Hyvä äiti = homssuinen ja laittamaton

  • Viestiketjun aloittaja "1234"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Itse katson olevani lapsille hyvä äiti. Mut kyllä mä näytän ihan muulta ku homssuiselta. Kotona ei tuu meikattua pahemmin, mut kyllä sitten ku lähtee vaikka kauppaan.
Mulla on aika paljon äitikavereita ja -ystäviä, kukaan ei tietääkseni ole mitenkään homssuisen näköinen.
 
"Horuksen silmä"
Mä raskaana sain kuulla kätilöltä neuvolassa "mukava nähdä että jaksat laittaa itseäsi vaikka kotona on pieniä lapsia"
Että niitä mielipiteitä voi olla monia.
Mutta tuskin se laittamattomuus tai laittautuminen yhtään vaikuttaa siihen miten hyvä äiti sitä on. Varmaan tuo että tuulipukumamma jonka meikit on ajalta ennen kristusta ois parempi johtuu siitä propagandasta mitä nuhjuiset mammat itse leikkipuistoissa supattavat keskenään.
 
Ego
Noo..kuhan tukka on hyvin kammattu ja siistit vaatteet, niin kyl mä kaupassa kehtaan käydä :) Ite kyl lasta laittelen sitten enemmänkin eli kun on niin pitkä tukkakin että kiva tehä kampauksiikin kun sellasii kerran haluu :)
Harvoin käytän meikkiä mutta mul ei silmät kestä mitään meikkejä ilman että kohta joku ihme tulehus siel taas :(
 
"poikanen"
No en mä kyllä kotona itseäni laita. Kampaan tukan ja harjaan hampaat.
VAikka miehen kavereita tulis meille, niin silti oon verkkareissa täällä.
Lähikauppaankin menen verkkareissa. En todellakaan jaksa meikkaa sitä varten, että haen maitoa...
Eli ehkä mä olen sitten homsuinen :D Mutta siis, jos me lähetään johonkin perheen kanssa liikenteeseen, niin usein kyllä laitan itseni ihan tiptop kuntoon.. :D
 
No eo pidä paikkaansa ja kertoo kyllä ihan itsestään jos joku on tuota mieltä. :D
Henk koht olen varmaan parempi äiti laittautuneena, ihan siitä syystä että sillon olen pirteämpi itsekin. Mutta olenkin tottunut aina laittautumaan, joten siksi. :)
 
Itse asiassa havaintojeni mukaan asia on just toisin päin. On tätä ns. white trash-sakkia, jotka eivät välitä sen enempää itsestään kuin lapsistaankaan - ja sitten taas sitä kansanosaa, jolla on elämänhallintataidot kunnossa.

Vaikka tottahan se on, että ns. yleisen mielikuvan mukaan äiti ei saa olla LIIAN laitettu.
 
"äitä"
Juu joillakin todellakin on se mielikuva että hyvä äiti käyttää KAIKEN ajan niihin lapsiin ja jos harjaa omat hiuksensa, meikkaa ja miettii viisi minuuttia mitä pukee itselleen päälle niin on itsekäs.
Itse olen äitiyslomalla, meikkaan vähän joka päivä itseni takia ja katson mitä puen päälleni. Nytkin lähdetään kohta ulos niin en todellakaan lähde jossain virttyneissä verkkareissa ja tukka pystyssä vaikka äiti nyt olenkin. Nyt kun mietin niin enhän mä edes omista verkkareita.
 
halipupu harmaana
Tarkoittaako meikkaamaton äiti automaattisesti homssuista? Eiköhän siltä väliltäkin löydy jotain ei homssuinen mutta ei tällättykään, sanoisinko omassa luonnollisuudessaan viihtyvä äiti, luonnollinen äiti. Nykyäänhän kaikki eivät meikkaa ihan jo eettisyyden takia ja kyllä mun mielestä pitää pystyä kaupassa käymään ilman meikkiä. Ikävää, että ulkonäkö on niin merkittävässä asemassa nykymaailmassa - ainakin joidenkin ihmisten osalta - eikä ihmisten ajatukset ja tekemiset merkitse mitään.
 
