huonon tuurin päivä :(

  • Viestiketjun aloittaja öttismönkiäinen
  • Ensimmäinen viesti
öttismönkiäinen
Pojalla oli hajonnut silmälasit koulussa, katsoin että linssi irti , ruuvi kadonnut ja lasit vinkkelissä. Lähdin 100km päähän optikolle korjauttaan laseja. Matkalla kävin kaupassa ostamassa itselle syötävää, ja jatkoin matkaa. Kävin optikolla, kävin syömässä kebabbia. sain soiton tuona aikana että onko majoituspuolella tilaa, ois turisteja tulossa yöksi. Ja sit siis pikana kotia.
Kaikki ei mennytkään suunnitellusti: Silmälaseja ei voinut korjata, koska kehyksen se osa mihin ruuvi laitetaan pitään linssiä kiinni, oli lohjennut irti. Ajoin siis 200km turhaan, ja vielä toiset 200km tulee ajettavaksi kuukauden päästä, aikaisemmin ei pojalle silmälääkäriin aikoja saanut (pitää vielä soittaa keskussairaalaan, jos sitä kautta pääsis nopeammasti. Pojalla on ollut sairaalasta saadut lasit, mut nyt ei oo tullut aikoja.. voi olla että ovat irtisanoneet hoitosuhteen, jos ei olla menty varatulle ajalle. En muista lainkaan onko meille tullut aikoja, kiitos pitkään kestäneen masennuksen) jos hoitosuhde on päättynyt, joudumme itse maksaan lääkärin + silmälasit, muuten ois selvitty pkl-maksulla.
Autolla pääsin 30km päähän kaupungista, ku vatsaan tuli älyttömiä kramppeja, tuskanhiki päässä ajoin lujaa aeuraavat 20km jotta pääsi huoltiskaan räjäyttään lastini :/ iski karsee ripuli, liekkö kebabilla osuutta asiaan?
Ja niitä turisteja ei oo näkynyt eikä kuulunut, joten oisin aivan hyvin voinut käydä jossain kaupassakin. Edes ruokakaupassa.
Kotona sit kävin myöhemmin pikaliimaa ja yritin saada pojan laseja kasaan, jotta vois koulussa edes laseja pitää. melkein liimasin sormeni kiinni, sormissa pikaliimaa kirraamassa nahkaa.. mut linssi pysyy just ja just kiinni :)
Pitää yrittää saada koulusta jotain korvausta polttoaineesta ja ehkäpä ajastakin, matkaan kuitenkin meni jotain 2.5 tuntia yhteensä.. edes vähän, vakuutuksethan niillä on noita tapauksia varten.
 
mam
Itse olisin lähettänyt lasit korjattavaksi tai vastaavasti jättänäyt lasit ko. liikkeeseen korvattavaksi. Maksoi mitä maksoi. Ajamaan en jaksaisi lähteä monta sataa kilometriä.
 
Sanni
Koulunvakuutukset ei laseja kata.Tuskin sun bensojakaa.Ihan nuo linssi voi irrota,kuten minullekkin kävi kesken työpäivän.Kukaan niitäkään korvaa.Mun päässä ne oli ja niitä käytän ei kukaan muu.
 
öttismönkiäinen
Toinen koululainen oli rymynnyt päälle, ja siinä lasit hajonneet. Ja sangoista siis lähti palanen, ei pelkkä ruuvi + linssi irti, miksi itse ensin katsoin tapahtuneen. Eli joudutaan käyttään poika silmälääkärissä ja hommaan uudet lasit, ajaan taas 200-400km (riippuen saadaanko keskussairaalasta aika vai yksityiseltä) Poika saa lasinsa, vaikka vakuutus ei korvaiskaan, sillä paha hajataite, pluslasit, karsastusta joten lasit on pakolliset, ei selviä ilman niitä.
 
