Hyväksikäyttö

  • Viestiketjun aloittaja Oikeuden puolesta
  • Ensimmäinen viesti
Oikeuden puolesta
Onko kohtalotovereita... Isälleni luettiin juuri 6kk ehdollinen tuomio. Syynä lapseeni kohdistunut seksuaalinen hyväksikäyttö. Tapauksesta on noin vuosi ja päätös hovista tuli viime viikolla. Määrättiin maksamaan korvauksia lapselleni sekä oikeudenkäyntikulut. Kun tapaus tuli ilmi, katkaisin välit vanhempiini. Ennen lapseni oli todella paljon tekemisissä isovanhempien kanssa ja yht´äkkiä tapahtui tälläistä. Vuosi on ollut lapselleni ja itselleni todella raskas. Lapsi on joutunut käymään terapeutilla ja aluksi oli erilaisia tutkimuksia sairaalassa. Lapsi on nyt viisivuotias. Mietin, miten hän muistaa tämän asian tulevaisuudessa. Tällä hetkellä hän ei edes mainitse isovanhemmistaan.
 
Amfritrite
:hug:

Kamalaa! Sietäisi tuollainen äijä hirttoköyden jatkoksi laittaa! Eipä menetettäisi mitään ja säästäisimme rahoja kun ei tarttisi verovaroin vankilassa elättää!
 
Oikeuden puolesta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2005 klo 15:04 Oikeuden puolesta kirjoitti:
Onko kohtalotovereita... Isälleni luettiin juuri 6kk ehdollinen tuomio. Syynä lapseeni kohdistunut seksuaalinen hyväksikäyttö. Tapauksesta on noin vuosi ja päätös hovista tuli viime viikolla. Määrättiin maksamaan korvauksia lapselleni sekä oikeudenkäyntikulut. Kun tapaus tuli ilmi, katkaisin välit vanhempiini. Ennen lapseni oli todella paljon tekemisissä isovanhempien kanssa ja yht´äkkiä tapahtui tälläistä. Vuosi on ollut lapselleni ja itselleni todella raskas. Lapsi on joutunut käymään terapeutilla ja aluksi oli erilaisia tutkimuksia sairaalassa. Lapsi on nyt viisivuotias. Mietin, miten hän muistaa tämän asian tulevaisuudessa. Tällä hetkellä hän ei edes mainitse isovanhemmistaan.
Rikoksen tekijänä siis lapsen ukki. Ensikertalainen niin ehdonalaiseksi meni tuomio. Käräjäoikeus ensin hylkäsi ja kun mentiin hovioikeuteen niin tuli tuollainen tuomio. Kaltereiden taakse olisin toivonut isäni joutuvan! Itselleni raskasta kun en ole vanhempieni kanssa tekemisissä, mutta jotenkin sitä tottuu. Lapselleni he ovat yhtäkuin kuolleet. Lapsi oli kerran ukilla hoidossa ja kun hain hänet sieltä niin käytös oli todella poikkeavaa, ei saanut koskea tai silittää. Lapsi oli myös agressiivinen. Lapsi itse kertoi mitä hänelle oli tehty ja siitä alkoi asian selvittely. Toivottovasti kukaan ei joutuisi vastaavaan tilanteeseen kuin me ollaan jouduttu.
 
Jonkka
Todella hirveää luettavaa! Helvetillistä sun jutussasi on juuri se, että oma isäsi on tehnyt lapsellesi järkyttävän teon. Omat vanhemmatkin voivat olla henkisesti sairaita ihmisiä ja sillehän sinä et voi mitään.Älä vain missään tapauksessa syytä itseäsi tai lastasi tapahtuneesta, et voinut mitenkään tietää isäsi seksuaalisia taipumuksia perinpohjin.
Tärkeää nyt on, että lapsesi ja sinä saatte henkistä (psykologin, terapeutin jne.) apua selvitäksenne takaisin elämään! Yritä sinä aikuisena olla toiveikas ja optimistinen, sillä lapsi on kuitenkin yllättävän fiksu ja ymmärtää sinun käytöksestäsi, mielialoitasi, ilmeistäsi, eleistäsi...jos hyljeksit tai inhoat häntä tapahtuneen johdosta (nämäkin tunteet voivat tullla mieleesi suhteessa lapseesi).
Lapsesi tarvitsee nyt juuri sinun aikusmaista/kypsää ja turvallista suhtautumistasi häneen.Hän kaipaa äitinsä empatiaa ja ymmärrystä, rakkautta...
 
