Imetyksen lopetus, itku tulee

Nyt se sitten on edessä... Maitoa tulee enää niin vähän... Neiti yöllä viel 4 aikaan sai rinnasta maitoa, tai ainakin siihen nukahti. Nyt aamulla annoin suosiolla vaan pullosta.... Voi että miten haikea olo on... Mun viimeinen vauva ja imetys loppuu nyt.... Itku tässä tulee kohta....

Ei sillä täys imetysta takana 5 kk ja neiti nyt 6 kk joten hyvin on mennyt. Töihin kuitenkin palaan jo maaliskuussa ja lääkkeitä ei voida aloittaa ennnen kuin imetys on loppu, mutta silti.. Niin haikea olo....
 
Nuunamiäni
:hug: Kyllä se siitä. Hienosti olet imettänyt. Varmasti on haikeaa. Itselläkin varmaan tulee olemaan kunhan imetys loppuu. Enempää lapsia ei tule meillekään jos ei vahinkoa tule.
 
Kuka arvaa
Siis voi herranen sentään! Kuule kuinka paljon se sua oikeasti haittaa se imetyksen lopetus?? Ettet vaan kuulu tähän muottiin voi kun on niin ihana imettää jne. Sun tekstistö paistaa jo ihan selkeästi vieläpä läpi tuo osuus että lääkkeitä ei voida antaa ennenkuin imetys loppuu. No eipä taida olla kovin tärkeitä lääkkeitä kun jollakin sn tissimaidolla on noin väliä! Kuule kyylä se sun lapsi ilman tissiäsikin kasvaa!

Nyt rohkeasti se pullo käteen ja tuo ihan älytön itsesääli pois!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuka arvaa:
Siis voi herranen sentään! Kuule kuinka paljon se sua oikeasti haittaa se imetyksen lopetus?? Ettet vaan kuulu tähän muottiin voi kun on niin ihana imettää jne. Sun tekstistö paistaa jo ihan selkeästi vieläpä läpi tuo osuus että lääkkeitä ei voida antaa ennenkuin imetys loppuu. No eipä taida olla kovin tärkeitä lääkkeitä kun jollakin sn tissimaidolla on noin väliä! Kuule kyylä se sun lapsi ilman tissiäsikin kasvaa!

Nyt rohkeasti se pullo käteen ja tuo ihan älytön itsesääli pois!
Tuliko sulle nyt hyvä mieli????? :headwall:

 
Juu tiedän että pullolla kasvaa ihan yhtä hyvin. Hakeus ja itku tulee, kun tiedän että tää on viimienen vauva. Tajuan että vauvani on jo 6kk. Tajuan että työt lähestyy. Imetyksen lppetuksen myötä vauvan tuoksuinen arki vaistyy ja painuu taka-alalle ja tilalle tulee työt ja muu arki. Se tuntuu vaan haikealta ja pahalta. Sitä on vaikea selittää.
 
Nuunamiäni
Alkuperäinen kirjoittaja kuka arvaa:
Tuli hyvä mieli, koska mä oon niin täynnä tota "en voi lopettaa imetystä" ennenkuin lapsi menee kouluun
No toiset nyt vain tykkää imettää. Mitä se on sulta pois. Minusta on ihana imettää. Ekaa en voinut ollenkaan ja oli aluksi kova pala. Ihmisiä niistä tosiaan tulee korvikkeellakin eihän sitä kukaan väitäkään, ettei tule. Mutta mieluummin imetän ja tykkään siitä.
 
tytti vilukaapi
moi mun kuopukseni nimi on piia-josefiina ja hänen ikä on 10kk juonut 9kk maitoa tissistäni ja keskimmäinen 5v ja hän on juonut 2vuotta ja esikoiseni on 13v ja on juonut 1kk kun palovamma minulle tuli
 
Imettäjä-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Juu tiedän että pullolla kasvaa ihan yhtä hyvin. Hakeus ja itku tulee, kun tiedän että tää on viimienen vauva. Tajuan että vauvani on jo 6kk. Tajuan että työt lähestyy. Imetyksen lppetuksen myötä vauvan tuoksuinen arki vaistyy ja painuu taka-alalle ja tilalle tulee työt ja muu arki. Se tuntuu vaan haikealta ja pahalta. Sitä on vaikea selittää.
Mä ymmärrän NIIN HYVIN.
Oma vauva on jo 9,5kk mutta en halua vielä edes ajatella imetyksen lopettamista. Jotenkin sen myötä tuntuu niin lopulliselta se, että meidän perheessä "vauva-aika" on ohi.

