Ihanaa olla kotiäiti

  • Viestiketjun aloittaja "ÄITI"
  • Ensimmäinen viesti
Niin, vielä hetken saa tuota odotella... :heart:

Vanhemmat lapset kyllä jatkavat päiväkodissa mutta lyhyempää päivää ja voidaan pitää mukavasti vapaitakin tilaisuuden tullen. Mutta kyllä tosissaan jo odotan tuota kotiinjäämistä ja vauva-arkea!
 
:heart: Samaa mieltä. Mukava lähettää eka ja tokaluokkalainen kouluun ja olla kotona vastassa(tai kävellä koululle vastaan ja siitä tekemään jtn kivaa) ja kuopus pian 3½v saa olla vielä mamin pieni murunen. Kohta suihkuun ja puistoon :) (vaikka kotiäiti olenkin, pidän huolta lasten lisäksi itsestäni)
 
"vieras"
Moni varmasti haluaisi olla kotona, mutta töihin on pakko mennä, jos halutaan säilyttää korkeampi elintaso. Eli kun on otettu liian suuri laina, molempien on käytävä töissä, että laina saadaan maksettua. Onneksi meillä on vaan vähän lainaa ja saan olla kotona.
 
"tupuna"
Minä myös olin kotona 7 vuotta yhteen menoon ja ihanaa oli nähdä 3 tytön kasvavan neideiksi. Nyt taasen kotona mammalomalla kuopuksen kanssa, mutta ensi syksynä on pakko viedä hoitoon. Minunkin on pakko lähteä töihin, surettaa jo valmiiksi kuopuksen päivähoitoon vieminen. Ja pakko on siksi lähteä, että meillä on lainat maksettavana ja yhden palkalla ei pitkälle pötkitä. Mietteissä kyllä on osittaiselle hoitovapaalle jääminen.
 
Minä saan olla kotiäitinä vaikka töissä käynkin.Teen osa-aikatyötä iltaisin klo 18-22,joten päivät saan olla lasten kanssa :) Yhteistä aikaa perheen kesken ja miehen kans ei kyllä paljoa ole,mutta saapahan lapset olla kotona,ja saan itse olla laittamassa ekaluokkalaista kouluun ja vastassa,kun tullee :))
 
Kyllä minäkin tykkäsin olla KOTIÄITI reilut 6 vuotta. Esikoinen aloitti eskarin mennessään päiväkotiin ja nuorin oli vajaa 2v.

Nyt työelämässä olevana äitinä haikein mielin muistelen kotiäitiysaikaa... :) Ja nautin viikolla olevista vapaapäivistä!!! =)
 
"tupuna"
mikään pakkohan ei ole korkeaan elintasoon. se nyt vaan on arvokysymys haluaako isomman asunnon ja tv:n vai kasvattaa itse lapsensa.
No, meillä ei todellakaan ole korkea elintaso. Se vaan sattuu olemaan niin, että meillä on pakko olla auto ja pakko olla katto pään päällä, mukava on syödäkin päivittäin, vaatetta on myös kiva olla päällä jne. Meillä on ollut pakko ottaa lainaa auton ja kodin takia (meillä ei vanhemmat auta taloudellisesti eikä meillä ole perintöjä, enkä niitä edes halua. En myöskään halua olla yhteiskunnan loinen, joka elää sossun tuella). Jos nuo on mittarit (auto, oma koti) korkeaan elintasoon niin sitten meillä varmaan sellainen on.
 
v
[QUOTE="tupuna";21929937]No, meillä ei todellakaan ole korkea elintaso. Se vaan sattuu olemaan niin, että meillä on pakko olla auto ja pakko olla katto pään päällä, mukava on syödäkin päivittäin, vaatetta on myös kiva olla päällä jne. Meillä on ollut pakko ottaa lainaa auton ja kodin takia (meillä ei vanhemmat auta taloudellisesti eikä meillä ole perintöjä, enkä niitä edes halua. En myöskään halua olla yhteiskunnan loinen, joka elää sossun tuella). Jos nuo on mittarit (auto, oma koti) korkeaan elintasoon niin sitten meillä varmaan sellainen on.[/QUOTE]

meil on myös noi samat asiat mut silti voin kasvattaa lapset kotona, eikä miehellä ole edes iso palkka.
 
"tupuna"
meil on myös noi samat asiat mut silti voin kasvattaa lapset kotona, eikä miehellä ole edes iso palkka.
Juu, tosiasia vaan on niin, että, jos kotihoidontuelle jäisin niin mentäis persnettoa joka kuukausi eli ei onnistu. Ja eiköhän sitä jokainen yleensä halua itse kasvattaa lapsensa, niin minäkin. Se ei vain kuopuksen kohdalla ole nyt mahdollista olla kotona täysipäiväisesti. Ja kun lapset on pieniä niin rahanmeno ei ole ihan samanlaista kuin murkkuikäisten lasten kanssa. Silloin (nyt isompien) lasten ollessa pieniä pärjättiin hyvin, vaikka olinkin 7 vuotta kotihoidontuella ja miehen pienellä palkalla.
Hyvä, jos itse pystyt olemaan kotona.
 

Yhteistyössä