Imetys.. alkaa jo ärsyttää!!

  • Viestiketjun aloittaja "sasa"
  • Ensimmäinen viesti
"sasa"
En imettäny lastani, koska toinen rintani ei toimi niinkuin pitäisi.
Kaverini paasaa kuinka PASKA olen jne...
Kuulemma kehitysmaissakin äidit vaan imettää ja he osaa arvostaa ja PLAAPLAAPLAA!


Erikoista on se, että esim kaupantätinä olen huomannut, että nimenomaan somalinaiset ostaa isot määrät korvikkeita, sekä antaa pulolosta maitoa.
Kaverini nimenomaan paasasi kuinka he imettävät, ja osaavat arvostaa sitä jne...
Minä olen paska äiti, koska ajattelen vain niitä miljoonia rintatulehduksiani.
 
ioi
Niin, se että et imetä, ei tee sinusta huonompaa äitiä..voi olla että paremmankin, koska äidin mielialat vaikuttaa suoraan vauvaan. Meillä meni vauva-aika niin, että imetettiin ja käytettiin myös korviketta..yöllä en imettänyt, niin yösyötöt sujui nopeasti. Ja käly itellä sellainen, että imetti lapsiaan pari vuotiaiksi..uskokaa että sain kuulla imetyksen ihmeellisyydestä..vaan sujuvasti pistin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
 
"vieras"
Niin, se että et imetä, ei tee sinusta huonompaa äitiä..voi olla että paremmankin, koska äidin mielialat vaikuttaa suoraan vauvaan. Meillä meni vauva-aika niin, että imetettiin ja käytettiin myös korviketta..yöllä en imettänyt, niin yösyötöt sujui nopeasti. Ja käly itellä sellainen, että imetti lapsiaan pari vuotiaiksi..uskokaa että sain kuulla imetyksen ihmeellisyydestä..vaan sujuvasti pistin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Mites toi vaikutti nopeuteen että yöllä et imettänyt? Eikös se nyt ole paljon helpompaa ja nopeampaa vaan nostaa sänkyyn viereen rinnalle, kun lähteä jotain pulloa lämmittelemään?
 
[QUOTE="vieras";27586640]Mites toi vaikutti nopeuteen että yöllä et imettänyt? Eikös se nyt ole paljon helpompaa ja nopeampaa vaan nostaa sänkyyn viereen rinnalle, kun lähteä jotain pulloa lämmittelemään?[/QUOTE]

Mä en saanut makuullaan hyvää asentoa. Sattu aina johonkin. Maitoa valui pitkin lakanoita ja kaikki oli maidossa. Piti olla rättejä ja pyyhkeitä jne, tosi tuskastuttavaa ja hankalaa. Maidon laitoin pulloon valmiiks ja annoin huoneenlämpösenä.
 
Siis sanooko se kaveri oikeasti paskaksi sen takia ettei toinen imetä/pysty imettämään? Ihmeellisiä kavereita...

Muuten, täällä nyt lukee kaikenlaista mutta lieneekö oikeasti yleistä että imettämättömiä noin irl haukutaan päin naamaa? Ja siis tarkoitan ihan oikeaa haukkumista ja arvostelua, ei tulkintoja vieraiden ilmeistä kun ottaa korvikepullon esille tai sitä että pitkään imettänyt kertoo olevansa tyytyväinen imetykseensä jne.

Itse mietin joskus mahdoinko kuulostaa hirveältä imetysfanaatikolta kun tuttu valitteli ja surkutteli pian sairaalasta kotiutumisen jälkeen sitä kuinka imetys ei onnistunut kun vauva ei oppinut ottamaan oikeaa otetta. Lopetti siis imetysyrityksen kokonaan vauvan ollessa päivän ikäinen. Silloin kerroin että voi tuo onnistua vaikka alku olisikin hankalaa ja kuinka omalla esikoisella imetys alkoi sujua vasta 5 viikon iässä kunnolla. Tuttu sitten alkoi selitellä kuinka hänen ei edes kannata yrittää kun tupakoitsijana on helpompi tarjota korviketta ja muutenkin vauva on helpompi jättää hoitoon kun saa siellä tuttua ja turvallista korviketta eikä tule äidin tissiä ikävä. Tuossa vaiheessa tein oman päätelmäni ettei hän tainnut oikeasti halutakaan imettää, en toki sitä ääneen sanonut mutta lopetin kaiken "imetyksen kaupittelun" kun huomasin ettei sitä tarvita. Voi tietty olla että tuttu noin hormonihöyryissään koki että häntä yritettiin painostaa imetykseen tms.
 
