Iloisen uutisen jakaminen narsistin kanssa

  • Viestiketjun aloittaja tinder
  • Ensimmäinen viesti
tinder
Hain yhteen paikkaa töihin ja pääsin työhaastatteluun.
Kerroin sitten ohimennen siitä eräälle henkilölle joka ensin luuli että olen saanut sen työkkäristä työhön osoituksena,
eli pakotettuna karenssin uhalla hakemaan.
Kun kerroin ettei työkkärillä ole tämän kanssa muuta tekemistä kuin sen että heidän nettisivuilta minä ilmoituksen vapaaehtoisesti otin ja soitin.
Kyseinen ihminen ihmetteli miksi ihmeessä jos sinua ei sinne ole pakotettu?
No eikös se yleensä niin mene että työstä saa katsos rahaa, koetin selittää tälle henkilölle siis.

Sanottakoot että kyseinen henkilö tekee itse kaikkensa jotta ei tarvisi mennä töihin ja odottaakin vaan pääsyä eläkkeelle vaikka eläkeikään vielä onkin sen 5v.
Jos jotain työtä niin sitten vaan joku kevyt työkokeilu josta saa ylläpitokorvaukset ym ettei vaan kaikki tuet mene sekaisin kuten hän itse mainostaa.

Sain kyseisen paikan ja sitten kyseinen ihminen alkaa haukkumaan ettei se varmaan muille ole kelvannut joten sen takia sait sen.
Kerroin että ei nyt ihan tainnut noinkaan olla sillä kysiseen paikkaan oli hakijoita 20 ja olin kyllä todella onnellinen kun minut valittiin pitkän kotiäiti vuosien jälkeen.
Ei,
kyllä se niin on että ne muut on sinne paikkaan pakotettu hakemaan ja ne ei halunneet ottaa sitä vastaan jos saavat asumistukia ym muita ettei mene kaikki tuet ihan sekaisin.
Kyllä se vaan niin on että ainut järkevä työ on nyt ottaa vastaan joku työkokeilu paikka josta saat sen 9€ päivä ylimääräistä kelan rahan päälle, hän minua valistamaan.

Oi kiitos äiti etten päässyt riemuani jakamaan ja iloitsemaan kun vihdoin töihin pääsen :)
Olisin halunnut hetken riemuita mutta onneksi tiputit minut maanpinnalle takaisin jotten liiaksi pääse olemaan pilvilinnoissani.
 
tinder
karkasi..

Joten taas muitan miksi en niin usein pidä häneen yhteyttä ja jos pidän en kerro mitään itsestäni vaan keskityn kuuntelemaan kuinka kurjaksi tämä yhteiskunta on tehnyt hänen elämisen ja kuinka tiukkaa hänellä on
 
vierailija13579
Paljon onnea uuteen tyopaikkaan *nostaa kahvikuppia*! Taastusti sait sen omilla ansioillasi, nykyaan niita hakijoita on todella paljon tyopaikoille, joten tuollaisen laistajaluuserin sanomisia ei kannata kuunnella. Osa syyna kommentteihin varmaankin sellainen pieni juttu ettei se ihminen varmastikaan edes lapaisi mitaan haastatteluja yms vaikka haluaisi.
 
tinder
Kiitos :)

Jutun pointti taas se että miten sitä voikin itse olla aina näin sinisilmäinen ja olettaa toisen jokus edes olevan iloinen minunkin puolesta.
Luulisi että vuodet olisi jo opettanut minua mutta ei, aina teen tuon mokan , menen kertomaan jotain iloista.
 
vierailija
Kaverillasi on vain 5 vuotta eläkeikään, mikä tarkoittanee sitä, että työllistyminen on todennäköisesti mahdotonta. Luulenpa, että kaveri suojelee itseään pettymyksen tunteilta vakuutellessan, ettei työnteko kannata yms. Silti hänen olisi pitänyt onnitella sinua työpaikasta, mutta ehkäpä tilanne on hänelle niin kipeä, ettei hän pysty siihen.
 
aaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kaverillasi on vain 5 vuotta eläkeikään, mikä tarkoittanee sitä, että työllistyminen on todennäköisesti mahdotonta. Luulenpa, että kaveri suojelee itseään pettymyksen tunteilta vakuutellessan, ettei työnteko kannata yms. Silti hänen olisi pitänyt onnitella sinua työpaikasta, mutta ehkäpä tilanne on hänelle niin kipeä, ettei hän pysty siihen.
Ap kertoi lopussa kyseisen kaverin olleen hänen oma äiti ?! :O
Näin siis käsitin kun hän kiitteli äitiä.
 
tinder
tosiaan joku hoksasi että kyse on todellakin äidistäni :/
Olisi niin kiva joskus saada jotain positiivista mutta haavekuvissa vain, sama laulu jatkuu kuten jo lapsuudessakin
 

Yhteistyössä