Huvittavimpia unohduksia

  • Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja dg:
Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Unohdin kerran pojan kiireessä siskolle :>
Kakkutaikinaan unohdin lisät jauhot ja koitin sit paistaa pelkällä muna-sokerivaahdolla.
Näitä ois paljon, mutta en mie muista! Mutta onneks kaikki tietää, että mulla on vaa joskus vaikeaa muistaa asioita :D
Osa kutsuu mua sillä öö, Bridget (se elokuva höppänästä naisesta ) Tulee vain mieleen bardot, mutta ei se :D

Bridget Jones ?? :D
Juu :D Etsin just googlella sen sukunimen
 
jojo
Alkuperäinen kirjoittaja nimet muutettu:
Teppo-veljeni pojan ristiäisissä pappia kättelin ja esittelin itseni: "Martta, Tepon veli"
Mä tuijotin ja tuijotin tätä ja yritin ymmärtää, missä se vitsi on. :D
Käyn vähän hitaalla näemmä taas... :whistle:
 
g
Ristiäiset tulossa ja pappi kyseli meidän lapsista, onko tyttöjä vai poikia. Selostin että vanhin on tyttö, sitten on 2 poikaa ja taas tyttö. Ihan väärin meni, oikeesti meillä 2 vanhinta on poikaa, sitten tyttö ja taas poika. Siinä sitten ei ku, miten se nyt olikaan... yritin papille korjailla.
 
JONSERED Karhunkantaja
Minulta katoaa toisinaan sanoja... Kun olin TYKSissä tekemässä neuropsykkarin testejä, näytettiin kuvaa, jossa oli yksisarvinen, pamautin oitis "unicorn!!... eiku...äh, hitto mikä siipihepo toi nyt oli...otsateräinen... yksisarvinen?" Ja olen siis äidinkielenäni suomea puhuva/unohtava ihminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Minulta katoaa toisinaan sanoja... Kun olin TYKSissä tekemässä neuropsykkarin testejä, näytettiin kuvaa, jossa oli yksisarvinen, pamautin oitis "unicorn!!... eiku...äh, hitto mikä siipihepo toi nyt oli...otsateräinen... yksisarvinen?" Ja olen siis äidinkielenäni suomea puhuva/unohtava ihminen.
:LOL: Jestas, mulle tulee kanssa joskus noita, ettei muista asioiden suomenkielistä nimeä. Ja ihan suomenkielinen kaveri olen kuitenkin :)
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Minulta katoaa toisinaan sanoja... Kun olin TYKSissä tekemässä neuropsykkarin testejä, näytettiin kuvaa, jossa oli yksisarvinen, pamautin oitis "unicorn!!... eiku...äh, hitto mikä siipihepo toi nyt oli...otsateräinen... yksisarvinen?" Ja olen siis äidinkielenäni suomea puhuva/unohtava ihminen.
:LOL: Jestas, mulle tulee kanssa joskus noita, ettei muista asioiden suomenkielistä nimeä. Ja ihan suomenkielinen kaveri olen kuitenkin :)
Stasi oli vajaa kolmen ikäisenä aika virtuoosi: "Hessu Hopo laittoi kakun... laittoi kakun... eh.. RUUANPAISTIMEEN!! :LOL: :LOL: Minä sanoin "ruuanpaistimeen", kun en heti muistanut uunin nimeä." :D
 
mulla kävi viime talvena usein niin että ku vein pojat päiväkotiin kävellen 3km matkan ni ihmettelin usein kesken matkan et miks hitossa varpaat paleltuu....no aamutossusissahan mie sitten olinkin tepastellut monet matkat päiväkotiin sieltä töihin j.n.e.
keväällä olin menossa apteekkiin aamutakilla,onneks huomasin pihalla et voishan sitä jotain pukea päällekkin.

mun äiti aikoinaan unohti mut anttilaan leluosastolle,äiti olu menny kotiin kaffetta juomaan ja huomannu parin tunnin päästä et nyt kyl unohtu jotain kauppaan.olin sillon jo 8v ja olin menny infoon ilmottamaan et nyt on äiti hävinny....
 
nää
Kassalla piti allekirjoittaa kuitti, niin mun piti hetken aikaa miettiä, että mikäs mun nimeni olikaan. Ja se oli sentään vielä tyttönimi, eli ei olisi pitänyt olla vaihtoehtoja.

Mulle kans tulee noita, että sanat hukkuu. Miehen kanssa sitten käytetään ekaksi mieleen tulevia sanoja. Toinen aina ymmärtää, mutta kun lapsi tuosta kasvaa, se oppii meiltä varmaan kokoelman sanoja, joita kukaan muu ei tajua.
 
