Hyvä kestovaippa?

Aion nyt vihdoin ja viimein aloittaa kestoilun, mutta en osaa päättää millaisia vaippoja hankkisin...
Elikä kertokaa mielipiteitä mikä on hyvä kestovaippa, merkkejä kun löytyy niin tuhottomasti!
Mukula on nyt n. 10 kg eli kai niitä taaperopaketteja täytyis vertailla...
Onko ne all-in one-vaipat hyviä? ( kirjoitettiinkohan se edes noin? :D )
 
Moikka!

KÄys katsoo www.kestovaippainfo.fi siellä on myös keskustelupalsta jossa varmaan kestoista enemmän tietäjiä paikalla auttamassa valinnassa! =)

Noita a-i-o vaippoja en itse lähtis suosittelee koska ne kuivaa niin hitaasti joten joutuisit ostamaan niitä todella monta! Ehkä jossain kyläily käytössä ihan jees,mutta muuten ei...

Taskuvaippa ja irtotäytteet olis se mitä itse suosittelisin tuon ikäiselle ja kokoiselle ehkä eniten! Niissä saa täytteen määrää itse säätää kulloiseenkin tilanteeseen sopivaksi ja kuivuvat nopeasti.

Tosin meillä 1v tytöllä jyrää tällä hetkellä sisätäyttövaippa+villikset ihan 6-0 noi taskuvaipat kun äiti on jotenkin nyt hurahtanut noihin...On niin pomminvarma paketti kun vaan voi olla!! ENgelin villikset on mahtavia!! :heart:
 
titinen

Mun mielestä all-in-one-vaipat on ihan hyviä jos käytössä on kuivuri. Toisaalta kuivurin käyttö lyhentää vaippojen ikää, joten rahaa menee vaippaostoksiin ehkä enemmän kuin jos kuivattaisi narulla.

Nää on vähän tällaisia toisaalta ja toisaalta -juttuja ;)

mutta kestovaippailu on kivaa ja kyllä siinä joka tapauksessa rahaakin säästyy. Ympäristöstä puhumattakaan. =)

 
DIESELmom harmaana
jos haluaa helpon version niin taskuvaipat. fuzzi bunz, happy heinys yms on kyllä helppoja. vaippa täytetään valmiiksi ja puetaan päälle kuin kertis eli yhtenä pakettina. taskuvaipan huonoja puolia on oikeastaan vain hinta. hyviä puolia on helppous, ja se että ne kuivuu nopsaan.

eikä minusta sisävaippa kuorivaippa yhdistelmä ole sen vaikeampi tai huonompi. se on yleensä halvempi kuin taskuvaippailu. eikä siinä ole muuta eroa kuin että vaipan päälle puetaan kuori.

parasta vaippaa ei voi löytää kuin kokeilemalla. =)
 
AkateeminenMamma
Meillä käytössä seuraavia:

Muotoon ommeltuja
Igu*läppä ja hamppu Ronja ja Ronja hamppuläppä ja TotsBots
sekä tee-se-itse vaippoja (matskut kangastukun hampputrikoo, froteeta vanhoista pyyhkeistä ja flanellia) Igun mallia mukaillen

lisäimuina itse ommeltuja flanelli suorakaiteita (8 kerrosta ohutta flanellia)

harsoja (äitiyspakkauksesta sekä metritavarana ostettua), joita käytetään pötköinä tai origamitaitoksella lisäimun kanssa

kuorina käytettiin ensin Bumpyn PUL päiväkuoria (nyt ovat varastossa vain mahdollisia ripuleita varten niin ei tarvi silloin villahousuja alvariinsa pyykätä)

Nyt kuorina aina tsi-hahtuvat (yhdet toisen kutomat ostetut löytyy myös) ja tarkoituksena ostaa ruskovillan pitkälahkeisia

kuivaliinoja tsi (myllymuksujen kuivaliinaneuloksesta) ja muutama Imse vimseltä ja yksi Mollavauvalta

Vaippojen määrät:
12kpl muotoon ommeltuja
n. 30kpl harsoja
20kpl lisäimuja
4 hahtuvat (käytännössä 2 vuorottelee käytössä 2kpl, joissa on reilusti kasvunvaraa on hätävarana, jos molemmat aktiivikäytössä olevat sattuisi olemaan yhtäaikaa pesussa)
Näpsy harsojen (ja sen yhden TotsBotsin) kiinnitykseen
Muutamia pikkareita (jos laittaa harson pötkönä)
kuivaliinoja n.25kpl

(Bumpyjä oli kierrossa 5kpl silloin, kun niitä käytettiin mutta 3kpl pärjää)

Tällä vaippamäärällä pesen vaippapyykin joka kolmas päivä. Kaikkiin käyttämiimme systeemeihin olemme erittäin tyytyväisiä :) Myös siis Bumpyt on vallan hyviä mutta villahousut (kokeilua edeltävistä ennakkoluuloista huolimatta) vielä mainiommat.
 

Yhteistyössä