IL: "Ylipaino-ongelma räjähtää käsiin" - Mielipiteitänne, miksi suomalaiset lihovat ja lihovat?

Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja janttu672:
Terveellinen ruoka maksaa paljon enemmän kuin epäterveellinen...
Samaa mieltä, itte söisin vaa erilaisia salaatteja, kana-, feta-, raejuusto-, ja kasvissalaatteja päivät pitkät mutta kun ei niin ei.
Onneks riisi ja purkki ananas on halpaa..
 
Sosiaaliset suhteet menee pieleen ---> jääädään kotiin, ei viitsitä mennä yksin lenkille / harrastamaan (ehkei ole mahdollisuuttakaan, ei ole tarjolla), istutaan tv:n ääressä ja syödään. Herkkuja tottakai.

Minä ite haluaisin harrastaa jotain...salibändyä, käsipalloa... Ehkä monenlaista, vähän niinkuin jossain koulun liikuntatunneilla. Mutta ei missään ole mahdollisuutta sellaiseen! Täälä pikkukaupungissa ei ole ku kylpylä ja kuntosali (sielä jumpat), tuola monen kilsan päässä, en tiedä onko täälä mahdollisuutta harrastaa tommosia joukkueurheilulajeja muuta ku jossain seurassa (niitäkään ei montaa ole eri lajeille), yks ja sama laji, isot vuosimaksut ja sit ne ottelut.. Mä haluaisin vain harrastaa, en kilpailla!

Yks syy on varmasti myös se, minkä opetetaan olevan terveellistä. Eli hurjan paljo hiilihydraatteja... Minusta tuntuu, että semmone hiilihydraatti/rasva/proteiini suhde on vähä pielessä siinä. Varsinkin, ku nimenomaan rasvasta puhutaan pahaan sävyyn mutta hiilihydraatista ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä luulen, että ihmiset syö aika paljon leipää. Sitä voi syödä vaikka kuinka paljon.
Ja liian vaaleeta.

Mun tuttuni välttää herkkuja ja vetää töissä ateriankorvikejuomia ja -patukoita. Silti ostaa joka viikko monen monta eineshampurilaista kotiin... :whistle:
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
No mun mies elää melkein pelkällä leivällä. Siis vaasan ruispaloilla, margariinia ja kolme palaa juustoa leivän päällä, ja se on kyllä aika laiha.
Miksei se syö muuta?
Mä kyllä aina kysyn siltä että haluuko se että mä laitan jotain ruokaa.
Mut aina se vastaa että se söi jo leipää eikä nälkä, ja sitte jos se haluu ruokaa, niin pitää perunoita keittää ja jotakin kastiketta tms.
Yleensä meillä on ihan ruokaa ruokaa kotona noin 2-3 kertaa viikossa ja viikonloppuna yleensä käydään kebabbilassa kun ollaan aika vähän kotona.
Nytkin itte syön riisiä ja ananasta, kun mies taas sanoin että söi leipää kun tuli kotiin. (Tulee ainakin tunnin aikaisemmin nälkäisenä kotiin, eikä paljon ruuan laittoa ajattele)
 

Yhteistyössä