Mä en saanut makuullaan hyvää asentoa. Sattu aina johonkin. Maitoa valui pitkin lakanoita ja kaikki oli maidossa. Piti olla rättejä ja pyyhkeitä jne, tosi tuskastuttavaa ja hankalaa. Maidon laitoin pulloon valmiiks ja annoin huoneenlämpösenä.
Nuo on muuten juttuja jotka usein tasaantuvat kun aika vähän kuluu. Vastasyntyneen imetys lienee about aina jollain lailla hankalaa, stressaa riittääkö maito tai sitten sitä tulee ylenmäärin ja paikat sotkeentuu, vaikea löytää asentoja jne. Mutta jonkin ajan päästä homma helpottuu kummasti.

Muutama kuukausi sitten imetin vajaa 2v ikäistä ja oli helppoa kuin mikä ja niin muistelin tuon olleen liki alusta asti. Nyt taas kun on vuorokauden imettänyt vastasyntynyttä eikä maito ole kerennyt edes nousemaan ymmärrän jälleen erilailla heitäkin jotka lopettavat alkumetreillä. Ajatus siitä että tämä jatkuisi pari vuotta ei todellakaan houkuttele... :D
 
"sanna"
mä imetin ensinnäkin siitä syystä,että se on parasta ravintoa vauvalle ja toisekseen siitä syystä,että olen laiska.En jaksais pullojen pesemisiä,sterilointeja,äidinmaidon vastikkeiden ostamista(rintamaito ilmaista)&raahamista kotiin,ja etenkään maidon lämmittämistä keskellä yötä.Tissi suuhun yöllä ja unta kaaliin.
 
---
[QUOTE="sasa";27586290]

Erikoista on se, että esim kaupantätinä olen huomannut, että nimenomaan somalinaiset ostaa isot määrät korvikkeita, sekä antaa pulolosta maitoa.
QUOTE]

Muuten en ota asiaan kantaa, mutta elävätkö Suomessa asuvat somalit sinun mielestäsi kehitysmaassa?
 
ioi
..no olihan se helpompaa, alle vartissa pullo lämmin, vauva syönyt röyhtäytetty ja taas nukkumassa..ja niin minäkin! Kyllä se vaan imetettäessä usein vauva tykkää nukahdella ja vaan luputtaa eikä masu täyty.
 
Nuo on muuten juttuja jotka usein tasaantuvat kun aika vähän kuluu. Vastasyntyneen imetys lienee about aina jollain lailla hankalaa, stressaa riittääkö maito tai sitten sitä tulee ylenmäärin ja paikat sotkeentuu, vaikea löytää asentoja jne. Mutta jonkin ajan päästä homma helpottuu kummasti.
Varmaan onkin.. mä kyllästyin kuukaudessa. Ja eka lapsi. Ja todella luulin että se on semmosta kamalaa koko ajan. En saanut mitenkään hyvää asentoa, siis edes istuallaan. No joo, samapa tuo, terve lapsi siitä on tullu :D
 
"sasa"
[QUOTE="sasa";27586290]

Erikoista on se, että esim kaupantätinä olen huomannut, että nimenomaan somalinaiset ostaa isot määrät korvikkeita, sekä antaa pulolosta maitoa.
QUOTE]

Muuten en ota asiaan kantaa, mutta elävätkö Suomessa asuvat somalit sinun mielestäsi kehitysmaassa?
No eivät elä. Mutta jos mun imettämisestä nousi niin kauhea haloo, koska en terveyssyitä pysty imettää.
Mua siis verrattiin somalinaisiin jotka kunnialla imettää, vaikka mikä ois.

Ja siis mun toinen rinta ei vaan toimi. JA tokan kohdalla sain sellasia nappeja, että maitoa ei ala ollenkaan tulemaan. Ekan kanssa oli niin monta rintatulehdusta, korkeat hourukuumeet.
 

Yhteistyössä