Ihan alkuraskaus ja pieneksi käyneet rintaliivit, miten ratkaista ongelma?

  • Viestiketjun aloittaja "Mörri"
  • Ensimmäinen viesti
"Mörri"
Emsimmäinen taskaus ihan aluillaan rv 5+4 ja todellakin ihan epävarma olo tuleeko tästä mitään/ jatkuuko raskaus. Rintaliivit ovat aina muutaman päivän ennen menkkoja olleet pienen tuntuiset ja näköiset turvotuksen takia. Nyt "menkka turvotus" jäänyt päälle ja inhottaa kun kokoajan rintsikat hankaavat ja nyttävät rumilta ohuen paidanläpi kun rinnat tursuaa yli. Lisksi hävettää vaihtaa töissä vaatteita kun rintsikat näyttävät pieniltä. En viitsisi alkaa ostamaan ainakaan kalliimpia uusia liivejä jos rinnat ovat pian "normaalit" tai raskaus ei jatkukkaan. Toisaalta tuntuisi oudolta käyttää urheilurintsikoita esim. Töissä kun olen tottunut, että rintsikat ja alushousut on oltava samaa settiä.

Miten olette ratkaisseet rintaliivi ongelman alkuraskaudessa? Kannattaisiko vaan suunnata kauppaan vai onko toivoa, että rinnat palaavat normaaliksi vaikka raskaus jatkuukin. Vai kannattaako vain uusia monta kertaa raskaudenaikana rintaliivi valikoima.
 
"Mooi"
Mä ostin muutamat isommat halvalla ja niin, että aavistuksen isot ei ainakaan just ja just sopivat. ja sitte nyt loppuvaiheessa oon käyttäny sellasia imetysliivejä mitkä on kaarituettomat ja koko luokissa s, m, l ja eihän nää nyt parhaalta päällä näytä, mutta ei haittaa vaikka rinnat kasvaa jonkunverran kun nää venyy ja ei paina kaarituet vatsaan, mikä muuten on oikeesti ikävän tuntuista. :)
 
"pop"
Aina ei saa mitä haluaa, joten voi olla eetä joudut tekemään niinkin hirivttävän uhrautumisen kuin laittamaan eriparisetin töihin, toki ne urheiluliivit rinnoistasi paremman huolen pitää.
Toiseksi, voit hankkia sellaisia hakasten väliin laitettavia pidentäviä ´kappaleita.
Voit myös ostaa kokoa isommat rintsikat alushousuineen, eiväthän ne hukkaan mene kun voit käyttää sitten menkkojen aikaan muutenkin ja siten pitää rinnoistasi parempaa huolta vastaisuudessakin.
 
"moi"
http://www.ozbaby.fi/tuote/%C3%A4itiysliivi-carriwell-comfort/55001/?jsh_id=d49euqpnn6cmgo023jblkqehe0

Hanki tähän tyyliin mitoitettuja imetysliivejä. Menevät vielä imetysaikanakin eli käyttöikä kasvaa huomattavasti, kun voit käyttää niitä raskauden jälkeenkin.
 
"Mörri"
En nyt viitsisi imetysliivejä vielä hankkia jos raskaus vaikka loppuu hetikohta enkä tule enää uudelleen raskaaksi. Vai huomaako niistä, että ovat imetysliivit?
 
"Mörri"
Ei siis töidentakia "tarvitse" olla samaa settiä vaan on ihan oma pähänpinttymä, että aina (vapaapäivilläkin) "pitää" olla samaa settiä muuten on rääsyinen olo/ koen etten ole pukeutunut hyvin.
 
"vieras"
Mun mielestä ei ole mitään ongelmaa, jos sulla kerran on sopivat liivit (ne urheiluliivit). Raskaus- ja imetysaikana joudut kuitenkin todennäköisesti tottumaan siihen, että liivit ja alushousut on eri paria, ellet halua ostella jatkuvasti (kalliita) alusvaatteita. Voithan sä ostaa niihin urheiluliiveihin sopivia pöksyjä? :) Esim. imetysaikana, jos sun tissit suihkuaa maitoa samaan tahtiin kuin mulla aluksi tuli, saa vaihtaa kuivat liivit monta kertaa päivässä, ja itse en ole nähnyt edes myynnissä settejä joissa olisi yhteensopivat alkkarit ja liivit, muuten kuin kalliilla merkeillä, joten olisi tullut aika hiton kalliiksi alkaa nirsoilla alusvaatteiden kanssa :D
 
"vieras"
[QUOTE="Mörri";26710812]En nyt viitsisi imetysliivejä vielä hankkia jos raskaus vaikka loppuu hetikohta enkä tule enää uudelleen raskaaksi. Vai huomaako niistä, että ovat imetysliivit?[/QUOTE]

