Huominen maailmanLoppu.

  • Viestiketjun aloittaja Rönsyilijä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja höh O_o;23811356:
Ja pointti on?
Ihmiset ajautuu hyppimään vuorilta ym. alas epätoivon pelossa :( :(
En ymmärrä tätä että näitä julkaistaan, jos näin ei tapahdu!?!?!?
Järkeeni ei mene....
Jotenkin ei yllätä yhtään. Lehdet haluavat rahaa. Jos muutama idiootti siinä sivussa loikkii kallioilta, niin ei kyllä osakkeenomistajia voisi vähempää kiinnostaa.
 
"vierailija"
Tuskinpa tulee. Ja jos niin hullusti joskus käy, että tulee, niin eipä sille mitään voi. Ihan turhaa pelätä tuollaista asiaa. Eletään vaan hetki kerrallaan kuten tähänkin asti. :)
 
"vieras"
Luukkaan evankeliumi kertoo asiasta näin: 25 "Auringossa, kuussa ja tähdissä näkyy merkkejä. Meren aallot pauhaavat jylisten, ja maan päällä ovat kansat ahdistuksen ja epätoivon vallassa. 26 Kaikki lamaantuvat pelosta odottaessaan sitä, mikä on kohtaava ihmiskuntaa, sillä taivaiden voimat järkkyvät. 27 Silloin nähdään Ihmisen Pojan tulevan pilven päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. 28 Kun nuo tapahtumat alkavat, nostakaa rohkeasti päänne pystyyn, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."

Ja: 34 "Pitäkää varanne, etteivät juopottelu ja päihtymys tai jokapäiväisen elämän huolet turruta teitä, niin että se päivä yllättää teidät 35 niin kuin ansa. Sitä päivää ei vältä yksikään, joka maan päällä elää. 36 Pysykää siis alati valveilla ja rukoilkaa itsellenne voimaa, jotta selviäisitte kaikesta siitä, mikä on tapahtuva, ja kestäisitte Ihmisen Pojan edessä."

Raamatussa onneksi kerrotaan selvästi, mihin pitää uskoa ja mihin turvansa laittaa, ja mitä tehdä =) Jeesus Kristus on voittanut maailman, ja hän ohjaa meidät Isän Jumalan luo iankaikkiseen elämään. Ei tarvitse pelätä ja huolestua tämän maailman lopusta, sillä tämä on vain väliaikaista.
 
1
Onko sinulla kenties parempia termejä ihmiselle, joka ottaa vakavissaan amerikkalaisen kylähullun jorinat maailman tuhoutumisesta? Imbesilli? Latvakakkonen?
Luuletko sen olevan jotenkin näistä - meistä - pelkääjistä mukavaa? Voin sanoa, että on aika melkoisen ikävää olla viikkotolkulla kauhuissaan tästä. Kun haluaisi vain olla rakkaissaan kiinni ja itkeä, mutta sekin tuntuu hölmöltä juuri tuollaisen nimittelyn takia. Eikä ilman kunnollisia hyvästejäkään tahtoisi lähteä. On äärettömän paha olla.
 
kauhuissaan olen
No kyllä ei minullakaan ole nyt häävi olo. Ei tee mieli mennä nukkumaan ollenkaan, mutta pakkohan se on. Toivottavasti ollaan vielä huomisen jälkeenkin hengissä. En halua vielä luopua elämästä ja omasta rakkaasta perheestäni.
 
1
No kyllä ei minullakaan ole nyt häävi olo. Ei tee mieli mennä nukkumaan ollenkaan, mutta pakkohan se on. Toivottavasti ollaan vielä huomisen jälkeenkin hengissä. En halua vielä luopua elämästä ja omasta rakkaasta perheestäni.
Voimia sinullekkin. Ihan samat tunnelmat täälläkin. Täytynee nyt sitten mennä rutistamaan rakkaitaan itkien vaikka se vähän hölmöltä saattaisi tuntuakkin. Jos elämä tämän jälkeen jatkuu, toivottavasti osaisimme arvostaa elämäämme enemmän.
 
Luuletko sen olevan jotenkin näistä - meistä - pelkääjistä mukavaa? Voin sanoa, että on aika melkoisen ikävää olla viikkotolkulla kauhuissaan tästä. Kun haluaisi vain olla rakkaissaan kiinni ja itkeä, mutta sekin tuntuu hölmöltä juuri tuollaisen nimittelyn takia. Eikä ilman kunnollisia hyvästejäkään tahtoisi lähteä. On äärettömän paha olla.
Ei varmaan ole. Mutta siitä huolimatta on tyhmää, ettet hakeudu asianmukaiseen hoitoon, kun itsekin tunnistat ongelmasi. Tiedät varmaan myös erinomaisen hyvin, että kautta historian maailmanlopun pelkääminen on ollut yksi selvimpiä häiriintyneen ihmisen tunnusmerkkejä. Ja se ei kyllä ole muuttunut mihinkään.
 
:/
onhan se ikävää..

uskovaiset nousee yhtäkkiä taivaaseen kohti valoa.. Me muut sitten jäädään tänne ja vilkutetaan kun osa läheisistä nousee kohti pilviä. Ja pikkuhiljaa meillä muilla alkaa helvetinlieskat polttelemaan persettä..

:'(
 
kauhuissaan jatkaa
1, kun täällä tuosta maailmanlopusta on koko ilta puhuttu, niin siitä tämä kauhistunut olotila on vain yltynyt. Ei tunnu kivalta ollenkaan, miten edes saan unta ensi yönä? Noh, onneksi tänään vietimme mukavan päivän koko perheen kesken.
 
