Hyytis, joka on keittiössä peukalo keskellä kämmentä, pyytää apua

Tahon pizzaa. En jaksa hakea pizzeriasta, ja mies ei oo kotona että sekkään sitä mulle tekis joten... :ashamed:
Pizzapohjan ohje mulla on juu, mut täytteistä kyselen...

Ku haluan jauhelihaa siihen päälle, mutta viimeksi ko yksin pizzaa tein joskus vuonna erkkipaavo kolmonen, se jauheliha palo siihen pizzan päälle. :ashamed: :ashamed: Siksi kysynki että onko jotaki konstia olemassa että se jauheliha pysyis yhtä hyvänä ko vasta pannulla paistettuna? :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 
salaisuus piilee..
kastikkeessa! mä laitan aina pitsapohjan päälle ennen täytteitä esin pastakastiketta (myydään tölkeissä valmiina) ja sitte paistetun jauhelihan ja tomaattia ja mitä nyt kaapista löytyy ananas, herkkusieni, kinkku, meetwursti ymymym ja paaaljon juustoa!:) ja justii heitin lohen uuniin, pitsa oliski ollu hyvää pitkästä aikaa...
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Lisäkysymys, miten muunnetaan könttihiiva sellaseksi jauhehiivaksi? Mistä tiän paljonko sitä hiivaa tullee jos ohjeessa merkitty köntin mukkaan?
tee ihan sämpylätaikinan mukaan se pohja. eli yks pussi kuivahiivaa/puolisen litraa nestettä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
Älä laita liian kuumaan uuniin tai pidä sitä siellä liian kauan.
No jos ohjeessa on 200astetta ja vartti nii mitäs minun tulis tehä? :snotty: Joo, tiän oon tollo :xmas: :ashamed:
uunit on kaikki erilaisia vaikka oliskin sähköuuneja. Katot ja seuraat kun pitsan väri on hyvä otat pois etkä tuijota sitä kelloa. :) Kyllä se siitä.
 
salaisuus piilee
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Mie en ossaa tehä kastikkeita. En ees ohjeen kans... :ashamed:
no osta kaupasta sitä valmista tai sitte laitat pari ruokalusikallista ketsuppia ja pieni purkki tomaattipyreetä ja sekoita keskenää ja heitä siihe taikinalätyskän päälle:)
 
Sanna
Annostus: 1 pss ( 11 - 12 g ) kuivahiivaa vastaa n. 30 g tuorehiivaa.

Yleiset annostusohjeet:
Sämpylätaikina: 1/2 l nestettä => 1 pss kuivahiivaa
Pullataikina: 1/2 l maitoa => 2 pss kuivahiivaa
Pizza- tai piirakkapohjataikina: 2 dl nestettä => 2 tl kuivahiivaa
( uunipellillinen )
http://www.keittotaito.com/hiiva.html

Itse teen pitsan niin että pohjataikinan päälle tomattipyrettä ja siihen jauheliha, jonka ruskistan pannulla ihan kevyesti. Siihen päälle tomaattia ja paprikaa ja juustoraastetta.
Miehen pitsasta jätän tomatin ja paprikan pois ja laitan jauhelihan päälle tonnikalaa ja ananasta, yök, mutta mies tykkää :) sitten vain juustoraaste päälle ja uunin keskitasolla reilu 200 astetta kunnes pohja on kypsä. n.15-20min menee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Mie en ossaa tehä kastikkeita. En ees ohjeen kans... :ashamed:
En minäkään, mutta teen näin. Ruskista jauheliha (ja sipuli, valkosipuli). Lisää tomaattipyrettä nokare, mausteet sekä vettä niin, että se on sellainen jämäkkä kastike. Kyllä sää osaat :)
 
Cinnamon Lee
Jos haluat rapean pohjan niin laita uuniin alalämpö pelkästään, ja niin kuumaksi kun uunin saa. Kun juusto on sulaa ja pizza näyttää herkulliselle niin otat sen ulos.
 
Me tehdään aina pitsapohja ilman hiivaa. Sekotetaan vaan 1 muna, (tai 2) vettä, jauhoja, öljyä ja ripaus suolaa. Taikinasta tehdään semmosta että saa lusikalla levitettyä voidellulle pellille. =)
 

Yhteistyössä