Hyvä ja pitkäikäinen pyykinpesukone?

  • Viestiketjun aloittaja siwamat
  • Ensimmäinen viesti
siwamat
Koneemme otti ja hajosi. Nyt pitäisi ostaa uusi kone, mutta mikä merkki ja malli on hyvä ja mikä taas on ihan huono? Päältä täytettävä vai sivusta täytettävä? Ja hyvä kilomäärä. Tähän asti pyykkiä on pesty noin joka kolmas päivä ja tuo entinen kone ei ole mikään iso (konneellisesta reilu 1 pyykkitelinettä (sellainen jaloillaan seisova, kokoontaittuva perusmalli) kuivumaan).
 
Meidän vanha Upo oli hyvä, kesti toistakymmentä vuotta, mutta näitä nykyisiä Upoja en taida kehua... ostettiin sitten Siemens, koska kuivausrumpukin on samanmerkkinen, niin ovat tuolla yläkerran vessassa kuin kaksi marjaa nämä koneet nyt vieretysten =)
 
Musta tuntuu, ettei nykyiset koneet kestä, kun nipin napin takuuajan :kieh:
Voihan tosin olla, ettei teillä kone ole yhtä kovassa käytössä kun meillä :saint:
Eli valitse sellanen, missä on pitkä takuu. Meillä oli LG 7kg:n kone. Oli hyvä. Nykynen on joku... mikälie. Ei niin hyvä, mutta pesee kuitenkin. Kun kuivatat telineellä, hyvä linko on ehdoton. Vähintään 1200 kierrosta, mieluummin 1400.
 
siwamat
Meillä tosiaan kesti pelkästään ehjänä tuo entinen kone yli 10 vuotta. Tässä kesän aikana alkoi lingon aikana olla ongelmia, ensin liikkumista ja sitten kun se loppui alkoi pitää ihmeellistä ääntä. No tänään ei kone sitten inahtanutkaan päälle. Ilmeisesti sivusta täytettävissä on parempi linko, mutta jotenkin päältä täytettävä tuntuu ergonomisemmalta käyttää.
 
r
Nykyään ei mikään kodinkone tahdo kestää kuin 5-10 vuotta, pesukoneet mukaanlukien. Jotkut vannovat Mielen kestävyyteen, itse olen ollut tyytyväinen AEG:hen. Itse pidän enemmän päältätäytettävästä pesukoneesta, jää kyykkiminen ja kumartelu vähemmälle ja pyykkiä voi lisätä myös kesken ohjelman.
 
suosittelen
http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/pyykinhoito/pyykinpesukoneet/GO167DF/candy-pyykinpesukone

Toi on meillä ja hyvin on pelannut. Kierroksiakin 1600 ja iso rumpu.
 
siwamat
Onkohan noi jotain susimalleja, kun myydään tietyssä liikkeessa vain. Esim. LG:n yksi malli Veikon Koneessa, olis 599? Harmi, kun LG:tä ei ole testattu Kuluttaja-lehden uusimmassa testissä.
 
Minun 13 vuotta vanha Bosch alkoi osoittamaan vähän vanhuuttaan ja me ostettiin Miele. Siihen sai 5 vuoden takuun, mikä vaikutti suunnattomasti ostopäätökseen. Voitti Kuluttaja-lehden testin, minkä huomasin jälkeenpäin. Tosin testissähän oli vain murto-osa tuotteista.

Rummuissa on eroja tekniikassa (nyt on jotain Invertteritekniikkaa monissa) ja kennorumpuja käytössä.

Me mietittiin myös Siemenssin jotain mallia, mutta se oli lopulta Mieleä kalliimpi ja olikohan Electroluxilla joku kiinnostava myöskin. LG rahdataan koreasta, joten Eurooppalaiset olivat meidän listalla.
 
pesupeesi
tuo bosch oli meilläkin harkinnassa, mutta epäröin miten suomessa huollot on järjestetty tulevaisuudessa.meillä on sivustatäytettävä aeg öko, ja se on pyöritelly tuossa vajaa 10 vuotta jo.
mutta tää aeg ei ole lapsiperheen rääkkiä joutunut kokemaan...

yleisenä vinkkinä olen antanut itselleni kertoa kait tekniikan maailma lehdestä tai muualta, että päältätäytettävä on yleensä kestävämpi, jotain moottorijuttuja tai muuta vast. siihen liittyi, en kyllä muista.

tutulla oli kauan vanha päältätäytettävä candy. uskollisesti pesi eikä varmaan hajoa ollenkaan, siltä vaikuttaa. Se kone ei ollut lapsiperheesää käytössä kylläkään.
 
miele
Meillä on 11 vuotta vanha Miele käytössä. Vielä ei ole ollut mitään vikaa. Ostoliikkeessä lupailivat, että kestäisi 15 vuotta. Saapa nähdä. Pesen pyykkiä useana päivänä viikossa ja joinakin päivinä parikin koneellista. Hinta oli kova, mutta mielestäni kuitenkin hintansa väärti. Helppokäyttöinen, hyvät ohjelmat, helppo pitää puhtaana ym...
 
dfdf
Meillä on Zanussin päältätäytettävä halpismalli ja hyvin on pelittänyt ja pessyt vaatteet puhtaaksi jo 10 vuoden ajan. Ostetaan varmasti samanlainen, kun tämä joskus hajoaa.
 

Yhteistyössä