Kolme lasta olen imettänyt eikä aikaisempien kanssa ole ollut niin haikeata se imetyksen lopettaminen, mutta jotenkin nyt kun tiedän, että tämä on viimeinen vauva... En saa enää ikinä imettää... En ikinä enää tunne sitä upeaa tunnetta...

On se vaan surullista. Ja kesällä varmaan itselläkin vähitellen edessä imetyksen lopettaminen. Mutta vielä en tosiaan edes halua ajatella sitä...

 
jo
Alkuperäinen kirjoittaja Kuka arvaa:
Siis voi herranen sentään! Kuule kuinka paljon se sua oikeasti haittaa se imetyksen lopetus?? Ettet vaan kuulu tähän muottiin voi kun on niin ihana imettää jne. Sun tekstistö paistaa jo ihan selkeästi vieläpä läpi tuo osuus että lääkkeitä ei voida antaa ennenkuin imetys loppuu. No eipä taida olla kovin tärkeitä lääkkeitä kun jollakin sn tissimaidolla on noin väliä! Kuule kyylä se sun lapsi ilman tissiäsikin kasvaa!

Nyt rohkeasti se pullo käteen ja tuo ihan älytön itsesääli pois!


samaa mieltä... kun pitää hakea sitä hyväksyntää tolla "olen niin hyvä äiti kun haluan imettää pitkään".. toi imetys painostus on menny niin pitkälle. pitää väkisin saada huono omatunto niille jotka eivät syystä tai toisesta imetä. ei se maailma niitten tissien ympärillä pyöri. sitten pitää kaikkee ihme selitystä keksiä kun lopettaa imetyksen ja vähintäänkin itkee hirveesti miten pahalta se tuntuu!
 
pöö
Mä imetin ekaa osittain 2,5kk ja toista en tule imettämään niinkään kauaa, koska mun on aloitettava lääkitys asap. EI itketä yhtään! Kyllä se silti vauva-arkea on!
 
hih
votteko kuvitella tätä hirveyttä!! minä rakastan lastani enemmän kuin mitään muuta, vaikka en imettänyt kuin 1kk!!!! ja ihan omasta halusta lopetin kun eivaan mulle sopinut, tuli ihan fyysisesti paha olo imettäessä. eikä itkettänyt lopetus yhtään, ja vauva söi tyytyväisenä maitoa pullosta sylissä köllötellen.
 
pöö
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
votteko kuvitella tätä hirveyttä!! minä rakastan lastani enemmän kuin mitään muuta, vaikka en imettänyt kuin 1kk!!!! ja ihan omasta halusta lopetin kun eivaan mulle sopinut, tuli ihan fyysisesti paha olo imettäessä. eikä itkettänyt lopetus yhtään, ja vauva söi tyytyväisenä maitoa pullosta sylissä köllötellen.
Hyi sinua! Paha äiti, jos sua nyt edes äidiksi voi sanoa! Hyi, hyi, hyi! Kyllä lasta tulee roikottaa tississä niin kauan kuin lapsi (lue äiti) haluaa. Ja kun vaan imettää ja imettää, niin se tissi venyy niin pitkäksi, että lapsi voi ottaa sen mukaan kouluun.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kuka arvaa:
Siis voi herranen sentään! Kuule kuinka paljon se sua oikeasti haittaa se imetyksen lopetus?? Ettet vaan kuulu tähän muottiin voi kun on niin ihana imettää jne. Sun tekstistö paistaa jo ihan selkeästi vieläpä läpi tuo osuus että lääkkeitä ei voida antaa ennenkuin imetys loppuu. No eipä taida olla kovin tärkeitä lääkkeitä kun jollakin sn tissimaidolla on noin väliä! Kuule kyylä se sun lapsi ilman tissiäsikin kasvaa!

Nyt rohkeasti se pullo käteen ja tuo ihan älytön itsesääli pois!
mä murehdin jo kuinka haikea olo on kun lopetan vauvan imetyksen. tämä myös meidän viimeinen vauva. toinen lapsemme siis. esikoista en imettänyt ollenkaan, ei vaan onnistunut. enkä yhtään potenut huono omaatuntoa. enkä olisi potenut nytkään jos imetys ei olisi onnistunut. mä en todellakaan ole mikään imetysvouhottaja mutta kuitenkin uskon että itku tulee kun on aika imetys lopettaa. kuten varmaan sittenkin kun vauvan on aika jättää pinnasänky yms jutuista. viimenen vauva kasvaa, haikea olo on..
 
Mä ainakin pidän itseäni pulloäitejä parempana, kun olen pitkään imettänyt omiani. Mutta se on vain mun mielipide, enkä sano sitä ääneen. Jokainen tekee niinkuin haluaa ja mä teen niin kuin parhaaksi näen.
 

Yhteistyössä