Imetyksen lopetus,kolme kipeetä pahkuraa

alkuviikosta rinnasta.Yks pahkuroista ei liiku,kaks liikkuu,ovat kovahkoja olemukseltaan,kooltaan peukalon pään kokoisia..Nyt on sitten ajatuskehä kiertänyt syövästä tukkeutuneeseen maitotiehyeeseen..Kipu yltyy iltaa/yötä kohti,aamusella ei kovin koske,ellei esim lasta nostaessa lapsi jotenkin painase rintaa..Tiistaille sain ajan neuvolaan ja sieltä ohjataan sitten lääkäriin.

Kun olette lopettaneet imetyksen,onko teille tullu kipeetä kohtaa,pahkuraa?
 
....
okei. en tiedä, jossain kohtaa voi muuttua sellaiseksi tulehdukseksi kai mihin tarvii antibiootit. mutta juu, kyllä se kipeetä tekee. mutta kauan kannattaa ensin lämpimällä vedellä suihkutella ja ensin kevyesti hieroa rintaa, ja sit vaan lypsää/pumppailla sinnikkäästi vaikka kipeeltä tuntuis ja koittaa painaa maitoa liikkeelle muhkurasta. Useampi kerta päivässä tätä kunnes menee ohi. Mutta voi olla että jos on päässyt pitkittyyn= maito on seissyt siellä kauan, niin tarvitaan jo lääkitystä että mene ohi. eihän sulle kuumetta ole noussut?
 
En ole mittaillut,mutta olo ei tunnu kuumeiselta...sitten se tyhmä kysymys...jos sitä maitoa nousee "talteen" saakka,voiko sitä antaa lapselle?Vai vippaanko viemäriin...
Oon ottanut panadolia,kun oon ruvennut lypsämään ja "hautomaan" (kuumennan froteepyyhkeen ja sitä pidän rinnalla),mutta silti se kipu tulee kuin veitsen isku läpi..
 
vierass
Lopetitko imetyksen "yllättäen"? Jos maidontuotanto ei ole vielä hiipunut tarpeeksi niin voi tulla tukoksia ja ne on kyllä kipeitä. Ensiavuksi koittaisin imettää lasta vielä vähän, jotta tukos aukeaa mutta ei tietenkään niin paljon että maidontuotanto enää kiihtyy.
 
"Jepulis"
Minulle tuli noita usein kun lapsi oli pieni. Kipu meni niissä aina tosi kovaksi ja ainoa mikä auttoi oli se että lapsi imi sen rinnan aina ensin tyhjäksi ennen kun annoin toista, jos edes annoin. Ja sekin sattui pari- kolme kertaa ihan mielettömästi ja sitten kipu loppui. Mahdollisesti olet hieman liian tehokas imetyksestä luopumisessa kun tuotantoa tuntuu olevan. Mutta jos alat pumppaan niin mahdollisesti vielä uusii ja jos et niin tuo mahdollisesti pahenee tulehdukseksi.
 

Yhteistyössä