Ihana yllätys tuli postitse

  • Viestiketjun aloittaja kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti
kiitollinen
Postissa oli tänään ihana yllätys, SPR:n lahjoittama 70 euron lahjakortti jouluruokiin.
Meidän joulu on nyt pelastettu, itku pääsi kun tajusin että huoli rahojen riittämisestä ruokaan on ohi. :)
 
"ellu"
Me saatiin myös, ja olen todellakin kiitollinen siitä 70€.
Kiittelin kyllä moneen kertaan lahjakortin tuojaa, varmaan näki kyllä naamastani että olin yllättynyt mutta erittäin kiitollinen :) Täällä antavat avustuksen lapsiperheille.
 
"ihanaa"
On ihanaa lukea, että lahjakortteja on mennyt sellaisille, joita se oikeasti ilahduttaa. Teidän ilonne tuo minullekin joulumieltä Olen ihmetelleyt valitusta, myös niiltä jotka kortin saa, kun sillähän voi ostaa kaikkea ruokaa, ei pelkästään jotain rajattuja ruokatuotteita.
Hyvää joulua teille!
 
kiitollinen
[QUOTE="kiva";22622851]rahaa löytyy tietokoneen hankintaan ja nettiliittymän pitoon ja mihin lie muuhun turhuuteen[/QUOTE]

Juu, kone ikivanha ja nettiliittymään menee 10e / kk. Meiltä ei löydy pelikonsoleita eikä tuota muutakaan turhuutta ;)
 
"vieras"
[QUOTE="kiva";22622851]rahaa löytyy tietokoneen hankintaan ja nettiliittymän pitoon ja mihin lie muuhun turhuuteen[/QUOTE]

Mun mielestä tietokone ja netti ovat nykypäivänä työnhakijalle liki välttämättömyyksiä. Esim sanomalehti mikä kai lasketaan myös toimeentulotuen perusosaan kuuluvaksi välttämättömyyshyödykkeeksi ei sellainen minusta ole. Sitäpaitsi jos myisi kolme vuotta vanhan miniläppärin, kuten vaikka omani on, ei siitä montaa euroa ruokarahaa saisi.
 
IhaNainen
Miten köyhillä on vara internettiin ja tietokoneeseen/puhelimeen?
Niin, mten ihmeessä. Kyllähän nyt kaikkien köyhien pitäis tajuta pysyä poissa silmistä ja erakoitua omaan kotiinsa ilman mitään yhteyttä ulkomaailmaan. Eis suomessa ees oo oikeita köyhia kun niillä kaikilla on vähintään kännykkä. Voi ristus että jotkut osaa olla kateellisia.
 
"vieras"
Meidän suurperhe ei ole lahjakortteja saanut, mutta kerronpa minäkin iloisen uutiseni. Hain pojalleni lokakuulla Kelalta alempaa vammaistukea ja kävin eilen kyselemässä kun mitään ei ole asiasta kuulunut. Tänään ystävällinen miesvirkailija soitti minulle ja kertoi, että tuki on myönnetty ja se maksetaan takautuvasti ensi viikolla!! Ihanaa...
 
[QUOTE="kiva";22622851]rahaa löytyy tietokoneen hankintaan ja nettiliittymän pitoon ja mihin lie muuhun turhuuteen[/QUOTE]

Mulla on ainakin mun siskon vanha kone josta en ole maksanut senttiäkään. Netti maksaa 6,90/viikko. Netti ja kone on mulle todella tarpeelliset opiskelujen takia.
 
[QUOTE="vieras";22622977]Miten köyhällä ei saisi olla edes puhelinta??? Minun äiti esim. osti halvimman mahdollisen kännykän, puhelinlaskua tekee ehkä 5 euroa kuukaudessa. Ja tuotakaan ei saisi olla? Millä soittaa esim. ambulanssin jos tulee hätätilanne, kun ei saisi olla edes puhelinta?[/QUOTE]

Ja jos on työtön työnhakija, niin kyllä nykypäivänä pitää olla puhelin mistä tavootetaan tai menee työt sivu suun.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="ellukka";22623018]Millaisia perheitä te saajat olette?
Työttömyyttä?
Montako lasta?
Ja mikä muu siihen "oikeuttaa"[/QUOTE]

Minä en tiedä vielä saanko täksi jouluksi mistään lahjakorttia, viime jouluksi sain. Olen opiskeleva totaali-yh, 1 lapsi.
 
vieraampi
Mekin saatiin MLL:n kautta. Ihan hassua, neuvolan tädit oli päättäneet ketkä ne saa ja "arpa" osui meihin. Ensi vuonna osaan antaa rahaa itsekin tuohon keräykseen, aiemmin ei ollut hajuakaan, miten ne osaa valita saajat. Ja silloin tuntui, etten anna rahaakaan.

Sekopää muuten se Tapani Koivuniemi
 
vieraampi
[QUOTE="ellukka";22623018]Millaisia perheitä te saajat olette?
Työttömyyttä?
Montako lasta?
Ja mikä muu siihen "oikeuttaa"[/QUOTE]

No meillä mies on työmarkkinatuella ja itse jäin pois hoitovapaalta uupumuksen takia. En ole työtönkään, koska toivun kotona. Mulla ainoa tulo pääomatulo 500 e/kk. Ei saada toimeentulotukea omaisuuteni takia. Kaksi pientä lasta. Kuitenkin mua tuetaan isoäitini toimesta, joten sikäli en mielestäni ollut ihan oikea tuen saaja. Mutta ei neuvolan tädit sitä tiedä..
 

Yhteistyössä