Hyviä/sopivia rangaistuksia 5-vuotiaalle??

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja etsi:
etsi vaan niin se oikea lelu löytyy... kyllä siellä se on joka kirpasee.. tai sit jäähyä 5 min...
No,sitten niitä jäähyvinkkejä?? Keittiöjakkaralla olen istuttanut, mutta lisävinkkejä otetaan vastaan.
 
Ihmemaan Liisa
Pelikielto, lastari-/leffakielto, kotiaresti (ei siis ulkoilua yms. aktiviteettia pariin päivään), viikkorahat pois jos saa sellaista, uusien lelujen/tavaroiden kielto, mäkki-, uimahalli ym. hetkeksi jäihin, karkkipäivät perutaan tietyksi ajaksi. Jäähy minuutti/ikävuosi menetelmällä on myös tehokas välitön seuraamus. Ja sen jälkeen tiukka keskustelu jäähyyn johtaneista syistä.

Riippuu kyllä siitäkin mistä on rangaistuksen ansainnut.
 
Jos raaskit, niin kylmä suihku vaatteet päällä. Meillä toimi, eikä ottanu suihkun ku 2-3krt. nykyään riittää et rupee laskee 5 ku tietää et 5 on sit suihku.
Tää on ainut mikä meillä on toiminu :snotty:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja muscat:
Jos raaskit, niin kylmä suihku vaatteet päällä. Meillä toimi, eikä ottanu suihkun ku 2-3krt. nykyään riittää et rupee laskee 5 ku tietää et 5 on sit suihku.
Tää on ainut mikä meillä on toiminu :snotty:
Eikö tuosta saa jo lastensuojelun oven taakse, kun lapsi tarhassa kertoo miten kotona toimitaan??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja muscat:
Jos raaskit, niin kylmä suihku vaatteet päällä. Meillä toimi, eikä ottanu suihkun ku 2-3krt. nykyään riittää et rupee laskee 5 ku tietää et 5 on sit suihku.
Tää on ainut mikä meillä on toiminu :snotty:
Eikö noita kylmiä suihkuja käytetty ennen muinoin vankiloissa, mielisairaaloissa tms. Nykyään ne on onneksi kielletty... tuohan on pahoinpitelyä.
 
Ihmemaan Liisa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja etsi:
etsi vaan niin se oikea lelu löytyy... kyllä siellä se on joka kirpasee.. tai sit jäähyä 5 min...
No,sitten niitä jäähyvinkkejä?? Keittiöjakkaralla olen istuttanut, mutta lisävinkkejä otetaan vastaan.
Jäähyllle paikkaan, jossa on yksin eikä mitään kivoja virikkeitä ympärillä. (Meillä jäähypenkkinä on eteisessä oleva keräyspaperilaatikko.) Jäähy kestää minuutin/ikävuosi ja sen jälkeen tosiaan keskustellaan asia perinpohjaisesti läpi. Tiukka ja johdonmukainen linja, jäähy napsahtaa heti/yhden varoituksen jälkeen ja joka kerta, kun lapsi tekee asioita joista jäähy on seuraamus.
 
sadistivanhempien lapsi
Alkuperäinen kirjoittaja muscat:
Jos raaskit, niin kylmä suihku vaatteet päällä. Meillä toimi, eikä ottanu suihkun ku 2-3krt. nykyään riittää et rupee laskee 5 ku tietää et 5 on sit suihku.
Tää on ainut mikä meillä on toiminu :snotty:
ootko oikeesti tosissas?? Jos oot niin säälin sun lastasi.. :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja muscat:
Jos raaskit, niin kylmä suihku vaatteet päällä. Meillä toimi, eikä ottanu suihkun ku 2-3krt. nykyään riittää et rupee laskee 5 ku tietää et 5 on sit suihku.
Tää on ainut mikä meillä on toiminu :snotty:
Eikö tuosta saa jo lastensuojelun oven taakse, kun lapsi tarhassa kertoo miten kotona toimitaan??
Tästä ollaan sossujenkin kanssa yhdessä keskusteltu ja ovat kanssa samaa mieltä, jos kerran toimii. Että se taas siitä...
Ja millä tavalla on pahoinpitelyä?
 
