Hyttysen puremat

  • Viestiketjun aloittaja "kiukkuinen"
  • Ensimmäinen viesti
"kiukkuinen"
Olen aina, lapsesta lähtien ollut mieluista ruokaa hyttysille :/
Kuinka vanhempanikin nauroi että tuleppas nyt tänne istumaan niin me muut saamme olla rauhassa, ja niin siinä kävi.
Toki ne kutisi ja välillä koetin olla raapimatta mutta aina ei onnistunut.
Nyt vanhemmiten nuo hyttyset edelleen vain minun kimpussa
(mies ja kaikki muutkin saa seurueesta olla hyttysvapaita kun minä olen paikalla)
Hyvä tietysti heidän kannaltaan :D
Mutta minulle yhtä helvettiä :(
Nykyään hyttysen ei tarvitse juuri kuin istua kädelle ja paukama on valmis, ja siihen ei sitten enään auta en raavi tai huuhtelen käden hyvin vedelläja kuivaan niin kutina helpottuu kuten joskus tenavana :/
Ei auta kortisonivoiteet eikä sen enempää offin oma hyttysenpistoon tarkoitettu aina kuin muutkaan etonosta lähtien.
Samaan joukkoon voin kohdillani laittaa myös hyttyskarkoitteet :( ihan sama vaika suihkutan itseni päästä varpaisiin ne perkeleet hyökkää kiinne.
Nytkin minut on syöty :(
Olenko tuomittu olemaan kesät sisällä :(
vai voiko ikeasti olla näin allerginen hyttysen pistoille että heti tulee kunnon paukamat ja kutina ei lakkaa ei millään :(
Muita saman ongelman omaavia ja etenkin vinkkejä otan vastaan :)
Tätäkin kirjoittaessa olen rasvannut itseni nyt kortisonilla ja sitä ennen kävin saunassa ja suihkussa joka hiukan helpotti kutinaa mutta ei kaikkialta, tosin paukamat on myös muualla vaikka ei enään kutise.
 
En yleensä saa pahoja paukamia, mutta hyttysten syötti olen minäkin. Ja näköjään esikoinenkin. Kuopus ja mies saavat olla kohtuullisen rauhassa. Ainakin silloin, kun me kaksi olemme lähettyvillä.
Kuinka nuo hyttyset unohtaakin aina talvella?!!
 
Keittiönoita
Mun pääni on kuin kutiseva kukkakaali : / Kuulun siis hyttysten lempiruokalajeihin. Olen kuitenkin huomannut, että alkukesästä ne paukamat ovat suurempia ja kutiavampia, keskikesällä kai elimistö on jo jotenkin siedättynyt hyttysiin.
 
"fakta"
Tarttee syödä antihistamiinia eli allergialääkettä. JA vieläpä niin että ottaa niitä jo etukäteen säännöllisesti, jälkikteen eivät auta enää yhtä hyvin.

ps. hyttyset evät pure. ;)
 
Minä ja kaksi nuorempaa lastani saamme hyttysenpistoja sielläkin, missä hyttysiä ei muiden mukaan edes ole... :( Kuopus on pahin kaikista, ei auta nenäänsä ulos näyttää, jo saa paukaman. Reaktiot ovat tavallisesti myös näyttäviä. Mutta meillä kaikilla toimii Off-hyttyskarkote.

Esikoisessani (ja miehessäni myös) on niin pahaa verta, ettei se kelpaa edes hyttysille. Molemmat kyllä ilkeävät manailla, miten hyttysiä on niin paljon, ettei saa sanaa suustaan...
 
"vieras"
Jossain joku hyttysasiantuntija antoi vinkkiä, että pitää mennä alkukesästä hikisenä ja vähissä vaatteissa pihalle istumaan itikoiden syötäväksi. Antaa niiden pirulaisten imeä oikein antaumuksella. Patit ja kutina on heti sen jälkeen kamalaa, ja ne pirulaiset kyllä kuppaa vielä loppukesänkin ajan, mutta niin sille siedättyy nopeammin eikä kutina enää myöhemmin vaivaa.
 
"juups"
Mä oon kans mieluista ruokaa niille inisijöille. :( Ja paukamat on ihan hirveitä ja kutisevia. :( Ei kiinnosta yhtään mennä pihalle iltasella, kun iskevät heti. Tosin tänään ostin kolme pulloo myrkkyjä, ja semmosen pistorasiaan laitettavan hyttyskarkottimen, katotaan onko semmosesta mitään apua...
 
"aap"
[QUOTE="fakta";26424353]Tarttee syödä antihistamiinia eli allergialääkettä. JA vieläpä niin että ottaa niitä jo etukäteen säännöllisesti, jälkikteen eivät auta enää yhtä hyvin.

ps. hyttyset evät pure. ;)[/QUOTE]

Kokeiltu tuokin (viimekesänä) mutta allergialääkkeet alkavat väsyttämään vaikka ei kuulemma pitäisi :O
 
"aap"
[QUOTE="vieras";26424375]Jossain joku hyttysasiantuntija antoi vinkkiä, että pitää mennä alkukesästä hikisenä ja vähissä vaatteissa pihalle istumaan itikoiden syötäväksi. Antaa niiden pirulaisten imeä oikein antaumuksella. Patit ja kutina on heti sen jälkeen kamalaa, ja ne pirulaiset kyllä kuppaa vielä loppukesänkin ajan, mutta niin sille siedättyy nopeammin eikä kutina enää myöhemmin vaivaa.[/QUOTE]

No siinä niille asiantuntijoille faktaa, minua on syöty noin puolestavälin toukokuuta kamalille paukamille ja ne vaan pahenee :(
 

Yhteistyössä