Imettäjät/imettäneet?

  • Viestiketjun aloittaja vieras22
  • Ensimmäinen viesti
vieras22
Meidän vauva on nyt vajaa 2viikkoa. Ja kasvaa rintamaidolla aivan hurjaa vauhtia :)
Alkaa jo makkarat jalkoihin ilmestyyn.

Mut itselläni on ihan kokoajan nälkä ja kauhee makeanhimo. Voisin koko ajan syödä ja tyhjentää kaapista kaikki mitä siellä on. Mitä makeampaa niin sen parempaa:eek: Ja nestettä saa kitata kannutolkulla.

Kauan tätä jatkuu ja mä varmaan kohta olen itse satakilonen tantta :eek:
 
vieras
Syö vaan rauhassa, imetys vie hurjasti kaloreita. Kunhan pidät huolen siitä ettei tapa jää päälle kun vauveli alkaa syödä muutakin ruokaa.
Itse olin hoikimmillani täysimetyksen päättyessä, vaikka söin kuin hevonen.

Ja tuo juominen onkin ihan ehdotonta maidon tulon varmistamisen kannalta.

Ne makkarat on ihanat! <3
 
imetys
syö kuule ihan niin paljon kuin mieli tekee, monipuolisesti tottakai, ise ainakin söin kuin hevonen ja kaikki meni siihen maidontuotantoon. Eli tuskin lihot jos täysimetät vauvaasi.
 
vieras
tuttu tunne. mulla 2kk ikäinen ja tuntuu et kuivun jos en juo paljon koko ajan. alussa oli tosin pahempaa, eli vähän helpottanut. öisin napostelen paussikeksejä samalla kun imetän, koska on nälkä. suklaata menis vaikka kuinka paljon.. syön tosi isoja aamiaisia nykyään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja imetys:
syö kuule ihan niin paljon kuin mieli tekee, monipuolisesti tottakai, ise ainakin söin kuin hevonen ja kaikki meni siihen maidontuotantoon. Eli tuskin lihot jos täysimetät vauvaasi.
niin täälläkin ja tyttö huomenna 9kk ei ole kilot ongelmana mulla.Makeeta menee enemmän kuin "laki" sallis.
 
Hei osaako kukaan auttaa mua?lopetin imettämisen noin 1v sitten ja minulta tulee vieläkin maitoa :/ei niinkun suihkuna mut suihkussa tulee ja jos puristan nini tulee?voiko olla tulehdusta yms? varmaan lääkäriin? :'(
 
tiiteni harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Melinda86:
Hei osaako kukaan auttaa mua?lopetin imettämisen noin 1v sitten ja minulta tulee vieläkin maitoa :/ei niinkun suihkuna mut suihkussa tulee ja jos puristan nini tulee?voiko olla tulehdusta yms? varmaan lääkäriin? :'(
No mulla tuli vielä vuoden helposti puristamalla ja parin vuoden jälkeen ei enää ollenkaan.
 
mamma
Mä kyllä suosittelisin, että pidät nyt jonkunmoista 'kuria' ittelläs sen syömisen kanssa. Siitä tulee niin helposti tapa, joka jatkuu imetyksen jälkeen ja sit ollaankin- hupsista heijaa- sadan kilon tuolla puolen....
Ihan näin kokemuksen syvällä rintaäänellä neuvon. Kävi nimittäin ekan lapsen kohdalla just noin. Oli sit kiva lähtee niitä kiloja laihduttaan. Onneks kakkosen kohdalla osasin jo 'pidätellä' ja vastaavaa ongelmaa ei tullut.

Nyt on kolmonen 3vk vanha ja se armoton makeanhimo on taas iskenyt. Kyllä kysyy taas tahdonlujuutta ohittaa karkkihyllyt kaupassa ja marssia kiltisti sinne hedelmätiskille!!!! Onneksi toi on ohimenevää :)
 
Ket
Komppaan noita jotka sanovat että syö vaan (ja muista juoda myös paljon). Mulla noin vuoden imetyksen jälkeen alkoi olla niin että paino tippuu jo kohta ihannepainon alapuolelle, onneksi sen jälkeen ei oo enää pudonnut (imetän edelleen ja tyttö on puolitoistavuotias). Olen koettanut syödä hyvin ja paljon (ja myös herkutellut surutta...) eikä lihomisesta todellakaan ole ollut pelkoa, päinvastoin. Tyttö on myös kasvanut hienosti ja lisämaitoja ei ole tarvittu. :)
 
Mullakin oli alkuun kauhea nälkä. Oli se vaan hienoa aikaa, kun söi kahden tunnin välein yötä päivää ihan mitä vaan, ja paino putos kilon päivässä siitä huolimatta. Reilu kaks viikkoa synnytyksestä olin lähtöpainossa, nyt 2,5 kk jälkeen pari kolme kiloa lähtöpainon alla. Eli on hidastunut tuo painonlasku, mutta vielä sais vähän laskea.
 
cii
Mulla oli alussa hurja nälkä mutta nyt on selvästi tasoittunut. Vauva reilut 1,5 kk. Paino on tullut alas, mutta vielä on kiloja jäljellä. Ensimmäisen lapsen imetys kuihdutti mut ihan riu´uksi, mutta seuraavien lasten imetykset paljon hillitymmin.
 

Yhteistyössä