Ihon varhainen vanheneminen, nyt hyvät neuvot kehiin!

  • Viestiketjun aloittaja 23v
  • Ensimmäinen viesti
23v
Olen VASTA 23-vuotias, ja jo puolisen vuotta olen huomannut että ihoni on mennyt nopeasti ja dramaattisesti vanhemman näköiseksi. Ero on selvä jos vertaa vaikka vuodenkin vanhoihin kuviin.
Ei varmaan tule yllätyksenä että vahamainen iho, näkyvät uurteet silmänympärillä ja otsalla ei tunnu mukavalta näin nuorena vielä.

En ole koskaan tupakkaa polttanut, juon vettä janojuomana ja ruuan kanssa päivittäin vähintäänkin sen kaksi litraa päivässä, usein enemmänkin koska vesipullo kulkee mukana. Syön lautasmallin mukaisesti, en ole alipainoinen enkä ylipainoinen. Iho on aina ollut todella pintakuiva, joten kasvorasvaa laitan aamuin ja illoin. Kaksi kuukautta nyt olen käyttänyt myös Nivean Q10 anti -wrinkle yövoidetta ja revitaliftin silmänympärysvoidetta, joilla ei ole mielestäni ollut oikein mitään vaikutusta.

Jo olemassa olleille rypyille ei varmaan mitään voi, mutta kai niiden lisääntymiselle ja ihon yleiselle väsyneisyydelle jotain voi tehdä! Vai?
 
Vähemmän kosmetiikkaa ja ryppyrasvoja. Kemikaalien määrä on melkoinen ja moni voide tuntuu toimivan vain just niin kauan kuin sitä käytät- ei siis mitään oleellista hyötyä, tunne vain toimivuudesta ja 'täyttää' kurtut.

Susta on tulossa aikuinen, paljon onnea :D
 
vähän jo vanhempi
Mä muistan sen aamun kun tajusin, että on tullut uurteita - etenkin ne nenästä leukaan.. Ihan niinkuin yhdessä yössä olis naamataulu muuttunut. Mutta siihen tottuu ja hyvä yöuni ja riittävä ulkoilu tekee paljon :)
 
ap.
Välttelethän aurinkoa, etkä käy solariumissa?
Aurinkoa en varsinaisesti välttele, mutta kosmetologi joskus teininä sanoi että meikkivoide suojaa ihoani vähän auringolta ja pakkaselta, ja kun posket on aina punoittaneet niin meikkivoidetta olen käyttänyt muutenkin lähes päivittäin. Tiedä sitten paljonko se oikeasti suojaa... Toisaalta en myöskään harrasta auringon ottamista kun palan niin helposti aurinkovoiteista huolimatta.

Solariumissakaan en ole ikinä käynyt.
 
"mamma"
Tosiaan kannattaa käydä kosmetologilla kysymässä neuvoja ja voi ostaa niitä vähän kalliimpiakin tuotteita koska ne on yleensä hyvin riittoisia. Kaikista tärkein, mihin kannattaa investoida on hyvä kasvovesi ja silmänympärysvoide tai -geeli. Pyydä kokeiltavaksi ennekuin ostat koko purkin, kaikki ei aina sovi kaikille.
On tosi hyvä aloittaa ihon hoito jo nuorena. Kun hoito on säännöllistä (lue orjallista :)) on tulokset 20 vuoden kuluttua, ja siitä eteenpäin, huomattavat.
 
"vieras"
Minä näytän talvisin paljon vanhemmalta kuin kesäisin, kun iho on niin kuiva... Sanoit että sulla vähän samaa? En sinuna ostaisi mitään anti-wrinkle -voiteita vaan vaikka apteekista kunnollisen, herkälle&atooppiselle iholle tarkoitetun voiteen, ja jos tosiaan vielä löytyy suojakertoimilla niin aina parempi.

Niin, ja syöthän myös tarpeeksi rasvaa, hyviä rasvoja? Pähkinöitä ja öljyä salaattiin, rasvaista kalaa ym.
 
"vieras"
Oon samanikäinen kuin sinä ja saman olen huomannut. Pari vuotta vanhoissa kuvissa näkyy paljon kuulasihoisempi tytsy, mutta eipä tuo haittaa.

En oikein jaksa uskoa, että noilla antiwrinkle-rasvoilla on mitään merkitystä. Riippuu ihotyypistä ja elämäntavoista, jotka ainakin sinulla tuntuu olevan kohdillaan. Alkoholi ei myöskään tee hyvää (et kertonut käytätkö).

Kosmetologin mikrohionnasta saattaisi olla apua, ellet ole vielä kokeillut.
 
lady edith
Fyysinen vanheneminenhan alkaa siinä 25-vuotiaana, joten olet just sen ikäinen, että ihomuutokset alkaa näkyä. Maailma ei tähän vielä lopu. Hankit vaan tuotteet mitkä toimii ihonhoidossasi ja lopetat murehtimisen. Kaunis ikäisensä nainen voi olla muutaman rypynkin kanssa. Hymyilemällä niitä saa vielä enemmän, mutta toisaalta mikään ei ole seksikkäämpää kuin kauniisti hymyilevä nainen!
 

Yhteistyössä