Hups!Palovamma-apuja

Olin tässä koneella ja mies tytön kanssa iltapalalla.Jotenkin tyttö oli kuitenkin koskenut etusormellaan kuumaan takkaan ja huusi.Laitettiin kylmän juoksevan veden alle sit kun tajuttiin että mistä oli kyse.
Pitäskö siihen laittaa jotain rasvaa vai mielummin antaa olla?
tyttö siis 1v5kk.Valkonen kellukka tuli hetimiten sormeen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Ja särkylääkettä yöksi.
Ok.Mä laitan tuttipulloon.Hitto kun mä tiesin että tää päivä koittaa.Auta armias jos olis ollut ns mun vahtivuorolla niin olisin saanu mieheltä vuoron.Nyt kun mies lupas kattoo tyttöö ja tää tapahtu niin lohdutin vaan tyttöö enkä kettuillu.
 
HipHei
Ihohan palaa 20min vielä sen polttamisen jälkeen että ainakin sen aikaa haaleassa vedessä(ei kylmää ettei tule paleltumaa ) ja rasvaa päälle sitten.
Bacibakti? jauhekin on hyvää.
 
Sair.hoit.
Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Bebanthenia tai valkovaseliinia laittaisin yöksi. Ei kannata peittää ellei mene rikki.
Bepanthenia on.Onko haittaa jos tyttö imeskelee sitä sormee? :/
Ei Bepanthenin suhteen, paitsi tietty että menee rasvat hukkaan. Minä kyllä laittaisin kevyesti laastarin tai sideharson päälle, jotta lapsi ei unissaan ehkä pure rakkoa rikki. Se rakko on paras suoja pöpöiltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä en olis laittanu ees veden alle niin ei olis tullu rakkulaa... :whistle:
Mikset laittais veden alle?
Koska oon huomannu että vesikellolta säästyy kun ei sitä sormee siellä vedessä uita..Ja joo, oon polttanu useilla eri asteilla (palovamma siis ) käteni, pienissä oon huomannu että näin on paras.
 
sairaanhoita
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä en olis laittanu ees veden alle niin ei olis tullu rakkulaa... :whistle:
Mikset laittais veden alle?
Koska oon huomannu että vesikellolta säästyy kun ei sitä sormee siellä vedessä uita..Ja joo, oon polttanu useilla eri asteilla (palovamma siis ) käteni, pienissä oon huomannu että näin on paras.
Viileä vesi pienentää palovammaa! Ja kipua. Ja nopeuttaa siten paranemista.
 
ap
Kannattaa ehkä yrittää laittaa kunnolla siihen tuppo (vaikka sellasta haavasukkaa ja haavateipillä kiinni,joita ei kyllä ainakaan itellä ollu sillon kun omalle tapahtui vastaavanlainen äksidentti. AAmulla tk:sta sit haettiin.)

Koska rakko ei sais tosiaan puhjeta.

Mut ei se maailmanloppu kai ole jos puhkee. Kunhan ei menis pöpöjä
 
väärä ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kannattaa ehkä yrittää laittaa kunnolla siihen tuppo (vaikka sellasta haavasukkaa ja haavateipillä kiinni,joita ei kyllä ainakaan itellä ollu sillon kun omalle tapahtui vastaavanlainen äksidentti. AAmulla tk:sta sit haettiin.)

Koska rakko ei sais tosiaan puhjeta.

Mut ei se maailmanloppu kai ole jos puhkee. Kunhan ei menis pöpöjä
anteeksi, väsyneenä laitoin että olen muka ap, en siis ole
 
Alkuperäinen kirjoittaja sairaanhoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä en olis laittanu ees veden alle niin ei olis tullu rakkulaa... :whistle:
Mikset laittais veden alle?
Koska oon huomannu että vesikellolta säästyy kun ei sitä sormee siellä vedessä uita..Ja joo, oon polttanu useilla eri asteilla (palovamma siis ) käteni, pienissä oon huomannu että näin on paras.
Viileä vesi pienentää palovammaa! Ja kipua. Ja nopeuttaa siten paranemista.
Nimenomaan. Iho jatkaa vielä pitkään palamista vielä syvempiin kerroksiin, vedellä viilentäminen pysäyttää lisävauriot. Veden alla pitää muistaa pitää riittävän kauan, joku jo mainitsikin että 20 min.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja sairaanhoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä en olis laittanu ees veden alle niin ei olis tullu rakkulaa... :whistle:
Mikset laittais veden alle?
Koska oon huomannu että vesikellolta säästyy kun ei sitä sormee siellä vedessä uita..Ja joo, oon polttanu useilla eri asteilla (palovamma siis ) käteni, pienissä oon huomannu että näin on paras.
Viileä vesi pienentää palovammaa! Ja kipua. Ja nopeuttaa siten paranemista.
Nimenomaan. Iho jatkaa vielä pitkään palamista vielä syvempiin kerroksiin, vedellä viilentäminen pysäyttää lisävauriot. Veden alla pitää muistaa pitää riittävän kauan, joku jo mainitsikin että 20 min.
Ja tässä kohtaa haluan muistuttaa etten mä ohjeistanutkaan jättämään vettä pois, tuumasin vaan että ite en olis veden alle edes laittanu. :)
 
punakuono
Alkuperäinen kirjoittaja väärä ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kannattaa ehkä yrittää laittaa kunnolla siihen tuppo (vaikka sellasta haavasukkaa ja haavateipillä kiinni,joita ei kyllä ainakaan itellä ollu sillon kun omalle tapahtui vastaavanlainen äksidentti. AAmulla tk:sta sit haettiin.)

Koska rakko ei sais tosiaan puhjeta.

Mut ei se maailmanloppu kai ole jos puhkee. Kunhan ei menis pöpöjä
anteeksi, väsyneenä laitoin että olen muka ap, en siis ole
Onks täällä kaikki ihan sekoja tänään :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja lukee:
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä en olis laittanu ees veden alle niin ei olis tullu rakkulaa... :whistle:
Mikset laittais veden alle?

No ettei tule rakkulaa?
Mä nyt lähinnä hain tarkempia perusteluja tolle Mairan väittämälle, mut tyhmästi ilmeisesti asiaa kysyin (Maira sen tosin ymmräsi oikein ja vastasikin siihen jo ) .

 
laitetaan bepanthenia juur ennen nukkumaan menoo.Nyt ottaa toivon mukaan vellin seassa särkylääkettä.Mä niin pelkäsin tätä päivää,meillä varaava takka ja noi luukut tulee tulikuumiks.Hemmetti kun syytä itteeni. :ashamed:
Kiitos kaikille vastauksista! :wave:
 
punis
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Ja tässä kohtaa haluan muistuttaa etten mä ohjeistanutkaan jättämään vettä pois, tuumasin vaan että ite en olis veden alle edes laittanu. :)
Mitä tämä nyt meinaa, olisitko sivellyt pumpulipuikolla vettä siihen vai mitä? Yhtä tyhjän kanssa, sanon minä:eek:

 

Yhteistyössä