Huomenna menossa sairaalaan tekosupistuksiin..rinnanpäistä hieromalla..miten semmonen tehään??

eli siis viime viikolla sairaalas sanottiin,että huomenna sit olis edessä tosiaankin tekosupistusten teko ja rinnanpäitä hieromalla n.1h verran...Pikkusen vaan mietityttää miten semmoinen tehdään..itsekkö hieron niitä vai onko niillä joku kone??

Onko jollekkin tehty semmoista testiä ikinä??
 
Jenis
Mä jouduin kans tohon "nipple-käyrään" yliaikaiskontrollissa, ja ihan ite niitä nännejä piti hieroa :D Pitää saada aikaan supistuksia, että näkevät miten vauva niihin reagoi.
 
no vauveli on painanut 35 viikolla 2200g, 36 viikolla 2190g ja 37 viikolla 2170g..siis painoarvioissa..huomenna on sit 3d ultra ja viikkoja siis 38+1 JA JOS EI PAINOA OLE TULLUT TARPEEKSI NIIN SIT TEHÄÄN TUO TESTI JA KATOTAAN MITEN VAUVA SUHTAUTUU NIIHIN SUPISTUKSIIN..NIIN AINAKIN YMMÄRSIN SEN LÄÄKÄRIN PUHEISTA...hups ja jäi vahingos capslock päälle =)
 
Miuski harmailee
Nyt kyllä kuulostaa porvoon touhulta - ja mä en todellakaan helposti epäile provoja. Olen vuosia työskennellyt raskaanaolevien ja synnyttävien/synnyttäneiden naisten kanssa eikä moinen metodi ole ikinä tullut vastaan. Kaipa sitä nyt neuvottaisiin neuvolassakin käynnistyskeinoksi, jos kerran noin helppo kotikonsti löytyisi...
 
vieras
Siis nännejä hieromalla Tai laittamalla vauva imemään rintaa, voidaan saada kiinni jääny istukka irtoon synnytyksen jälkeen. Tai siis sitä voidaan kokeilla, jos tuntuu, että istukka on tiukassa, se lisää oksitosiinin eritystä, joka taas puolestaan saa kohdun supisteleen.

Mutta, että synnytyksenkäynnistykseen .. :) Kerro toki, missä sairaalassa ollaan näin "edistyksellisiä" ?
 
Juu
Mulla katottiin kans tolleen, et miten vauva voi.. Niin tuntu tyhmältä maata siinä nännejä hieromassa. =) Mut ilmeisesti jotain supistuksia sain aikaiseksi, kun selvisi, ettei se vauva hyvin voi.. Siinä lääkäri sitten totesi, että taisi tulla syntymäpäivä! Viikkoja oli 32.
 
NaimaAslakki
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ettei olis se nänniä imevä lääkäri määrännyt :D
NaimaAslakki ainakin on auttanut montaa naista noissa nänniasioissa.

Myös NaimaAslakin taikakepillä kutittelu sieltä auttaa synnytyksen käynnistämisessä ja paikkojen availussa....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmailee:
Nyt kyllä kuulostaa porvoon touhulta - ja mä en todellakaan helposti epäile provoja. Olen vuosia työskennellyt raskaanaolevien ja synnyttävien/synnyttäneiden naisten kanssa eikä moinen metodi ole ikinä tullut vastaan. Kaipa sitä nyt neuvottaisiin neuvolassakin käynnistyskeinoksi, jos kerran noin helppo kotikonsti löytyisi...
:eek:
Millä vuosikymmennellähän se teidän sairaala tai mikä onkaan elää? En mäkään ole ennen kuullut että sairaalassa tehtäisiin tuota mutta tuohon on ihan yleinen tieto että nännejä hieromalla voi saada supistuksia aikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmailee:
Nyt kyllä kuulostaa porvoon touhulta - ja mä en todellakaan helposti epäile provoja. Olen vuosia työskennellyt raskaanaolevien ja synnyttävien/synnyttäneiden naisten kanssa eikä moinen metodi ole ikinä tullut vastaan. Kaipa sitä nyt neuvottaisiin neuvolassakin käynnistyskeinoksi, jos kerran noin helppo kotikonsti löytyisi...
Mulle neuvottiin neuvolassa, ja synnärillä myös. Samoin kaverille (joka kävi eri neuvolassa kuin minä ). Ihan yleisesti tiedossa oleva keino mun tietääkseni... :)
 
siis ihan tayssis lääkäri niin sanoi viime viikolla..itte kans ihmettelin kun en oo ikinä kuullutkaan..mut siskolle oli kyllä kans neuvolassa sanottu joskus,et kotona kannattaa hieroa nänninpäitä niin saattaa käynnistää synnytyksen loppu vaiheessa.
ja tosiaan tuossa sairaalalta tulevassa kertomuksessakin siis siinä lapussa mikä tulee käyntien jälkeen kotiin lukee, että Otetaan vielä kontrolli viikon kuluttua, ja samalla NIST_testi ja tarvittaessa vielä tarkemmat seurannat..eli nyt siis olen käynyt siellä viikon välein.
 
Miuski harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmailee:
Nyt kyllä kuulostaa porvoon touhulta - ja mä en todellakaan helposti epäile provoja. Olen vuosia työskennellyt raskaanaolevien ja synnyttävien/synnyttäneiden naisten kanssa eikä moinen metodi ole ikinä tullut vastaan. Kaipa sitä nyt neuvottaisiin neuvolassakin käynnistyskeinoksi, jos kerran noin helppo kotikonsti löytyisi...
Mulle neuvottiin neuvolassa, ja synnärillä myös. Samoin kaverille (joka kävi eri neuvolassa kuin minä ). Ihan yleisesti tiedossa oleva keino mun tietääkseni... :)
No olen toki tiennyt, että näin saatetaan saada supistuksia aikaiseksi, mutta ihan oikeasti NKL:lle useampia kymmeniä äitejä olen synnyttämään saattanut enkä _ikinä_ ole kuullut, että tämä olisi oikeasti niin tehokas keino, että sitä sitä sairaalassakin käytettäisiin. Olen ajatellut, että se menee osastoon sauna, seksi, suklaa ja siivous - toimii jos hyvä tuuri käy.
 
mie
Joo se on ihan yleinen asia et nännejä hieromalla VOI saada supistuksia aikaa, mutta että sitä sairaalassa vartavasten tehtäisi :eek: :eek: anteeksi mutta onko tämä sairaala porvoossa :ashamed:
 

Yhteistyössä