Hyvä kanakastike?

Mulla on siis broiskun paistisuikaleita naturel. Millainen olis hyvä kastike siitä pastan kanssa? Oon toki ennenkin tehnyt, mutta nyt haluiaisin jotain vinkkiä teiltä, uusia makuja siis :D
Jotain kasviksia haluan joukkoon laittaa tai paprikaa tms.

Kiitän :flower:
 
Teen yleeensä hunajamarinoiduista. Kevyempi versio on sellainen, että laitan sekaan hiukan sipulia tai purjoa, kesäkurpitsaa, herkkusieniä ja paprikasuikaleita (Pirkkaa, pakasteesta). Maustan paprikajauheella ja sitruunapippurilla, suurustan Maizenalla.

Epäterveellinen versio on se, että suikaleiden sekaan paprikasuikaleita, Creme Bonjour Cuisine Valkosipulia ja ruokakermaa. Mausteita ei välttämättä tarvita.
 
Taa
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Okei, kiitos tää auttoi kovasti! Tosin jos vaan osaa maustaa niin hyvän kastikkeen saa vaikka tiskirätistä, pikku vinkiksi siis :D

Muoks, tää oli siis kahdell ekalle vastaajalle ;)
Eipä niitä rustoja ja jänteitä saa maustamalla sieltä katoamaan..
 
Broileripasta uunissa

1 rkl öljyä
1 punasipuli
400g broilerisuikaleita
6dl pastaa
1prk kuorittua tomaatteja tomaattimehussa
4 valkosipulinkynttä
1 tl kuivattua oreganoa
½ tl mustapippuria
2dl maitoa
1 paketti pakastepinaattia
150g juustoraastetta
100g parmesaanijuustoraastetta
 
Kuori ja hienonna sipuli. Kuumenna öljy pannulla ja paista sipuli ja broilerisuikaleet kevyesti.
Keitä pasta suolalla maustetussa vedessä lähes kypsäksi. Valuta ja kaada broilerin joukkoon.
Murskaa tomaatteja haarukalla ja sekoita joukkoon hienonnetut valkosipulinkynnet, oregano, mustapippuri ja pinaatti. Sekoita maito ja juustoraasteet keskenään. Levitä kerroksittain uunivuokaan pasta-broileriseosta, tomaattikastiketta ja juustoja. Jätä päällimmäiseksi kerros juustoa.
Kypsennä 200 asteessa noin 30 minuuttia. Tarjoile salaatin kanssa.


Helppo ja nopea broilerikastike

400 g broilerin paistisuikaleita
rasvaa paistamiseen
1 sipuli pilkottuna
2 dl ruokakermaa
50-100g vahvaa Koskenlaskija-juustoa
suolaa
sitruunapippuria tai valkopippuria

Pilko sipuli ja ruskista kevyesti yhdessä broilerin paistisuikaleiden kanssa. Lisää ruokakerma ja hauduta hetki. Lisää sulatejuusto paloina ja sulata kastikkeeseen. Mausta vielä suolalla ja sitruunapippurilla ja kastike on valmis.


 
oi voi
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Okei, kiitos tää auttoi kovasti! Tosin jos vaan osaa maustaa niin hyvän kastikkeen saa vaikka tiskirätistä, pikku vinkiksi siis :D

Muoks, tää oli siis kahdell ekalle vastaajalle ;)
Eipä niitä rustoja ja jänteitä saa maustamalla sieltä katoamaan..
Juu ei vaikka keittäis viikon :$
Aatelkaas kun 10-20 vuotta takaperin ainut broileri mitä kaupasta sai oli kokonainen ja se oli jäässä pakastealtaassa ;)
 
mun resepti
Tällä tulee ihan huippu hyvää :p

Jotakin broileria (fileepihviä palasina, suikaleita tms) 400g
Muutama oksa persiljaa
Tuoretta basilikaa ja tuoretta sitruunamelissaa kumpaakin n.10 lehteä
2 tomaattia, lohkottu paloiksi
oman maun mukaan tomaattipyreetä (1 purkki riittänee)
Currya
Paprikajauhetta
Grillimaustetta
+ mitä itellä tekkee miäli

Superhyvää, kuin intialaisessa kävis syömässä ;)
Soijakastiketta reiiiilu loraus
 
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Okei, kiitos tää auttoi kovasti! Tosin jos vaan osaa maustaa niin hyvän kastikkeen saa vaikka tiskirätistä, pikku vinkiksi siis :D

Muoks, tää oli siis kahdell ekalle vastaajalle ;)
Eipä niitä rustoja ja jänteitä saa maustamalla sieltä katoamaan..
Juu ei vaikka keittäis viikon :$

