Hyviä asuisalueita Turussa?

  • Viestiketjun aloittaja kohta turkulainen
  • Ensimmäinen viesti
kohta turkulainen
Joudumme aika yllättäen muuttaa Turkuun ja kyselenkin nyt hyviä asuinalueita. Kannattaako ksupungilta hakea vuokra-asuntoa, entäs VVO? Oma ostetaan vasta kun paikka tulee tugummaksi ja varmistuu jäädäänkö pitkäksikin aikaa. Lähellä pitäisi olla koulut ja päiväkoti, mielellään myös jotain peruspalveluita ja ehdottomasti hyvät kulkuyhteydet keskustaan. Yksi vaihtoehto voisi tietysti olla myös ihan keskustankin alue? Onko siellä miten hyvin vuokra-asuntoja tarjolla?
 
En tiedä onko mitään semmosia asuinalueita joilla ei mitään ongelmia olis, mutta kaupungin vuokra-asuntokeskittymät on tietty ongelma-alttiimpia tietyissä osissa kaupunkia eli ainakin Varissuolla, Halisissa, Runosmäessä, Haritussa, Pansiossa. Voisin suositella vaikka Paltta/Takakirves-seutua (paitsi niitä Pallivahan vuokraluhtitaloja Savonkedonkadulla), Raunistulaa, Länsikeskuksen ympäristöä, Nättinummea, Portsaa. Näistä vähemmän kuulee mitään ikävää :)
 
portsalainen
Portsa. Ihan keskustan vieressä vanha puutaloasuinalue. Aika hintavat hinnat, mutta paljon lapsiperheitä, puistoja, kahluualtaita, luitselukenttiä jne. Myös päiväkoteja ja pari ala-astetta kävelymatkan päässä. Suosittelen Porth Artturia siis.

Uittamo myös kiva, mutta liian kaukana keskustasta. Keskustassa siis musiikkiluokat, urheilulukiot jne

Kärsämäki on myös mukava.
 
"vieras"
Emeleia suositteli länsikeskuksen ympäristöä, niin mulla olisi siitä vähän kysymyksiä, sillä mä haluisin muuttaa täältä Naantalista joskus Turkuun päin ja miestä houkuttaisi länsikeskus palveluiden vuoksi ja varmaan koska sieltä pääsee kätsysti Raision suuntaan.

On katsottu, että siinä ihan Toys'r'usin takana olisi suht edullisia vuokra-asuntoja melko usein tarjolla, MUTTA mua mietityttää se liikenteen hulina. Onkohan siellä lapsilla turvallista, mitä ulkoilumahdollisuuksia ja miten sujuu koulumatkat.. eli onko sieltä koulut ja muut kuitenkin semmosen matkan päässä ettei tarvitse liikenteen sekaan hypellä?

ja anteeks ap, et änkesin sun ketjuun!
 
ls-sossu
Ehdottomat nounout on Varissuo, Jyrkkälä, Perno, Runosmäki, Laustei ja Halinenkin.

Keskustan ja siis Portsan ja Martin lisäksi rauhallisia ja mukavia lapsiperhealueita on esim. Hannunniittu, Uittamo, Kärsämäki, Impivaara eli Nättinummi.
 
[QUOTE="vieras";25899703]Emeleia suositteli länsikeskuksen ympäristöä, niin mulla olisi siitä vähän kysymyksiä, sillä mä haluisin muuttaa täältä Naantalista joskus Turkuun päin ja miestä houkuttaisi länsikeskus palveluiden vuoksi ja varmaan koska sieltä pääsee kätsysti Raision suuntaan.

On katsottu, että siinä ihan Toys'r'usin takana olisi suht edullisia vuokra-asuntoja melko usein tarjolla, MUTTA mua mietityttää se liikenteen hulina. Onkohan siellä lapsilla turvallista, mitä ulkoilumahdollisuuksia ja miten sujuu koulumatkat.. eli onko sieltä koulut ja muut kuitenkin semmosen matkan päässä ettei tarvitse liikenteen sekaan hypellä?

ja anteeks ap, et änkesin sun ketjuun![/QUOTE]

