä. Tietysti sitten voi puhua, jos hän ottaa sen puheeksi.
 

Yhteistyössä