Siis mitä te ootte syöneet? Mä kyökkään heti kaikista rustoista ja jänteistä kun en lihaa muutenkaan mielelläni syö tai saa kurkusta alas mutta ikinä en mitään siihen viittaavaakaan ole löytänyt noista kastikkeista? Oikeesti nyt oon hämilläni :eek:
 
tilaisuus
Käytän tilaisuutta hyväksi ja kysyn samalla PERINTEISEN kanakastikkeen reseptiä? Ihan sellasta vaaleaa, mikä koulussa kulki kanaviillokin nimellä. Itsessään ei erikoista, mutta ah niin parasta mustaherukkahyytelön kera :)
 
Taa
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Okei, kiitos tää auttoi kovasti! Tosin jos vaan osaa maustaa niin hyvän kastikkeen saa vaikka tiskirätistä, pikku vinkiksi siis :D

Muoks, tää oli siis kahdell ekalle vastaajalle ;)
Eipä niitä rustoja ja jänteitä saa maustamalla sieltä katoamaan..
Juu ei vaikka keittäis viikon :$

Siis mitä te ootte syöneet? Mä kyökkään heti kaikista rustoista ja jänteistä kun en lihaa muutenkaan mielelläni syö tai saa kurkusta alas mutta ikinä en mitään siihen viittaavaakaan ole löytänyt noista kastikkeista? Oikeesti nyt oon hämilläni :eek:
Tässähän oli nyt siis kyse PAISTIsuikaleista. Nissä kyllä jänteitä ja kalvoja riittää, rustojakin ajoittain. Fileesuikaleet taas ovat huomattavasti puhtaampia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tilaisuus:
Käytän tilaisuutta hyväksi ja kysyn samalla PERINTEISEN kanakastikkeen reseptiä? Ihan sellasta vaaleaa, mikä koulussa kulki kanaviillokin nimellä. Itsessään ei erikoista, mutta ah niin parasta mustaherukkahyytelön kera :)
Tässä ohjeessa on käytetty valmiiksi grillattua kanaa. Hyvää tulee :p

n. 2 rkl

voita tai öljyä


n. 2-3 rkl

vehnäjauhoja


n. 4-5 dl dl

vettä


1 kpl

grillattua
broilerinlihaa


1

munankeltuainen


n. 1 dl

ruoka- tai kuohukermaa


broilerinmaustetta,
hieman valkopippuria,
suolaa maun mukaan

Laita kattilaan sopivasti voita tai öljyä. Lisää broilerinmauste ja ruskita hieman. Lisää vehnäjauhot. Sekoita hyvin. Kaada sekaan vesi. Kiehauta hieman. Pilko grillattu broileri ja lisää se kastikkeeseen. Sekoita. Vatkaa kananmunan keltuainen kerman kanssa kuohkeaksi. Kun kastikeseos näyttää sopivan paksulta, lisää siihen muna-kermaseos ja sekoita. Nosta kattila levyltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Okei, kiitos tää auttoi kovasti! Tosin jos vaan osaa maustaa niin hyvän kastikkeen saa vaikka tiskirätistä, pikku vinkiksi siis :D

Muoks, tää oli siis kahdell ekalle vastaajalle ;)
Eipä niitä rustoja ja jänteitä saa maustamalla sieltä katoamaan..
Juu ei vaikka keittäis viikon :$

Siis mitä te ootte syöneet? Mä kyökkään heti kaikista rustoista ja jänteistä kun en lihaa muutenkaan mielelläni syö tai saa kurkusta alas mutta ikinä en mitään siihen viittaavaakaan ole löytänyt noista kastikkeista? Oikeesti nyt oon hämilläni :eek:
Tässähän oli nyt siis kyse PAISTIsuikaleista. Nissä kyllä jänteitä ja kalvoja riittää, rustojakin ajoittain. Fileesuikaleet taas ovat huomattavasti puhtaampia.
Okei, sorry, mulla ei tää sanasto ole kovin hyvin hallussa, mä kun en mikään lihan ystävä ole eli harvoin syön. Mutta juu, tarkistin, fileesuikaleita näyttää tuo paketti olevan. En edes tiennyt että muunlaisia on :ashamed:
 
Minä käytän maustamattomassa kanassa aika usein pelkkää suolaa sekä sitruunapippuria tai mustapippuria. :)

Pastan kanssa kastikkeeseen laitoin viimeksi muistaakseni grillimaustetta (tai vastaavaa sekoitusta), paprikamaustetta, pikkuisen suolaa, kanafondia, kevytkermaa, paprikanpaloja ja fetajuustokuutioita.
 

Yhteistyössä