Mulla ei ole siitä alueesta omakohtaista asuinkokemusta, mutta kyllä mä voisin ajatella siinä lasten kanssa asuvani. Liikennettä tosiaan on, mutta lähinnä varmaan kauppojen aukioloaikoina. Koulumatkalla pitäis mennä yhdestä vilkkaasta risteyksestä, mutta siinä on valot ja alikulku eli mahdollista kulkea turvallisesti koulumatkat. Päiväkoteja taitaa siinä lähellä olla parikin kappaletta + tietty pph:t, palvelut on Länsikeskuksessa oikeestaan kaikki mitä päivittäin voi tarvita. Iso Cittari ja tällä viikolla avataan uusi Prisma, posti, apteekki, kaiken maailman eläin- ja polkupyöräkaupat. Hyvät yhteydet keskustaan. Siinä on vieressä metsikkö jossa jonkinlainen luontopolku ja kilometrin päässä hevostallikin :)
 
"Leena"
Minä suosittelen Ilpoista. Tämä on suhteellisen pieni kerrostaloalue metsäisellä kukkulalla, on hyvät lenkkipolut, koulu, päiväkoti, kirjasto, melkein aina auki oleva kauppa ja pizzeria. Muutimme Haritusta pakoon tänne ja on kyllä kuin yö ja päivä nämä kaksi asuinaluetta! Haritussa kävivät poliisit tuon tuosta ja meidänkin autoon murtauduttiin kaksi kertaa kahden vuoden aikana. Ilpoisissa ei tunnu tapahtuvan mitään ikävää. VVO:lla on vuokra-asuntoja Ilpoisissa, kaupungin asuntoja ei ole täällä. Bussit kulkevat vähän turhan harvoin keskellä päivää ja loma-aikoina, mutta jos on valmis kävelemään n. 10 min. pääsee Haritun bussilinjalle, josta menee tiheään busseja.
 
Uittamo on tosi kiva, mutta vuokra-asunnon löytäminen sieltä on sattumankauppaa. Kun ei siellä ole vuokrataloja ollenkaan.

Luolavuoresta pidän kovasti, Ispoinen on myös kiva, samoin Katariina ja Martti, sekä Haritun/Koivulan "ulkoreuna". Kaikista näistä (kuten myös Uittamolta) on loistavat bussiyhteydet keskustaan.

Suikkilaa on kehuttu, minulle se puoli kaupunkia on vieraampi.

Pohjolan puutaloalue on ihana.

Varissuo, Lauste, Pansio-Perno, Halinen ja Jäkärlä...ne jättäisin väliin. Suurensuurta harkintaa käyttäisin myös Ilpoisten, Runosmäen, Nättinummen, Länsinummen, Vaalan, Haritun "keskiosan" ja Hirvensalon kohdalla. Siis kun puhutaan vuokra-asunnoista.

Portsasta tykkään, mutta peräti kolmella siellä asuvalla tutulla (vuokralla asuvalla) on pelottavia kokemuksia naapureista (kirveellä uhkailua, känniörinää, yms) että en ainakaan sinne kerrostaloon muuttaisi. Toisekseen, se on jo niin keskustamaista aluetta että en päästäisi omia 8 v ja 6 v lapsiani yksin ulos, eikä tuo kakkosluokkalaiseni myöskään saisi kävellä yksin kouluun. Puutalo Portsassa olisi kyllä kovin ihana juttu muuten.

Toinen idyllinen, mutta tuttujen kokemusten mukaan pelottava paikka, on Raunistula.
 
Me asuttiin siinä Toys R'usin takana puolisen vuotta vuokralla kun myytiin vanha ja uus ei ollut vielä valmis. Rauhallista oli, liikenteen äänet ei kuulunut ainakaan 3. kerrokseen ja talossa tais koko aikana olla yhdet bileet. Sijaintina oli lähes täydellinen, Teräsrautelan ja Hepparin koulut siinä on lähimmät, meidän lapset kävi Suikkilassa kun sieltä muutettiin ja päiväkoti on Taoskujalla (tms.) ihan lähellä.
Ainoa miinus oli että siinä meidän talossa asui ihan perkeleellisen paljon koiria joiden omistajat oli idiootteja, piha (ja välillä myös rappukäytävä ja hissi) oli aivan täynnä koiran kakkaa ja pissaa, ällöttävää. Hienoa oli koittaa pujotella tuplavaunujen kanssa kakkalla miinoitetun pihan läpi. Ja mua oikeesti hävetti sen takia kutsua vieraitakin sinne.
Valitin pariin otteeseen isännöitsijälle asiasta ja yhdessä vaiheessa pihaan tuli sellainen koirankieltokylttikin nurmikolle, sai olla siinä päivän ennen kuin joku (ihana koiranomistaja?) oli laittanut sen roskakoriin :headwall:
 
