Ilokaasua ei enää saa synnytyksessä

unensieppaaja:
Jyväskylään tuli ilokaasun tilalle joku rentoutuspiikki, joka laitetaan muistaakseni reiteen. Siitä tuli vähän samanlainen olo ku aluksi ilokaasusta, rentoutti ja oli semmonen sekava olo. Sen vaikutusaika pitäs olla 4h (ja pah!) eikä uutta annostusta saa ennenkö 4h on kulunut edellisestä (ja pah vielä enemmän!).

Ädä:
petidiini?ite oon aina oksentanut siitä joten ei kiitos..eikä tod.aja samaa asiaa kun ilokaasu.
Seks:ssä ainakin kans kokeiltu tota piikkiä, Oxynormia nimeltään, ei siis samaa kuin Petidiini. Myös ilokaasua edelleen täälä on saatavilla :)
 
Jep, Jyväskylä taitaa olla se ainut paikka missä sitä ei saa. Esikoisen synnytin -08 ja sillon vielä sai. Enkä TODELLAKAAN ymmärrä tätä perustelua että hoitajat altistuvat. Naamari nimenomaan sellainen että sitä tulee vain imiessä, ja no juu, uloshengittäessä sitä toki tulee sitten huoneilmaan. Pistäisivät tuuletuksen isommalle! Ja itse olin synnyttämässä 46 tuntia enkä olis ilman ilokaasua siitä selvinnyt. Onneksi oli tuttu aine entuudestaan, jos sitä ottaa liikaa tulee tosiaan paha olo. Minä vedin kolme henkosta per supistus ja komensin miehen tarkistamaan etten vedä enempää (kiusaus on kun kestää hetken ennenkö vaikuttaa)

Ärsyttää tuo "altistuminen" kun siellä salissa käy kätilö kääntymässä kolmen tunnin välein niin sen reissun voisivat tehdä vaikka hengittämättä... Oikeasti sapettaa, aion saada ilokaasua kakkosen synnytykseen, menen sitten vaikka hammaslääkäriin ponnistuksen alkuun asti :LOL:
 
Aikaisemmin ilokaasun annosteluun käytettävät laitteet ovat olleet erilaisia, silloin ilokaasua on tullut maskista koko ajan, tällöin sitä kertyy paljon myös huoneilmaan. Uusien säädöksien vuoksi ilokaasun annosteluun käytettävät laitteet on pitänyt uusia siten, että ilokaasua tulee maskista vain hengittämällä ja myös uloshengitysilman poisto toimii maskin kautta. Tämä laitteiden uusiminen ei kuitenkaan ole aivan halpaa lystiä, joten jotkut sairaalat ovat päättäneet ennemmin lopettaa ilokaasun käytön.
Pitkiä aikoja ilokaasulle altistuvien on todettu mm. saavan useammin keskenmenoja kuin muiden naisten. Eli mielestäni perustelu laitteiden uusimiselle on ollut asiallinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sinya:
Aikaisemmin ilokaasun annosteluun käytettävät laitteet ovat olleet erilaisia, silloin ilokaasua on tullut maskista koko ajan, tällöin sitä kertyy paljon myös huoneilmaan. Uusien säädöksien vuoksi ilokaasun annosteluun käytettävät laitteet on pitänyt uusia siten, että ilokaasua tulee maskista vain hengittämällä ja myös uloshengitysilman poisto toimii maskin kautta. Tämä laitteiden uusiminen ei kuitenkaan ole aivan halpaa lystiä, joten jotkut sairaalat ovat päättäneet ennemmin lopettaa ilokaasun käytön.
Pitkiä aikoja ilokaasulle altistuvien on todettu mm. saavan useammin keskenmenoja kuin muiden naisten. Eli mielestäni perustelu laitteiden uusimiselle on ollut asiallinen.
Noniin, ja arvatenkin Jyväskylä on tässä säästöbudjetissa mukana. Raha ratkaisee. Terveydenhoito näillä seuduin kun on mitä on.
 
no jo jos en saa ilokaasua jää vauvat mahaan mun puolesta no ei aivan taida jäädä mitään muuta kipulääkettä en voi käyuttää kun panadolia ja piikkejä pelkään sen verran että ei taida epiduraalin laitto onnistua no mennään sitten luomuna nämä viimeiset kaks niinku on tullut aikasemmatkin.
 

Yhteistyössä