Oikeuden puolesta
Kyllä isäni on minulle tehnyt samaa kuin nyt lapselleni, tosin lapseni säästyi siltä pahemmalta. Jotenkin olin ollut varpaillani koko ajan kun isäni on ollut lapseni lähellä, onneksi tajusin ajoissa mitä on tapahtunut ja katkaisin välit. Isä ei saanut tuomiota minuun kohdistuvista teoista, koska ne olivat vanhentuneet ajat sitten. Onneksi nyt sai edes tuon tuomion.
 
Kamalaa! En voi todellakaan edes kuvitella että miltä teistä tuntuu mutta varmasti aivan järkyttävältä. Voimia ja jaksamista, kyllä lapses selviää ilman traumoja kun saa oikeenlaista hoitoa ja äidin rakkautta! Tsemppiä..
 
Lau2a
Mä oon joutunu itteä törk seks hvyäksikäytön uhriksi ku olin pienenä 4vuotiaasta 13vuotiaana. Nyt odotan esikoista, LA 28.6..
Josku painajaista tai ajattelin että joutuuko taas meidän esikoista sama jutun kärsivän, mut onneks käyttäjä on nyt vankilassa, enää 8vuotta vangissa..Huoh mutta silti.. .. .. Onko kohtalotoveriksi?? Halaus :hug: :'( :'(
 
Sitä mä en kyl ymmärrä miksi veit lapsesi ukille hoitoon kun kerran tiesit omasta kokemuksesta mikä hän on enkä mä olis ollut muutenkaan enää tekemisis jos olis mua jo hyväks käyttänyt..Ukki mikä sairas hirviö!Mut voimia!!! :hug:
 
kamalaa
Kamala juttu ja voimia teille ja varsinkin lapselle :hug:

Minäkin kyllä vähän ihmettelen, että miksi veit lapsesi sinne jos tiesit hänellä olevan tuollaisia taipumuksia?

Itseäni käytti myös vaari hyväkseen kun olin pieni. Omat lapset saatuani olen ollut tosi tarkka mihin vien heidät hoitoon ja jopa kytännyt omaa isääni, ettei vaan pidä heitä sylissä epämääräisesti tms. vaikka ikinä ei aihetta huoleen hänen kohdaltaan olisikaan.

Kamalia asioita nuo ja pedofiilit pitäisi oikeasti päästää kivitettäväks torille.
 
vierailija
Onko kohtalotovereita... Isälleni luettiin juuri 6kk ehdollinen tuomio. Syynä lapseeni kohdistunut seksuaalinen hyväksikäyttö. Tapauksesta on noin vuosi ja päätös hovista tuli viime viikolla. Määrättiin maksamaan korvauksia lapselleni sekä oikeudenkäyntikulut. Kun tapaus tuli ilmi, katkaisin välit vanhempiini. Ennen lapseni oli todella paljon tekemisissä isovanhempien kanssa ja yht´äkkiä tapahtui tälläistä. Vuosi on ollut lapselleni ja itselleni todella raskas. Lapsi on joutunut käymään terapeutilla ja aluksi oli erilaisia tutkimuksia sairaalassa. Lapsi on nyt viisivuotias. Mietin, miten hän muistaa tämän asian tulevaisuudessa. Tällä hetkellä hän ei edes mainitse isovanhemmistaan.
Kun jatkuvasti puhutaan nyt tuosta diakonin, Tonin Hurmeen teoista Oulun seurakunnan sisällä, niin miksi kaikki kirjoitukset siitä poistetaan? Jos hän on kosketellut alle 13vuotiaita tyttöjä, onhan hänen kannettava vastuu.
 

Yhteistyössä