Keittiönoita
[QUOTE="tyttö";23811067]Olen viikkotolkulla ollut kauhuissani tämän takia ja kyllä pistää tuo tämän ennustaja jokseenkin vihaksi jos huomenna ei toivottavasti mitään ihmeellistä tapahdu. Mutta en tahdo kantaa kaunaa vaan olen ainoastaan onnellinen jos elämä jatkuu. Katsotaan ja toivotaan parasta.[/QUOTE]
Onko tämä sun ensimmäinen maailmanloppusi? Jos on, niin lievän huolestumisen jotenkuten ymmärrän. Mä olen jo sen ikäinen, että näitä ennustettuja maailmanloppuja on tullut ja mennyt ja edelleen täällä vaan porskutellaan.
 
repskops
Ei varmaan ole. Mutta siitä huolimatta on tyhmää, ettet hakeudu asianmukaiseen hoitoon, kun itsekin tunnistat ongelmasi. Tiedät varmaan myös erinomaisen hyvin, että kautta historian maailmanlopun pelkääminen on ollut yksi selvimpiä häiriintyneen ihmisen tunnusmerkkejä. Ja se ei kyllä ole muuttunut mihinkään.
:LOL: kyllä noi sun jutut on ihan yhtälailla ollut kautta historian selvimpiä häiriintyneen ihmisen tunnusmerkkejä. :D
Ja kun oikein pinnistelet niin muistat, että keskiajalla maailmanlopun pelkääminen ei ollut mitenkään tavallisesta poikkeavaa. Sinunlaiset ihmiset taas ovat aina olleet vastenmielisiä.
 
[QUOTE="vieras";23811485]uskooko joku ihan tosissaan että huomenna tulee maailmanloppu, no ei varmasti tule :D[/QUOTE]
Sehän tässä huvittavaa onkin. Maailmanloppu ei huolestuta yhtään, mutta nyt alkaa todella huolestuttaa se tosiasia, että löytyy näinkin paljon ihmisiä, joilla intiaanit eivät souda kanootissa ihan samaan suuntaan. Tragikoominen ajatus, millaisia piilohulluja sitä kadulla vastaan tuleekin :D
 
lk
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23811488:
Onko tämä sun ensimmäinen maailmanloppusi? Jos on, niin lievän huolestumisen jotenkuten ymmärrän. Mä olen jo sen ikäinen, että näitä ennustettuja maailmanloppuja on tullut ja mennyt ja edelleen täällä vaan porskutellaan.
sähän olet 5-kymppinen? Pakko kysyä että monta maailmanloppua muistat omasta elämästäsi?

Mä muistan oikeastaan vaan ku sen piti tulla milleniumina :D
 
sähän olet 5-kymppinen? Pakko kysyä että monta maailmanloppua muistat omasta elämästäsi?

Mä muistan oikeastaan vaan ku sen piti tulla milleniumina :D
minä muistan useamman, ihan viisikymppinen en ole, mutta muistan ensimmäisen maailmanlopun tulleen jo joskus 70-luvun loppuvuosina. Koulusta lähtiessä viikonlopun viettoon mietimme tulemmeko sinne enää maanantaina.
 
[QUOTE="vieras";23811421]Luukkaan evankeliumi kertoo asiasta näin: 25 "Auringossa, kuussa ja tähdissä näkyy merkkejä. Meren aallot pauhaavat jylisten, ja maan päällä ovat kansat ahdistuksen ja epätoivon vallassa. 26 Kaikki lamaantuvat pelosta odottaessaan sitä, mikä on kohtaava ihmiskuntaa, sillä taivaiden voimat järkkyvät. 27 Silloin nähdään Ihmisen Pojan tulevan pilven päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. 28 Kun nuo tapahtumat alkavat, nostakaa rohkeasti päänne pystyyn, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."

Ja: 34 "Pitäkää varanne, etteivät juopottelu ja päihtymys tai jokapäiväisen elämän huolet turruta teitä, niin että se päivä yllättää teidät 35 niin kuin ansa. Sitä päivää ei vältä yksikään, joka maan päällä elää. 36 Pysykää siis alati valveilla ja rukoilkaa itsellenne voimaa, jotta selviäisitte kaikesta siitä, mikä on tapahtuva, ja kestäisitte Ihmisen Pojan edessä."

Raamatussa onneksi kerrotaan selvästi, mihin pitää uskoa ja mihin turvansa laittaa, ja mitä tehdä =) Jeesus Kristus on voittanut maailman, ja hän ohjaa meidät Isän Jumalan luo iankaikkiseen elämään. Ei tarvitse pelätä ja huolestua tämän maailman lopusta, sillä tämä on vain väliaikaista.[/QUOTE]

Nosiisomg. Onhan se hyvä saada nekin kaikki muut ihmiset pois sieltäKristinuskon välitilasta! On siellä osa saanut jo odottaakin tuomiotaan :D Joo en tiedä, Ilmestyskirjahan toki on ehkä suurinta skeidaa mitä olen ikänäni lukenut, eikä tuo Luukkaan evankeliumikaan siitä kauaksi jää. Jos siis unohdetaan se Mooseksen kolmas kirja, mikä on paradoksaalisuudessaan surkuhupaisa, ja siksi kaikkein kamalin kun osa ihmisistä ottaa sen tosissaan. Että niin.
 

Yhteistyössä