"Horuksen silmä"
Tarkoittaako meikkaamaton äiti automaattisesti homssuista? Eiköhän siltä väliltäkin löydy jotain ei homssuinen mutta ei tällättykään, sanoisinko omassa luonnollisuudessaan viihtyvä äiti, luonnollinen äiti. Nykyäänhän kaikki eivät meikkaa ihan jo eettisyyden takia ja kyllä mun mielestä pitää pystyä kaupassa käymään ilman meikkiä. Ikävää, että ulkonäkö on niin merkittävässä asemassa nykymaailmassa - ainakin joidenkin ihmisten osalta - eikä ihmisten ajatukset ja tekemiset merkitse mitään.
Jos naisella on iho vaikka hirveän huonossa kunnossa, niin antaahan se melko epäsiistin kuvan jos sitä ei ole siloteltu meikillä. Mutta toki se on jokaisen oma valinta haluaako meikata vai ei. kaikki eivät edes tarvitse meikkiä näyttääkseen siistiltä tai vitaalisilta. Mutta joillekin se meikki tuo vähän eloa kasvoihin.
Tässä yhteiskunnassa missä on totuttu siihen että normaali ihminen koittaa huolehtia omasta siisteydestään, ulkonäkö merkitsee jonkin verran. Sitä vaistomaisesti kiinnittää huomionsa muiden ulkonäköön, koska se hompsuinen nainen tai epäsiisti mies väistämättä herättää jonkilaisen tunnereaktion.
 
"alma"
Mä taidan kulkea liian hienoilla alueilla ta silmät kiinni, kun en ikinä näe "homssuisia" äitejä, tai sitten ymmärrän termin jotenkin väärin. Eikös homssuisuuteen vaadita harottavat/likaiset hiukset ja likaiset/rikkinäiset vaateet?
Itse en meikkaa joka päivä, mutta hiukset ja vaatteet on puhtaat, ja vaatteet yleensä sopivat yhteen. En kyllä ole koskaan osnnut yhdistää homssuisuutta hyvään äitiyteen.
 
"Horuksen silmä"
[QUOTE="alma";23517533]Mä taidan kulkea liian hienoilla alueilla ta silmät kiinni, kun en ikinä näe "homssuisia" äitejä, tai sitten ymmärrän termin jotenkin väärin. Eikös homssuisuuteen vaadita harottavat/likaiset hiukset ja likaiset/rikkinäiset vaateet?
QUOTE]

Hompsuinen nainen ( äiti tai ei ) kulkee virttyneissä joggareissa/verkkareissa/leggareissa, venähtäneessä t-paidassa, 80-luvun tuulipuvussa. Tukka on kampaamatta tai siinä on ylikasvanut permis ja vanha blondaus pitkällä tummalla juurikasvulla.
Näitä lähiön helmiä näkee automarketeissa ja lähiöissä. Ja kyllä he eksyvät kaupunkien keskustoihinkin osatosmatkoille. Maaseutu on oivaa aluetta bongata hompsuisia naisia.
 
"alma"
[QUOTE="Horuksen silmä";23517566][QUOTE="alma";23517533]Mä taidan kulkea liian hienoilla alueilla ta silmät kiinni, kun en ikinä näe "homssuisia" äitejä, tai sitten ymmärrän termin jotenkin väärin. Eikös homssuisuuteen vaadita harottavat/likaiset hiukset ja likaiset/rikkinäiset vaateet?
QUOTE]

Hompsuinen nainen ( äiti tai ei ) kulkee virttyneissä joggareissa/verkkareissa/leggareissa, venähtäneessä t-paidassa, 80-luvun tuulipuvussa. Tukka on kampaamatta tai siinä on ylikasvanut permis ja vanha blondaus pitkällä tummalla juurikasvulla.
Näitä lähiön helmiä näkee automarketeissa ja lähiöissä. Ja kyllä he eksyvät kaupunkien keskustoihinkin osatosmatkoille. Maaseutu on oivaa aluetta bongata hompsuisia naisia.[/QUOTE]

Kiitos selkeyttävästä kuvauksesta! Täytynee lähteä maaseudulle bongausmatkalle, ei näitä "hyviä äitejä" täällä kaupungissa näy.
 
"Horuksen silmä"
[QUOTE="alma";23517584][QUOTE="Horuksen silmä";23517566]

Kiitos selkeyttävästä kuvauksesta! Täytynee lähteä maaseudulle bongausmatkalle, ei näitä "hyviä äitejä" täällä kaupungissa näy.[/QUOTE]

Hompsuisuus ei ole sidoksissa hyvään äitiyteen.
Tiedä sitten missä kaupungissa asut, jos et ole näihin perinsuomalaisiin naisiin törmännyt. Itse kun olen nähnyt heitä niin kaupungeissa kun maaseudulla. Kesäisinhän he matkustelevat lapsineen huvipuistoissa yms.
 

Yhteistyössä