Ilahtuuko lapset pehmeistä paketeista?

"vieras"
Lapseni on vasta 4-vuotias, joten ei ilahdu. Ei mitenkään harmistukaan, laittaa vaan sivuun ja keskittyy seuraavaan pakettiin. Pehmeä paketti voit toki olla lapsen mielestä myös kiva, jos siellä on pehmolelu.

Minusta ainakaan alle kouluikäisten lasten ei vaatelahjoista kuulukaan erityisesti ilahtua. Ihan hyvä, että eivät pieninä ole merkki- tai muutitietoisia ja että ovat kuitenkin sen verran onnellisessa asemassa, että sopivat ja mukavat vaatteet vanhemmat hankkivat joka tapauksessa. Näkisin lasten vaatelahjat ennemminkin lahjoina vanhemmille ja itse asiassa aika usein ne suoraan vanhemmille ojennetaankin ja lapselle vaan lelulahjat.
 
"vieras"
Kyllä meidän poikamme ainakin ilahtuu. Juurikin jos on mieluinen kuva esim. T-paidassa tai pyjamassa. Nyt esim. joululahjaksi tulossa minecraft t-paita ja Star Wars-pyjama (koska on niihin tykästynyt).
 
"viola"
[QUOTE="ville";29190253]En ymmärrä näitä pehmeitä paketteja. Ostakaa vaatteet arkena, antakaa lahjaksi kivoja juttuja.[/QUOTE]

Kyllä teinit ilahtuvat OIKEANLAISISTA pehmeistä paketeista, usko pois :)
 
"Teini"
ilahtuu jos kyseessä One Direction tuote=)Pyyhettä ja lakanat saa,ja pienenmät pojat saa Lego Chima pyjamat niin varmaan haluavat ne heti päälle=)Villasukista/perusvaatteista eivät niin innostuisi..
 
Tottakai!
Lahjoja on kiva jo pelkästään avata, miksei ilahtuisi pehmeistä paketeista?
Meillä oli jouluisin oikein perinne se että aattoillan leffaa ruvettiin katsomaan uusissa yöpuvuissa, pörrösukissa ja saunan jälkeen kuivattiin lempiaiheiseen uuteen pyyhkeeseen/pukeuduttiin uuteen kylpytakkiin.

Ihan sama asia kuin jos mies ostaa naiselle alusasun? Miks VITUSSA se mies ei osta niitä arkena? :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: HippuTAR
perustarve ei niitä kuulu paketoida ja antaa lahjana? Se olis sama kun minä paketoisin perheelleni, vessapaperirullat, perunan, hammastahnaa jne...ymmärsitkö?
hmm..ihan yhtälailla mun mielestä esim puhelimet ja tietokoneet jne on perustarpeita nykypäivänä.Meillä ostetaan uusi puhelin tai tietokone sit kun sellaista tarvitaan, ihan yhtälailla kuin vaatteitakin, eikä vain jouluisin tai synttäreillä.
joululahjoiksi ostellaan kaikenlaista mistä lapset ilahtuu, niin vaatteita, leluja kuin ihan perustavaroita, kyniä, askartelujuttuja, pelejä jne
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Olen sanonut aiemminkin täällä että vanhempien kannattanee katsoa peiliin jos lapset eivät ilahdu uusista kivoista jutuista, olipa ne sitten mitä tahansa lapselle ostettua.
Taannoin ostimme lapsille kynä-kumi-vihko-setit. Tyttömäisillä aiheilla.
Vaikka ostos oli ihan normaali, ohimennen ruokakaupassa ostettu, niin lapset olivat niin ylpeitä uusista "oikeista koululaistarvikkeista" (joita heillä kotona on laatikollinen).
Niin ylpeitä ja innoissaan että vehkeet piti laittaa yöpöydille aamua odottamaan :)

Ehkä kermaperseet tajuaa enemmän?
 
  • Tykkää
Reactions: papero
"vieras"
Meillä lapset ovat vasta alle kouluikäisiä ja voin sanoa, että poikia ei yleisesti ottaen vaatteet kiinnosta, joten pehmeät paketit jäävät kyllä ilman suurempaa huomiota. Toki jos sieltä paljastuu esim. angry birds-paita, niin siitä kuvasta voivat olla hetken innoissaan, mutta kyllä huomio nopeasti siirtyy muihin asioihin. Tyttö 2v puoilestaan on jo nyt todella kiinnostunut vaatteista ja tykkää heti niitä pukea päälleen ja käydä peilaamassa.
 
"vieras"
Kyllä mun lapset ilahtuu pehmeistä paketeista. Ja vaikka toki vaatteet on perustarve, mutta meillä on tapana ostaa joululahjaksi kaikenlaisia pehmeitä juttuja sukista ja kalsareista lähtien :) EVVK jos se ei tedän jouluun kuulu :D Mun 6v siinä missä mun 20v poitsut ilahtuvat kovin uusista jutuista mitä niille ostaa.
Meillä on myös opetettu sitä, että vaikka saa lahjaksi rutatun paperitollon jonka joku on askarrellut siitä ilahdutaan ja KIITETÄÄN (tää kuuluu ehkä enemmän kaverisynttäreihin kuin jouluun)
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas

Yhteistyössä