[QUOTE="Leena";25899820]Minä suosittelen Ilpoista. Tämä on suhteellisen pieni kerrostaloalue metsäisellä kukkulalla, on hyvät lenkkipolut, koulu, päiväkoti, kirjasto, melkein aina auki oleva kauppa ja pizzeria. Muutimme Haritusta pakoon tänne ja on kyllä kuin yö ja päivä nämä kaksi asuinaluetta! Haritussa kävivät poliisit tuon tuosta ja meidänkin autoon murtauduttiin kaksi kertaa kahden vuoden aikana. Ilpoisissa ei tunnu tapahtuvan mitään ikävää. VVO:lla on vuokra-asuntoja Ilpoisissa, kaupungin asuntoja ei ole täällä. Bussit kulkevat vähän turhan harvoin keskellä päivää ja loma-aikoina, mutta jos on valmis kävelemään n. 10 min. pääsee Haritun bussilinjalle, josta menee tiheään busseja.[/QUOTE]
Mulle kaksi tuttua poliisia sanoi, että ei missään nimessä Ilpoisiin ainakaan VVO:n asuntoihin. Kuulemma jatkuvasti ongelmaa.

Ilpoisissa on ihaniakin osia, esim. ne reunassa olevat rivarit ja siellä perällä olevat talot (tosi selkeästi selitetty, eikö? :D) mutta alueen koulu on huonossa maineessa, ja kun siellä iltaisin lenkkeilee niin saa kyllä vähän pelätä : /

Ilpoisissa asuva tuttuni todisti kerran, kun yläkerrasta lensi ekana hankeen huonekalut ja sen jälkeen yläkerran rouva. Toinen siellä asuva tuttuni oli unohtanut kotiavaimet kotiin yhtenä iltana, mutta ei se haitannut, kun joku oli jo viskannut jalkakäytävän laatan alaoven läpi ja avainta ei tarvittu :D. Kolmas taas asuu niissä rivitaloissa, ja on totaalisen tietämätön mistään ongelmista - ei koskaan kävele edes Ilpoisten ns. keskustan läpi vaan kulkee aina Ispoisten kautta (sieltä okt-alueelta, pikkuteitä pitkin). Niihin rivitaloihin voisin muuttaa, mutta täytyisi silti laittaa lapset kouluun jonnekin muualle (Ilpoinen on jo nyt meidän lähikoulu, mutta tokaluokkalaisemme ei tod. käy sitä koulua).
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25899703]Emeleia suositteli länsikeskuksen ympäristöä, niin mulla olisi siitä vähän kysymyksiä, sillä mä haluisin muuttaa täältä Naantalista joskus Turkuun päin ja miestä houkuttaisi länsikeskus palveluiden vuoksi ja varmaan koska sieltä pääsee kätsysti Raision suuntaan.

[/QUOTE]

Mikä vika Naantalissa?!
 
Mulle kaksi tuttua poliisia sanoi, että ei missään nimessä Ilpoisiin ainakaan VVO:n asuntoihin. Kuulemma jatkuvasti ongelmaa.

Ilpoisissa on ihaniakin osia, esim. ne reunassa olevat rivarit ja siellä perällä olevat talot (tosi selkeästi selitetty, eikö? :D) mutta alueen koulu on huonossa maineessa, ja kun siellä iltaisin lenkkeilee niin saa kyllä vähän pelätä : /

Ilpoisissa asuva tuttuni todisti kerran, kun yläkerrasta lensi ekana hankeen huonekalut ja sen jälkeen yläkerran rouva. Toinen siellä asuva tuttuni oli unohtanut kotiavaimet kotiin yhtenä iltana, mutta ei se haitannut, kun joku oli jo viskannut jalkakäytävän laatan alaoven läpi ja avainta ei tarvittu :D. Kolmas taas asuu niissä rivitaloissa, ja on totaalisen tietämätön mistään ongelmista - ei koskaan kävele edes Ilpoisten ns. keskustan läpi vaan kulkee aina Ispoisten kautta (sieltä okt-alueelta, pikkuteitä pitkin). Niihin rivitaloihin voisin muuttaa, mutta täytyisi silti laittaa lapset kouluun jonnekin muualle (Ilpoinen on jo nyt meidän lähikoulu, mutta tokaluokkalaisemme ei tod. käy sitä koulua).
Peesaan. Olen asunut lapsuuteni Ilpoisissa juurikin sillä alueella jossa on rauhatonta, eli koulun viereisillä kolmella pihalla (Lauklähteenkatu 7-11). En to-del-la-kaan suosittele!!! Aikoinaan 80-luvulla siellä oli tosi rauhallista ja leppoisaa, mutta nykyisin todellisuus on ihan toinen. Jos Ilpoisiin mielii muuttaa, niin Pellonperänkadulle tai Jaakkimankadulle kerrostaloon, tai sitten rivitaloon.
 