sadistivanhempien lapsi
Alkuperäinen kirjoittaja muscat:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja muscat:
Jos raaskit, niin kylmä suihku vaatteet päällä. Meillä toimi, eikä ottanu suihkun ku 2-3krt. nykyään riittää et rupee laskee 5 ku tietää et 5 on sit suihku.
Tää on ainut mikä meillä on toiminu :snotty:
Eikö tuosta saa jo lastensuojelun oven taakse, kun lapsi tarhassa kertoo miten kotona toimitaan??
Tästä ollaan sossujenkin kanssa yhdessä keskusteltu ja ovat kanssa samaa mieltä, jos kerran toimii. Että se taas siitä...
Ja millä tavalla on pahoinpitelyä?
Ootko koskaan miettinyt lapsen kannalta miltä tuo tuntuu? Tai mitä tykkäisit jos sut raahattaisiin väkisin kylmään suihkuun vaatteet päällä? Kyllä mulle ainakin jäi tuollaisesta touhusta traumoja lapsuudestani, tuskin sellaisi kuitenkaan haluat aiheuttaa? Tuo on kuitenkin aikamoista nöyryyttämistäkin sen lisäksi, että kylmä vesi tuntuu todella kamalalta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja muscat:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja muscat:
Jos raaskit, niin kylmä suihku vaatteet päällä. Meillä toimi, eikä ottanu suihkun ku 2-3krt. nykyään riittää et rupee laskee 5 ku tietää et 5 on sit suihku.
Tää on ainut mikä meillä on toiminu :snotty:
Eikö tuosta saa jo lastensuojelun oven taakse, kun lapsi tarhassa kertoo miten kotona toimitaan??
Tästä ollaan sossujenkin kanssa yhdessä keskusteltu ja ovat kanssa samaa mieltä, jos kerran toimii. Että se taas siitä...
Ja millä tavalla on pahoinpitelyä?
Ota itse jääkylmä suihku. Ottiko kipeää? Se vesihän on viiltävän kylmää.
 
Ne vaatteet otetaan tietty heti pois suihkun jälkeen, ollaan keskusteltu asiasta myös lapsen kanssa ja on ymmärtänyt tilanteen, esim. ketään meillä ei raahata minnekkään ja lapsi kun alkaa välillä riehumaan, niin tokaisee itse perään, et ai nii koht joutuu suihkuu ja nauraa päälle, mutta riehuminen loppuu.
Ja näille lastesuojelu hösääjille tiedoksi et idea alunperin lähti sieltä suunnalta, perhetyöntekijän ja sossun kanssa ku mietittiin mitä voi tehdä LAINMUKAAN kun mikään ei auta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja muscat:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja muscat:
Jos raaskit, niin kylmä suihku vaatteet päällä. Meillä toimi, eikä ottanu suihkun ku 2-3krt. nykyään riittää et rupee laskee 5 ku tietää et 5 on sit suihku.
Tää on ainut mikä meillä on toiminu :snotty:
Eikö tuosta saa jo lastensuojelun oven taakse, kun lapsi tarhassa kertoo miten kotona toimitaan??
Tästä ollaan sossujenkin kanssa yhdessä keskusteltu ja ovat kanssa samaa mieltä, jos kerran toimii. Että se taas siitä...
Ja millä tavalla on pahoinpitelyä?
Ota itse jääkylmä suihku. Ottiko kipeää? Se vesihän on viiltävän kylmää.
Opettele ero kylmän ja jääkylmän välillä.. meillä ainakaa tule jäätä hanoista.
Ja se vesi mitä siitä heti valuttamatta tulee ei ole niiiin kauheen kylmää...
|O
 
