imetys ja laihdutus?

Minkälaista laihdutusta voipi harrastaa imetyksen aikana?? Kävelyllä käyn joka päivä ja vaavi on aika takiainen et tulee kanniskeltua paljon mut en uskalla syömistä vähentää. Kuinka haitallista 'yösyöminen' on? En usein saa syötyä ruokaa kuin vasta vauvan mentyä yöunille......
 
Laihdutustahan ei lainkaan suositella imetyksen aikana.

Mutta täytyy myöntää että itse imetän ja olen kuitenkin lisännyt urheilua ja jättänyt liiat herkut pois siinä toivossa että muutamat raskauden aikana tulleet ylimääräiset kilot sais pois.

Käyn 5kert viikossa tunnin juoksulenkin ja lisäksi teen vatsalihaksia yms. aina lenkin jälkeen. Näin oon jo useamman viikon tehnyt ja eipä näytä maidon määrään vaikuttavan. Lenkiltä ku tuun niin tuntuu että maitoa on sen jälkeen noussut rintoihin tavallista enemmän.

Yösyöntiä kannattaa välttää jos laihduttaa. Syödä kyllä pitää mutta mieluummin päiväsaikaan. Yöllähän elimistö on lepotilassa joten kulutuskin on pienempää.
 
Leppis74
älä vähennä syömistä vaan muuuta sitä kasvispainoitteiseksi. lisäät joka ruokailuun lisää kasviksia tuoreita ja keitettyjä. Syö tummaaleipää jos vaavin vattakestää. Vähennä piilo rasvaa,suosi rasvattomia tai vähä rasvaisia. Juo päivällä paljon vettä, ettei imetyksesi aiheuta "nälän tunnetta" vaikka olisikin vain jano. Herkuttele kerran viikossa kohtuudella, sen olet ansainnut. Tähän mennessä jos olet syöny sipsejä syö nyt popcorneja ja niin poispäin. Valitse viisaasti.

Painaritkin syosittelee että vasta kun vaavi on 4kk alkaisi esim, laskee pisteitä. Itse menin painareihin kun vaavi oli 8-9kk ja hyvin imetin mut nyt kyllä olen valinnut lopettamisen eli vieroittellaan vaavi 10kk. Teho diettien aika on sit kun et enää imetä.

Toivottavasti oli jotain uutta mut nämä nyt tuli mieleen.
 

Yhteistyössä