Hyvä synnytysasento?

Ensimmäisen synnytin puoli-istuvassa ja asento tuntui hankalalta.
Toista yritin kylellään ponnistella mutta jotenki meinas ylempi lonkka lähteä irti ja ponnistelin pojun sitten puoli-istuvassa maailmaan.
Nyt olis kolmas tulossa ja ajattelin että yritän aluksi jotain muuta kuin kyljellään tai puoli-istuvassa asennossa. Tuo jakkarakaan ei kauheasti innosta...voisin kokeilla kontalleen vaikka sitä sängynpäätyä vasten jos onnistuu!
 
Kolme synnyttänyt, neljäs tulollaan. Kaikki on tulleet maailmaan puoli-istuvassa asennossa sukista repien. En ole tykännyt asennosta yhtään. Kipu ollut joka kerta niin repivää ja painavaa että taju meinannu lähteä. Sieltä ne vaan lopulta ovat ulos puskeutuneet. Olen itse siinä ennen ponnistusvaihetta niin pihalla, etten tajua mistään asennoista tai niiden vaihtamisesta yhtikäs mitään. Enkä usko että edes pystyisin vaihtamaan asentoa loppuminuuteilla. Tuo seisaallaan tai jotenkin muuten pystyasennossa synnyttäminen kuulostaa luonnolliselta ja hyvältä asennolta. Toisaalta en tiedä millä lihaksilla siinä vaiheessa seisoisin. Kaikki voima kun menee kipuihin ja työntämiseen. Ehkäpä se jakkara sitten?

Jospa sitä tämän neljännen kohdalla ymmärtäis jo kokeilla jotakin muuta ku tuota karmeaa puoli-istuvaa jossa tuntuu kuin koko kroppa repeäis riekaleiksi. Se paine ja tuska kun vauva painaa häntäluuta, ja ties mitä muuta luuta, on mun kohdalla ollu tuskallisinta. Ponnistusvaiheet kuitenki olleet ihan siedettävän lyhyitä 10-20 min. Kivuista huolimatta odotan jo kovasti että pääsisin tämän potkurin täältä masustani puskemaan :heart: Sitä ihmettelen ettei Oyssissa ole koskaan edes muita asentoja ehdotettu tai suositeltu.Aina vaan selälleen ja vähän pääpuolta ylös...
 

Yhteistyössä