Imettäjille (miks ei muillekkin)

Heips kukkuu,

Haluaisin tietää onko sielä ketään joka on ns.imettänyt esikoistaankin samalla kun on imettänyt pikkukakkosta?

Itse mietin tässä kun tulee toi no.2 tossa huhtikuussa että kun sitä maitoa tuli viimeks niin hurjasti että olisin voinut syöttää vaikka koko sairaalan lapset, (pakastin oli pullollaan) niin mix ei antaa esikoisellekkin? Ei tietenkään rinnasta vaan pumppaamalla ylimääräset ja antaa lasista? (pojalla ikää sillon 2v9kk)

Sais ainakin kunnon maitoo.... :)
 
eva
Tottakai voi tarjota esikoisellekin. Kuitenkin jos tissimaidon juomisesta on ollut pidempi tauko niin voi olla ettei maku enää miellytäkään. Äidinmaitoa voi hyvin käyttää myös esim. lettutaikinaan, mutta niitä lettuja söisin hienotunteisuussyistä vain perhepiirissä kun monilla ihmisillä on ihan kummia fobioita :D

Niin, ja minulla ei ole kokemusta tandemimetyksestä. Tarkoituksena on vierottaa esikoinen ennen seuraavan syntymää.
 
Juu
Anna ihmeessä esikoisellekin omaa maitoa jos sitä riittää! Onhan se moninkertaisesti parempaa kun lehmän maito. Ja vaikkei se maku miellyttäisi niin voithan siitä tosiaan tehdä ruokia isommalle. Jokainen pisara sitä omaa maitoa isommallekin lapselle on varmasti hyödyksi. Hyvä!

Tandemimetyksestä ei ole kokemusta, mutta olen sitä sen verran ajatellut, että jos kakkonen tulee kun ykkönen vielä syö tissiä ja jos maitoa riittää niin annan kyllä isommankin jatkaa tissittelyä, ilman muuta. :)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 16:01 Agapi kirjoitti:
Heips kukkuu,

Haluaisin tietää onko sielä ketään joka on ns.imettänyt esikoistaankin samalla kun on imettänyt pikkukakkosta?

Itse mietin tässä kun tulee toi no.2 tossa huhtikuussa että kun sitä maitoa tuli viimeks niin hurjasti että olisin voinut syöttää vaikka koko sairaalan lapset, (pakastin oli pullollaan) niin mix ei antaa esikoisellekkin? Ei tietenkään rinnasta vaan pumppaamalla ylimääräset ja antaa lasista? (pojalla ikää sillon 2v9kk)

Sais ainakin kunnon maitoo.... :)
Heips! Itse imetän taaperoa hänen tahtisesti.

Meille syntyy kesävauva ja en ole aikonut esikoista vieroittaa tisusta vaan katson loppuuko imeminen itsekseen raskauden edetessä kun maidon maku / määrä muuttunee. Jos loppuu niin sitten niin, mutta jos esikoiselle maistuu niin miksen voisi myös tandemimettää...Se ei ole ollenkaan outo ajatus. Ja sehän on ok antaa vaikka molemmille maitoa rinnasta, mihin sitä lasia...
 
Tota noin niin - mä kyllä tarkistaisin vielä neuvolasta mitä sanovat?

Nimittäin mulla on sellainen mielikuva, että pitäisi lopettaa siinä välissä, jotta uusi vauva saa "uuden maidon" - sehän on hieman erilaista, kermasempaa alussa kun aloittaa imettämisen. Ja ymmärtääkseni maito kehittyy lapsen mukaan, eli ravintoaineet muuttuvat siinä samalla. Eli sen mukaisesti vastasyntynyt vauvasi ei saisi tarpeeksi ravintoaineita? Hehän tarvitsevat valtavan määrän energiaa maidosta alussa.


Jos sitä maitoa tulee pakastin täyteen, niin miksi et voisi vaikka lahjoittaa sairaaloille? Siellähän on varmasti kova pula hyvästä äidinmaidosta.
 

Yhteistyössä