jos ei esim kerää leluja ja äiti joutuu kerätä ko lelut menee varastoon päiväksi pariksi tai jos ei istu pöydässä syömässä ruoka lähtee pois esim 15 min päästä ja uutta ei tuu enen seuraavaa ateriaa. sovitaan esim karkkipäivä jne jos kiukkuilee kaupassa.
sitten se POSITIIVINEN HUOMIO kun takki menee naulakkoon käskemättä saa vaikkas tarran palkinnoks jne.. eli motivoidaan tekemään oikeen ennemmin kuin rangaistaan, siis ei anneta paljon huomiota sille huonolle käytökselle, niin rankaisu ei ole kohta niin tarpeenkaan.
 
sadistivanhempien lapsi
Alkuperäinen kirjoittaja muscat:
Ne vaatteet otetaan tietty heti pois suihkun jälkeen, ollaan keskusteltu asiasta myös lapsen kanssa ja on ymmärtänyt tilanteen, esim. ketään meillä ei raahata minnekkään ja lapsi kun alkaa välillä riehumaan, niin tokaisee itse perään, et ai nii koht joutuu suihkuu ja nauraa päälle, mutta riehuminen loppuu.
Ja näille lastesuojelu hösääjille tiedoksi et idea alunperin lähti sieltä suunnalta, perhetyöntekijän ja sossun kanssa ku mietittiin mitä voi tehdä LAINMUKAAN kun mikään ei auta.
Mutta poika kuitenkin tuntuu pelkäävän sitä suihkuun joutumista, kun itse sen muistaa. Se, että nauraa, ei kerro vielä mitään. Kyllä mekin naureskeltiin lapsina että faijapuoli antaa selkään, mutta silti siitä on jäänyt traumoja ja se oli kamalaa kun oikeasti sai selkäänsä. Se, että vaatteet otetaan suihkun jälkeen pois, ei mitenkään hyvitä sun tekoasi, mieti sitä nöyryytyksen tunnetta kylmässä suihkussa vaatteet päällä. Ja ihan oikeasti, jo "vähän kylmä" vesi tuntuu tosi inhottavalta koko kehossa, sormenpäässä se on vähän eri asia. Sairaita sossuja teillä päin jos tuollaista suosittelevat, itse en ainakaan noudattaisi moista neuvoa. :O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
muscat :hug: Kyllä ihan ymmärrän sua, ei tuo mielestäni ole niin kamalaa kuin ihmiset kuvittelee. Minä taas pahoinpitelen lastani kun useista kielloista huolimatta ei ymmärrä annan pienen "nipsun" sormille. :ashamed: :whistle:
Kiva :hug:
En kyllä tiedä sopiiko tämä ihan "normaalille" lapselle... on ollut ongelmia kauan ja paljon (matkii isäänsä alkoholisti/sekakäyttäjä
Muuten meillä ei lapsiin kosketa (tietenkään) muuta halailut ja sylittelyt tms. :saint:

hemmetin hymiö ei tonne kuulunut!
 
sadistivanhempien lapsi
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
muscat :hug: Kyllä ihan ymmärrän sua, ei tuo mielestäni ole niin kamalaa kuin ihmiset kuvittelee. Minä taas pahoinpitelen lastani kun useista kielloista huolimatta ei ymmärrä annan pienen "nipsun" sormille. :ashamed: :whistle:
Toi nyt on ehkä vähän eriasia kuin kylmään suihkuun pistäminen vaatteet päällä. Mä en ikinä antaisi itselleni anteeksi jos menisin jotain tuollaista tekemään, mutta silti mun lapsella tulee olemaan "kova" kuri vaikken aiokaan fyysiseen/henkiseen väkivaltaan turvautuakaan.
 
halipula
Meillä toimii jäähy ja se ettei saa katsoa lastenohjelmia (tai yleensäkään telkkaa), aika sitten riippuu käytöksestä, mutta yleensä selvitään yhden päivän kiellolla.
 

Yhteistyössä