Ilmiö nimeltä Vaakakapina taistelee ihmisoikeuksista?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Hieno asia, tykkään :). ”Läskiviha” on täysin turhaa, sillä se luo vaan pahaa mieltä, vihaa ja eriarvoistamista. Eikä muuten salettiin saa yhtään ihmistä laihduttamaan. Eikä tarviikaan. Jokainen saa olla sellaisissa nahoissaan, kuin haluaa. Totta on, että reilu lihavuus on terveysriski, mutta niin on moni muukin asia elämässä ja toisaalta sen ihmisen oma terveys siinä kärsii.

Jenni ja *ja mikä hitsi sen toisen nimi nyt onkaan* ovat hauskoja, fiksuja, räväköitä ja kantavat kehonsa upeasti. Isot pointsit heille.
 
vierailija
Hieno asia, tykkään :). ”Läskiviha” on täysin turhaa, sillä se luo vaan pahaa mieltä, vihaa ja eriarvoistamista. Eikä muuten salettiin saa yhtään ihmistä laihduttamaan. Eikä tarviikaan. Jokainen saa olla sellaisissa nahoissaan, kuin haluaa. Totta on, että reilu lihavuus on terveysriski, mutta niin on moni muukin asia elämässä ja toisaalta sen ihmisen oma terveys siinä kärsii.

Jenni ja *ja mikä hitsi sen toisen nimi nyt onkaan* ovat hauskoja, fiksuja, räväköitä ja kantavat kehonsa upeasti. Isot pointsit heille.
Komppaan sua. Jenny ja Saara on se minustakin viihdearvoltaan hyvä kaksikko, tulee asiaa hyvä pilke silmäkulmassa :)
 
Itse en oikein ymmärrä miksi lihavuutta pitäisi tukea "omana valintana" yhtään sen enempää kuin alkoholismia tai tupakointiakaan.
Mun puolesta kukin voi elää kaikessa rauhassa omien addiktioidensa kanssa, mutta en mä ketään kyllä ala niihin kannustamaankaan.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Itse en oikein ymmärrä miksi lihavuutta pitäisi tukea "omana valintana" yhtään sen enempää kuin alkoholismia tai tupakointiakaan.
Mun puolesta kukin voi elää kaikessa rauhassa omien addiktioidensa kanssa, mutta en mä ketään kyllä ala niihin kannustamaankaan.
Ethän sinä niin välinpitämätön ole.
Luepas postauksiasi oluen hinnasta taikka keskusteluista uskonnosta.
 
vierailija
Itse en oikein ymmärrä miksi lihavuutta pitäisi tukea "omana valintana" yhtään sen enempää kuin alkoholismia tai tupakointiakaan.
Mun puolesta kukin voi elää kaikessa rauhassa omien addiktioidensa kanssa, mutta en mä ketään kyllä ala niihin kannustamaankaan.
Eihän siihen tarvitse kannustaa, mutta omassa elämässään sitä läskiä voi silti kohdella tasavertaisesti muiden kanssa. Ei syrjitä ihmisiä läskin takia.
 
vierailija
Lihavuus johtuu mt-ongelmista. Onko siinä jotain ylpeyden aihetta?
Kyllä se usein johtuu makuaistimuksista ja mielihyvän tunteesta.. Esim. sitä suklaan makua ja siitä syntyvää mielihyvää haluaa vain lisää ja lisää. Ei siihen tarvita mt-ongelmia. Usein mt-ongelmat tulevat vasta sitten kun ympäristö alkaa suhtautua herkuttelijaan "rumana läskinä".
 
vierailija
Kyllä se usein johtuu makuaistimuksista ja mielihyvän tunteesta.. Esim. sitä suklaan makua ja siitä syntyvää mielihyvää haluaa vain lisää ja lisää. Ei siihen tarvita mt-ongelmia. Usein mt-ongelmat tulevat vasta sitten kun ympäristö alkaa suhtautua herkuttelijaan "rumana läskinä".
Pöh, kyllä suurin osa läskeistä täyttää syömisellä jotain muuta tyhjiötä elämässään. Tunnen lihavia, joilla käsi käy kuin robotilla. Ei tuolla tahdilla ehdi mitään maistaakaan.
 
