huutonet postitus/ kirje

eli jos laitan esim. vaatteen kirjekuoreen ja saan sen tuonne oranssiin postin laatikkoon niin meneekö se silloin kirjeenä,eikä ostajalle tule lisää maksettavaa? ku postissa aina kokeilevat sen lirpakkeen läpi ja muka ei mene kirjeenä mutta siihen postin laatikkoon siitä suu aukosta kyllä menis..
 
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
Jos se kirje mahtuu oranssiin laatikkoon , se menee kirjeenä. Laatikon suu on sen saman 3 cm, kuin sen postin lärpäkkeenkin :).
se postin lärpäke ku ei pysy yhessä kohti kun ne tunkee sen läpi niin aina kun ovat saaneet sen puoliksi läpi meninaavat ettei tää ny mahdu vaan menee maksina.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
paskat. se on rahastusta. jos se menee oranssiin laatikkoon, se menee kirjeenä.
aattelinki että tästä lähin ostan postimerkkejä ja vien suoraan sellaseen laatikkoon enkä mee ollenkaan postiin jankkaamaan että meenee se kirjeenä.
 
täti
Alkuperäinen kirjoittaja sophie:
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
paskat. se on rahastusta. jos se menee oranssiin laatikkoon, se menee kirjeenä.
aattelinki että tästä lähin ostan postimerkkejä ja vien suoraan sellaseen laatikkoon enkä mee ollenkaan postiin jankkaamaan että meenee se kirjeenä.
Ei kannatakaan. Jos omistat vaaàn , punnitse sillä ja laita merkkejä sen mukaan.
 
Minä
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
paskat. se on rahastusta. jos se menee oranssiin laatikkoon, se menee kirjeenä.
No minäpä onnellinen sain maksaa lunastusmaksun, kun joku oli juuri näin toiminut. Meillä asiamiespostin edustajat aina sillä lärpäkkeellä mittaavat ja joka ikinen kerta selittävät, että täytyy mennä HEITTÄMÄLLÄ läpi. Mä oon tota itekin miettinyt... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
paskat. se on rahastusta. jos se menee oranssiin laatikkoon, se menee kirjeenä.
No minäpä onnellinen sain maksaa lunastusmaksun, kun joku oli juuri näin toiminut. Meillä asiamiespostin edustajat aina sillä lärpäkkeellä mittaavat ja joka ikinen kerta selittävät, että täytyy mennä HEITTÄMÄLLÄ läpi. Mä oon tota itekin miettinyt... =)
no jännityksellä jään odottamaan..vein sinne oranssiin lootaan.
 
Hyvä kysymys. Mä vien aina ihan tiskille, mut on kyllä käynyt mielessä että ostan kasan merkkejä ja vien aina laatikkoon niin ei tarvitse jonotella ym. Mutta jos siinä onkin riskinä se, että vastaanottaja joutuu maksamaan ja mä saan siitä kehnoa palautetta, ei hyvä :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Hyvä kysymys. Mä vien aina ihan tiskille, mut on kyllä käynyt mielessä että ostan kasan merkkejä ja vien aina laatikkoon niin ei tarvitse jonotella ym. Mutta jos siinä onkin riskinä se, että vastaanottaja joutuu maksamaan ja mä saan siitä kehnoa palautetta, ei hyvä :/
mäki aina oon vieny tiskille.. liekkö parasta viedä sitten tästä lähtienkin kun ei varmaa tietoa ole miten tuo homma menee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Itselleni tuli maksikirje postilaatikkoon. Oli siis lähettäjälle sanottu et ei mee postilaatikkoon, ja makso sen 6,10 postikuluja. Rahastusta sanon minä.
maksikirjehän toimitetaan postilaatikkoon jos siihen mahtuu,mutta jos on esim. postiluukku ovessa ja ei mee siitä läpi niin sillon sen saa hakea postista.

 
kk
Alkuperäinen kirjoittaja sophie:
Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Itselleni tuli maksikirje postilaatikkoon. Oli siis lähettäjälle sanottu et ei mee postilaatikkoon, ja makso sen 6,10 postikuluja. Rahastusta sanon minä.
maksikirjehän toimitetaan postilaatikkoon jos siihen mahtuu,mutta jos on esim. postiluukku ovessa ja ei mee siitä läpi niin sillon sen saa hakea postista.
Meillä on postilaatikossa samankokoinen aukko kun jos ovessa olisi se "reikä". Ei siis aukea se kansi, vaan on se 3cm kokoinen aukko.
 

Yhteistyössä