LepikonHeta
Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen :
Toinen koululainen oli rymynnyt päälle, ja siinä lasit hajonneet. Ja sangoista siis lähti palanen, ei pelkkä ruuvi + linssi irti, miksi itse ensin katsoin tapahtuneen. Eli joudutaan käyttään poika silmälääkärissä ja hommaan uudet lasit, ajaan taas 200-400km (riippuen saadaanko keskussairaalasta aika vai yksityiseltä) Poika saa lasinsa, vaikka vakuutus ei korvaiskaan, sillä paha hajataite, pluslasit, karsastusta joten lasit on pakolliset, ei selviä ilman niitä.
Toihan on selvä vakuutukseen kuuluva vahinko kouluaikana. Näin ainakin minä tyhmänä ajattelen :ashamed: Siis koulun vakuutukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Itse olisin lähettänyt lasit korjattavaksi tai vastaavasti jättänäyt lasit ko. liikkeeseen korvattavaksi. Maksoi mitä maksoi. Ajamaan en jaksaisi lähteä monta sataa kilometriä.
mutta öttis asu niin pienellä paikkakunnalaljossa ei oo lasiliikettäja meille ainkin sanottiin että pojan lasit pitää korjauttaa samassa likkessä mistä on ostettu, silloin he korvaavat tai antavat uudet tilalle.
 
öttismönkiäinen
Lähimpään liikkeeseen veinkin korjautettavaksi :D eikä niitä tosiaan voinut optikkoliikkeessä korjata, eikä edes linssejä hioa eri pokiin sopiviksi (kysyin tuotakin vaihtoehtoa) lisäksi oisin ostanut ruuveja kotia varuille ku mulla+miehellä+ vanhimmalla tytöllä + tällä pojalla lasit, ja yksi pojista odottaa silmälääkärille pääsyä. Mutta ruuveja on älyttömästi erilaisia, joten ei se mies ruvennut myymään niitäkään. Nyt lasit just kestivät läksyjen luvun, ku pikaliimalla liimailin sitä paikalleen, sankoja en sit voinut enää väännellä kunnolliseksi (ois liimaukset hajonnut) ja linssitki on menny täysin naarmuille ja on niissä pari pientä pikaliimatahraakin :D hyvä ettei sentäs äiti koreile laseissa kiinni
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seritah:
Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen :
Toinen koululainen oli rymynnyt päälle, ja siinä lasit hajonneet. Ja sangoista siis lähti palanen, ei pelkkä ruuvi + linssi irti, miksi itse ensin katsoin tapahtuneen. Eli joudutaan käyttään poika silmälääkärissä ja hommaan uudet lasit, ajaan taas 200-400km (riippuen saadaanko keskussairaalasta aika vai yksityiseltä) Poika saa lasinsa, vaikka vakuutus ei korvaiskaan, sillä paha hajataite, pluslasit, karsastusta joten lasit on pakolliset, ei selviä ilman niitä.
Toihan on selvä vakuutukseen kuuluva vahinko kouluaikana. Näin ainakin minä tyhmänä ajattelen :ashamed: Siis koulun vakuutukseen.
peesi...mun veljeltä aikanaan meni etuhammas kouluaikana..ja koulu korvaa hammaslääkäri kulut ja kaikki ....eli koululla on vakuutus josta menee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja bambiino:
Alkuperäinen kirjoittaja Seritah:
Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen :
Toinen koululainen oli rymynnyt päälle, ja siinä lasit hajonneet. Ja sangoista siis lähti palanen, ei pelkkä ruuvi + linssi irti, miksi itse ensin katsoin tapahtuneen. Eli joudutaan käyttään poika silmälääkärissä ja hommaan uudet lasit, ajaan taas 200-400km (riippuen saadaanko keskussairaalasta aika vai yksityiseltä) Poika saa lasinsa, vaikka vakuutus ei korvaiskaan, sillä paha hajataite, pluslasit, karsastusta joten lasit on pakolliset, ei selviä ilman niitä.
Toihan on selvä vakuutukseen kuuluva vahinko kouluaikana. Näin ainakin minä tyhmänä ajattelen :ashamed: Siis koulun vakuutukseen.
peesi...mun veljeltä aikanaan meni etuhammas kouluaikana..ja koulu korvaa hammaslääkäri kulut ja kaikki ....eli koululla on vakuutus josta menee...
Jos koululla vain on täytetty se raportti vahingosta.
 
öttismönkiäinen
Ei varmasti oo mtn raporttia tehty, silmälasit oli laitettu kirjekuoreen ilman saatesanojakin. Poika ei edes varma kuka opettaja, arveli sen olleen erityisopettaja
 

Yhteistyössä