SweetestPoison harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Minulta katoaa toisinaan sanoja... Kun olin TYKSissä tekemässä neuropsykkarin testejä, näytettiin kuvaa, jossa oli yksisarvinen, pamautin oitis "unicorn!!... eiku...äh, hitto mikä siipihepo toi nyt oli...otsateräinen... yksisarvinen?" Ja olen siis äidinkielenäni suomea puhuva/unohtava ihminen.
:LOL: Jestas, mulle tulee kanssa joskus noita, ettei muista asioiden suomenkielistä nimeä. Ja ihan suomenkielinen kaveri olen kuitenkin :)
itse söin aikanaan lihapiirakkaa, kun kaveri soitti. miulta hävisi päästä täysin, mitä syön ja kuvailin siinä sitten " sellainen pullea, ruskea, jauhelihaa välissä".. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Minulta katoaa toisinaan sanoja... Kun olin TYKSissä tekemässä neuropsykkarin testejä, näytettiin kuvaa, jossa oli yksisarvinen, pamautin oitis "unicorn!!... eiku...äh, hitto mikä siipihepo toi nyt oli...otsateräinen... yksisarvinen?" Ja olen siis äidinkielenäni suomea puhuva/unohtava ihminen.
Joo...Mä tehtailen useinkin pikaseen jonkun oman sanan sen unohtamani tilalle ja toivon , että tulen jotenkin ymmärretyksi. Harrastan tätä myös ulkomaankielillä.
B)
 
jojo
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Minulta katoaa toisinaan sanoja... Kun olin TYKSissä tekemässä neuropsykkarin testejä, näytettiin kuvaa, jossa oli yksisarvinen, pamautin oitis "unicorn!!... eiku...äh, hitto mikä siipihepo toi nyt oli...otsateräinen... yksisarvinen?" Ja olen siis äidinkielenäni suomea puhuva/unohtava ihminen.
Mies nauraa mulle edelleen, kun telkkarista tuli joku nicorette-mainos tai vastaava, jossa on kameli. Kiekaisin ensi töikseni sen nähdessäni, että "sarveton hirvi!!!!" Juu, kyllä mä tiesin, että se on KAMELI, mutta ei tullut sana mieleen juuri silloin. Asia erikseen on se, miksi aikuisen ihmisen pitäisi hihkaista edes "kameli" sellaisen nähdessään...
 
jadal
Mun mies ei jostain syystä millään tajua, ettei se ole niin justiinsa, jos puhuessaan joskus unohtuu ään pilkut. Tai että sen pitäis riittää, jos oikean sanan tilalle käyttää sanaa joka on vähän sinnepäin. Esim, ihan hyvin voi puhua päiväpeitteestä petauspatjan sijaan :whistle:
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja arkangeli:
Joo...Mä tehtailen useinkin pikaseen jonkun oman sanan sen unohtamani tilalle ja toivon , että tulen jotenkin ymmärretyksi. Harrastan tätä myös ulkomaankielillä.
B)
Suomenkieli on siitä ihana, että uusien epäsanojen synnyttäminen onnistuu nopeasti ja helposti. :D
 
nää
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja arkangeli:
Joo...Mä tehtailen useinkin pikaseen jonkun oman sanan sen unohtamani tilalle ja toivon , että tulen jotenkin ymmärretyksi. Harrastan tätä myös ulkomaankielillä.
B)
Suomenkieli on siitä ihana, että uusien epäsanojen synnyttäminen onnistuu nopeasti ja helposti. :D
Onnistuuko se muuten muissa kielissä yhtä helposti? Suomessa ei ole ainoastaan helppo keksiä uusia sanoja "tyhjästä" vaan niitä voi muodostaa kätevästi myös taivuttamalla ja johtamalla sanoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja arkangeli:
Joo...Mä tehtailen useinkin pikaseen jonkun oman sanan sen unohtamani tilalle ja toivon , että tulen jotenkin ymmärretyksi. Harrastan tätä myös ulkomaankielillä.
B)
Suomenkieli on siitä ihana, että uusien epäsanojen synnyttäminen onnistuu nopeasti ja helposti. :D
Mutta eihän ne toki mitään epäsanoja ole. Ne on sanoja, joita kukaan muu ( en edes minä) tiennyt vielä olevan olemassakaan.