Ei niistä yleensä ulospäin huomaa. Mutta ei varmaan kannata ostaa tässä vaiheessa esim. mitään kaarituellisia imetysliivejä, kun kuppikoko voi vielä muuttua vaikka kuinka, vaan jos ostat imetysliivit, valitse mielummin sellaiset pehmeät liivit, jotka vähän joustaa tarvittaessa. Mutta siis itse en tuossa vaiheessa ostaisi imetysliivejä, kun koko voi vielä muuttua reippaastikin :)
 
ostin edullisia uusia liivejä muutamat, mulla ainakin rinnat kasvoi heti alussa eikä enää pienentynyt. imetysliivit hommasin vasta ihan loppuvaiheessa kun ne oli mulla niitä kaarituettomia.

hae alesta uusia alusvaatteita :)
 
"pop"
[QUOTE="Mörri";26710757]Kiitos vadtauksista! Ei niinkään ympärysmitta ole ongelma vaan kuppikoko.[/QUOTE]

Ympärysmitan löysääminen vaikuttaa kupin "kokoon". Monta kertaa jos löytää kivat rintsikat, muttei ole omaa kokoa, voi pärjätä yhden pienemmällä kupilla jos ottaa vastaavasti yhden isomman ympäryksen, sama toimii siis toisinkinpäin. Jos turvotusta on vielä vähän, voi ympärysmitan laajentaminen olla ihan riittävä toimenpide ennen kunnollisten liivien hankkimista.
 
Dolly Darton
ei ehkä vättämättä kannata ostaa vielä imetysliivejä... Mulla oli ennen raskautta kuppikoko 75 C ja imetyksen päästessä käyntiin 85 DD, joten siinä olisi mennyt hukkaan hyvät imetysliivit. Etsi alekorista yhdet tai kahdet isompaa kokoa olevat liivit.. Jos raskaus jatkuu niin voi olla, että liivikoko jatkaa kasvuaan.... Vaikka olosi olisi homssuinen eripari setissä, niin on se varmasti parempi kuin olo kuin että rinnat tursuaa ulos kupeista.. ;)
 
3 raskauden kokemuksella
Mulla raskauksien välissä koko 85A, imetysaikana 95C/90D ja kaikkea siltä väliltä ensi raskauuden edetessä jasitten imetyksen hiipuessa. Vaikea siis olisi olut ostaa yksiä liivejä, jotka olisivat aina hyvät :D

Osta nyt sopivaa kokoa, semmoiset, joissa on ohut "toppaustyyny". Tyynyt voi sitten ottaa pois, jos/kun rinnat suurenevat. Imetysliivejä en minäkään vielä ostaisi. Kyllä ne yleensä näyttävätkin imetysliiveiltä, hakaset näkyvät olkaimissa.
 
"..."
Rinnathan kasvaa raskauden aikana. Mä olen ratkaissut ongelman ostamalla isompia rintsikoita. Se raskaus kestää kuitenkin aika kauan, eli liiveille on melkein vuosi käyttöä. Mulla oli ennen raskautta B75 ja nyt rv 38 on DD/E75. En todellakaan olisi pärjännyt ilman isompia liivejä. Ja ostin ihan settejä... Imetysliivit ostan sitten ihan erikseen vielä.
 
"alma"
Mitäpä jos vaan ostaisit sopivat liivit (tai pari settiä). En ymmärrä, miten sulla ei jo valmiiksi sellaisia ole, jos kuitenkin jatkuvasti noista menkkatuvotuksista kärsit. Kaikesta sitä saa näköjään ongelman tehtyä.
 
[QUOTE="Mooi";26710704]Mä ostin muutamat isommat halvalla ja niin, että aavistuksen isot ei ainakaan just ja just sopivat. ja sitte nyt loppuvaiheessa oon käyttäny sellasia imetysliivejä mitkä on kaarituettomat ja koko luokissa s, m, l ja eihän nää nyt parhaalta päällä näytä, mutta ei haittaa vaikka rinnat kasvaa jonkunverran kun nää venyy ja ei paina kaarituet vatsaan, mikä muuten on oikeesti ikävän tuntuista. :)[/QUOTE]

Minä ostin alkuraskaudessa juurikin näitä kaarituetomia imetysliivejä. Henkkamaukalla tais kahdet saada kympillä. :) Tosin isorintaisille eivät ehkä olisi hyvät, toisin kuin tällaiselle pikkutissille. :cool:
 
Mie kans oon joutunu ostaan raskausaikana useampaa kokoa liivejä. Alekoreista oon tonkinu 5-10euron hintasia jotka oon sitten nakkonu roskiin myöhemmin kun oma koko taas mahtunu. Osta mustia ja valkoisia, ja saman värisiä alushousuja, niin menee yhdessä vaikka ei ookaan paria, ja ps olen myös joutunut raskausaikana ostaan uusia alushousuja kun takamus levisi ;)
 

Yhteistyössä