En mäkään Ilpoisiin muuttaisi, varsinkaan lasten kanssa.
Ispoisiin voisin muuttaakin, tai Vasaramäkeen, Vähä-Heikkilään. En vaan tiedä mikä tarjonta vuokra-asunnoista noilla alueilla on.
Me asutaan Hirvensalossa ja tykkään kyllä (ja lapset tykkää vielä enemmän), aika korpea tää on mutta bussit kulkee jatkuvasti. Jos tykkää luonnosta niin ihan oikee paikka (mulle pihalla vierailleet kyyt, kärppä, mäyrä, peura ja ketut meinaa olla vähän liikaa). Liikuntamahdollisuudet täällä on hyvät: On kuntorataa, uimarantoja, laskettelurinne (kesällä mäkiautoilua).
Meillä on ihan rauhalliset hoodit täällä mutta Haarlassa ainakin kai jotkut (kaupungin?) vuokratalot on levottomampia.

Aikaisemmin oon asunut mm. Suikkilassa (ihan jees, sielläkään ei vaan oo niitä vuokrataloja mutta yksityisen kautta varmaan sais vuokrattua asunnon) ja Kaarinassa Piispanristillä (ihan Turun rajalla, ihana paikka).
 
Me asutaan Hirvensalossa ja tykkään kyllä (ja lapset tykkää vielä enemmän), aika korpea tää on mutta bussit kulkee jatkuvasti. Jos tykkää luonnosta niin ihan oikee paikka (mulle pihalla vierailleet kyyt, kärppä, mäyrä, peura ja ketut meinaa olla vähän liikaa). Liikuntamahdollisuudet täällä on hyvät: On kuntorataa, uimarantoja, laskettelurinne (kesällä mäkiautoilua).
Meillä on ihan rauhalliset hoodit täällä mutta Haarlassa ainakin kai jotkut (kaupungin?) vuokratalot on levottomampia.
:LOL:
Avara luonto :xmas:

Just niistä kaupungin vuokrataloista olen kuullut ei-niin-hyvää juttua. Haarlassa ne kai on, mun Hirvensalo-tuntemus loppuu kutakuinkin Kaistarniemen kohdalle :)
 
"Riksu"
Martti ja ympäristö (Mäntymäki esim) on sellaista "maalaismaista keskusta-aluetta". Ihania puutaloja ja kylämäisyyttä, mutta keskustaan ja jokirantaan vartin kävelymatka. Useampi päiväkoti ja koulu, leikkipuistot, ruokakaupat ja muut palvelut löytyy. Martissa pikkukoululaisten uskaltaa päästää ulos ominpäin toisin kuin Portsassa, joka kuitenkin on mielestäni ihan keskustaa.
 
"tiimarinvihko"
:LOL:
Avara luonto :xmas:

Just niistä kaupungin vuokrataloista olen kuullut ei-niin-hyvää juttua. Haarlassa ne kai on, mun Hirvensalo-tuntemus loppuu kutakuinkin Kaistarniemen kohdalle :)
Mun isoäiti asuu niissä Haarlan kaupungin asunnoissa ja siellä on joskus joku yleensä yksittäinen asukas aiheuttanut häiriötä. Näin Helsingin lähiöissä asuneena mun mielestä rauhallinen paikka. Tosin siellä koulun pihalla oli aivan kamalasti lasinsiruja joku kesä sitten kun kävin, eli varmaan nuoriso käy siellä rellestämässä.

Itseäni niissä Haarlan taloissa ahdistaa se, että kaikki tuntuu tietävän toistensa asiat ja kaikki mummot (omani mukaanlukien) on hirveitä kyyliä! :D
 

Yhteistyössä