 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Mun mies ei jostain syystä millään tajua, ettei se ole niin justiinsa, jos puhuessaan joskus unohtuu ään pilkut. Tai että sen pitäis riittää, jos oikean sanan tilalle käyttää sanaa joka on vähän sinnepäin. Esim, ihan hyvin voi puhua päiväpeitteestä petauspatjan sijaan :whistle:
Ja yleispätevä termi kaikkeen on "no, se semmonen" ja jos se ei riitä, siirretään pallo kuulijalle: "kyllä sä tiedät, semmonen..." :saint: :D

Äijä on tuskissaan, kun nimittelen hänen armaita työkalujaan mitä oudoimmilla nimityksillä, joihin kuuluu erottamattomana osana eleitä ja ääniä.

"Missä se semmonen, no se (tekee käsivarren yli sahaavaa liikettä ) jolla katkaistaan (äänitehosteena kriik-kraak-kriik-kraak) ja se aina jumittuu, siis käsiä.. ei ku KÄSIsaha?"

Tai
"Voinko mä lainata plätkyn-plätkyä?"
 
vieras
Tämä oli mun isän unohdus. Mentiin Prismaan joskus parisen vuotta sitten. Menin siellä omia menojani ja isä osti ruuat. Aloin sitten etsiä isääni enkä löytänyt.
Soitin isälle, että "Missä sä olet?"
Isä vastas, et "Mä olen kotona. Missä sä sitten olet?"
"No mä olen täällä Prismassa"
Isä: "Aijaa, no mä voin kyllä hakea sut"
Mä:"No kiitti, että VOIT hakea mut"
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja nää:
Onnistuuko se muuten muissa kielissä yhtä helposti? Suomessa ei ole ainoastaan helppo keksiä uusia sanoja "tyhjästä" vaan niitä voi muodostaa kätevästi myös taivuttamalla ja johtamalla sanoja.
Ei tietääkseni yhtä helppoa. Mutta toisaalta, en puhu kuin suomea äidinkielenäni.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
Mies nauraa mulle edelleen, kun telkkarista tuli joku nicorette-mainos tai vastaava, jossa on kameli. Kiekaisin ensi töikseni sen nähdessäni, että "sarveton hirvi!!!!" Juu, kyllä mä tiesin, että se on KAMELI, mutta ei tullut sana mieleen juuri silloin. Asia erikseen on se, miksi aikuisen ihmisen pitäisi hihkaista edes "kameli" sellaisen nähdessään...
Erään tutun pikkusisko oli lapsena huutanut riemuissaan "sarvikoiria!!" nähdessään jäniksiä pihalla. :D

Meillä kameli on usein memeli...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nää:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja arkangeli:
Joo...Mä tehtailen useinkin pikaseen jonkun oman sanan sen unohtamani tilalle ja toivon , että tulen jotenkin ymmärretyksi. Harrastan tätä myös ulkomaankielillä.
B)
Suomenkieli on siitä ihana, että uusien epäsanojen synnyttäminen onnistuu nopeasti ja helposti. :D
Onnistuuko se muuten muissa kielissä yhtä helposti? Suomessa ei ole ainoastaan helppo keksiä uusia sanoja "tyhjästä" vaan niitä voi muodostaa kätevästi myös taivuttamalla ja johtamalla sanoja.
Kyllä vaan onnistuu. Riittävästi mielikuvitusta peliin.
 
jadal
Mies ihmettelee kun repeilen täällä :D
ihana lukea toisten juttuja, suurimpaan osaan voi samaistua niiin sydämestä :D


Tuli vieraan isästä mieleen oma isäni.
Joskus lapsena olin siskoni kanssa serkkuni luon yökylässä, ja isän oli tarkoitus hakea meidät sitten töistä tullessaan. Aikaa kului ja soitettiin sitten kotiin, onko isä jäänyt ylitöihin. Ei ollut, oli unohtanut. Sovittiin että hakee seuraavana päivänä.
Ei siinä vielä mitään, että kerran unohti, mutta sama toistui kolmena päivänä peräkkäin :D
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Mies ihmettelee kun repeilen täällä :D
ihana lukea toisten juttuja, suurimpaan osaan voi samaistua niiin sydämestä :D


Tuli vieraan isästä mieleen oma isäni.
Joskus lapsena olin siskoni kanssa serkkuni luon yökylässä, ja isän oli tarkoitus hakea meidät sitten töistä tullessaan. Aikaa kului ja soitettiin sitten kotiin, onko isä jäänyt ylitöihin. Ei ollut, oli unohtanut. Sovittiin että hakee seuraavana päivänä.
Ei siinä vielä mitään, että kerran unohti, mutta sama toistui kolmena päivänä peräkkäin :D
Aika hurjaa...
 

Yhteistyössä