ihan pakko tuulettaa hyvä fiilistä. Vielä kymppikilo, mutta ai että on muutosta tapahtunut

En ole itsekään hoksannut, että paljonko mulla on erityisesti naamasta kadonnut kiloja. Toki muutenkin, mutta ei tarpeeksi. Nyt muistin vanhan blogini olemassaolon ja löysin sieltä kuvat lähtötilanteesta. Hip hurraa. Pitkä urakka, mutta rapiat 30 kiloa kevyempänä sitä nyt tallustan. Toivottavasti joskus vielä sen 10 kiloa sulatan lisää :)


Terhin terveempi elämä: No nyt saa tuulettaa :D :D


Mustikkametsän tarinoita: Laihista vaan
 
Se on muuten kumma miten sitä intoutuukin aina uudelleen (romahduskausien jälkeen) ja myös miten sitä haluaakin tiputtaa vaan lisää. Alkuun haaveena oli päästä lievän ylipainon puolelle (minun pituudessa 88 kg), sitten haaveena oli painaa 80 kg ja nyt haaveilen tiputtavani sen 10 kiloa. Ties vaikkaa matka jatkuis vielä senkin jälkeen.

Mutta on tämä nytkin huimaa. Olen viimeksi 10 vuottaa sitten painanut saman ja sekin rajun laihiksen jälkeen...kilot tuli muutamassa kuukaudessa takaisin. Sitä ennen olin vähän pidemmän aikaa, eli parisen vuotta, samassa painossa 15 vuotta sitten. Koskaan en ole aikuisiällä painanut alle 70 kiloa. Siinä on tavoitetta :).
 
Upeaa mahtavaa :D Onnittelut ja isot pusut ja halit. =) Mie oon kärsiny alipainosta, tosin kortisonin myötä ei sitäkkään ongelmaa oo. Normipainolla vielä mennään mut oon jo valmistautunu siihen että pääyn laihikselle ennenpitkää. Ne syömishalut ei katoa mihinkään ko on tottunu syömään tietyllä tappaa, normaali ruokavalio allergioineen päivineen, mut että terveellisemmäksi ei voi mennä. Tietotaitoa onneksi on eikä ole kiire, eli jos tässä kerkiää tervehtyä ennenkö heittää lusikan nurkkaan niin takkuulla pääsen takas siihen 10 kiloa sitte kroppaan :D (viis kiloa ois nyt ihan riittävästi miinusta).

Ja vielä kerran onnea. :flower:
 
"zxc"
Kympi on joku maaginen luku...itselläni melkein kymmenen kiloa takana ja tasan kymmenen kiloa normaalin painon maaliviivalle :),siitäkin toki pitäisi jatkaa,mutta se on tärkein tavoite. Tsempia kaikille ja kärdivällisyyttä!:)
 
"mimmu"
Onnea upeasta suorituksesta. Mulla lähtöpaino oli 120kg vielä kolmisen viikkoa sitten, nyt vaaka näyttää jo 115kg, mutta matkaa on vielä. Millä tavoin olet saanut painoasi pudotettua ja kauanko siihen on mennyt aikaa?
 
"sipsi"
Voi mikä muutos, kun katsoin kuvia. kaunis olet ollut aina mutta nyt oikein hehkut. Minun pitää oikein perehtyä blogiisi, jos saisin sieltä vinkkejä ja motivaatiota omaan painonpudotukseen.

Onnea mielettömän hienosta urakasta! Josko saisin minäkin itseä niskasta kiinni ja selätettyä nuo mukana roikkuvat ylikilot - ihan jo terveyden näkökulmasta katsoen,
 
Hei kiitos kovasti kaikista kivoista kommenteista (tulipa k-painotteinen lause :D).

Mimmu: aika tosi pitkässä ajassa oikeastaan. Siis jos lähdetään siitä pahimmasta painosta. Siitä on nyt vajaa 6 vuotta aikaa kun painoin yli 100 kiloa. Sen jälkeen olen vuosia pyörinyt ysillä alkavassa numerossa, milloin missäkin. Miljoona dieettiä kokeiltuna, miljoonia kertoja repsahtaneena ja jälleen uudelleen aloittaneena.

Tällä kertaa tein tavoitteen, että paino ei edes saa tippua nopeasti. Ja että pitkä tie on se paras. Niinpä viime vuonna päätin olla 99 päivää ilman sokeriherkkuja ja lisäksi ihan morkkiksissani lopetin syömästä lihaa, kalaa ja kanaa.

Tuota sitten oli jouluun asti, kolmea poikkeuspäivää lukuunottamatta. Joulun ja uudenvuoden aaton välisen ajan söin mitä halusin ja voi pojat että söin! Olo oli aivan hirveä. Rytmihäiriöitä, hikoilua, turvotusta...karmeaa. Niinpä päätin korottaa panoksia ja aloitin 1.1. saman "dieetin". Poikkeuspäivä kerran kuussa ja silloin saa syödä mitä huvittaa. Perjantaisin saa herkutella, mutta ei sokeriherkuilla (eli käytännössä kasvispitsaa, sipsejä jne.).

Koska tiedän, että selkärankani on olematon, tarvitsin tiukan ukaasin repsahtamisesta. Mietin mikä olisi kamalin mahdollinen rankaistus ja keksin, että joudun syömään lautasellisen graavikalaa ja simpukoita (eläissäni en ole kumpaakaan edes maistanut, enkä maista). Tämä tehtiin kirjallisena ja perheeni muut jäsenet ovat vahteina. Toiminut loistavasti :D.

Tämä veto loppuu heinäkuuhun, mutta olen jo ilmoittanut, että aion jatkaa samalla tavalla. Vielä(kään) en luota itseeni, että osaisin jo syödä normaalisti ja fiksusti. Ja onhan tuota painoakin tosiaan vielä tiputettavaksi. Matka siis jatkuu :).
 
Huh, kun katsoi tuota sun lähtötilannetta!
Nyt on varmasti ihanan kevyt tallustella.:)

Hienoa Turkilmas!:flower:
Oot upee nainen!
 

Yhteistyössä