Ethän sinä niin välinpitämätön ole.
Luepas postauksiasi oluen hinnasta taikka keskusteluista uskonnosta.
Niin? Miten ne sinusta liittyy yksilön vapauteen olla addikti niin halutessaan?

Tiedätkö, kun mun mielestä on mahtavaa, jos joku osaa olla näppärä ja huomaa epäkohdat, mutta siinä vaiheessa, kun se jää epäonnistuneeksi yritykseksi, kannattaisi jättää väliin.
 
Eihän siihen tarvitse kannustaa, mutta omassa elämässään sitä läskiä voi silti kohdella tasavertaisesti muiden kanssa. Ei syrjitä ihmisiä läskin takia.
Tästä olen kanssasi samaa mieltä, kukin ansaitsee tasavertaisen kohtelun addiktiostaan huolimatta, eikä ketään pidä syrjiä. Tässäkin meemissä homma on taas levinnyt käsiin ja nyt aivan liian monet ylistävät läskiyttä ikäänkuin siinä olisi jotain mahtavaa.
 
vierailija
Tästä olen kanssasi samaa mieltä, kukin ansaitsee tasavertaisen kohtelun addiktiostaan huolimatta, eikä ketään pidä syrjiä. Tässäkin meemissä homma on taas levinnyt käsiin ja nyt aivan liian monet ylistävät läskiyttä ikäänkuin siinä olisi jotain mahtavaa.
Sinunkaltaisten ihmisten vuoksi ylipainoiset vihaavat itseään ja kierre jatkuu.
 
Sinunkaltaisten ihmisten vuoksi ylipainoiset vihaavat itseään ja kierre jatkuu.
Eli siis sinusta olen paha ihminen, koska kohtelen ihmisiä tasavertaisina?
Olen myös paha, koska en sutsuta ylipainon ihanuutta?
Asia selvä, ylipainoiset ovat ylipainoisia minun vuokseni ja nimenomaan siksi, että minusta ei tule ihannoida ylipainoa, joka on epäterveellistä ja aiheuttaa useita terveyshaittoja.
 
vierailija
Eli siis sinusta olen paha ihminen, koska kohtelen ihmisiä tasavertaisina?
Olen myös paha, koska en sutsuta ylipainon ihanuutta?
Asia selvä, ylipainoiset ovat ylipainoisia minun vuokseni ja nimenomaan siksi, että minusta ei tule ihannoida ylipainoa, joka on epäterveellistä ja aiheuttaa useita terveyshaittoja.
Eikai ton sanoma olekaan lihavuuden ihannointi vaan itsensä hyväksyminen hetkessä ja sen myötä.pysyvien muutosten tekeminen terveempään suuntaan.
 
vierailija
Hieno asia, tykkään :). ”Läskiviha” on täysin turhaa, sillä se luo vaan pahaa mieltä, vihaa ja eriarvoistamista. Eikä muuten salettiin saa yhtään ihmistä laihduttamaan. Eikä tarviikaan. Jokainen saa olla sellaisissa nahoissaan, kuin haluaa. Totta on, että reilu lihavuus on terveysriski, mutta niin on moni muukin asia elämässä ja toisaalta sen ihmisen oma terveys siinä kärsii.

Jenni ja *ja mikä hitsi sen toisen nimi nyt onkaan* ovat hauskoja, fiksuja, räväköitä ja kantavat kehonsa upeasti. Isot pointsit heille.
Ja tämä terveysriski aiheuttaa veronmaksajille ylimääräisiä kustanuksia, mutta muuten mulle ihan sama kuinka laihoja tai lihavia ihmiset ovat.
 
Eihän siihen tarvitse kannustaa, mutta omassa elämässään sitä läskiä voi silti kohdella tasavertaisesti muiden kanssa. Ei syrjitä ihmisiä läskin takia.
En jaksa uskoa, että hirveästi edes syrjitään. Samanmoista motkotusta ehkä kuulee läheisiltään, kun esim tupakoitsijat ja kaljasiepot.

Monella ylipainoisella se ongelma on pään sisällä. Kun ei itse pidä itsestään, tulkitsee toisten sanomiset ja tekemiset helposti ylinegatiivisesti, jolloin kuvittelee sitä syrjintää ja vihamielistä suhtautumista olevan enemmän kuin onkaan.
 

Yhteistyössä