imetys ja liikunta

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
millasta liikuntaa olette harrastaneet imetyksen aikana? olen jostain lukenut että kovin raskasta liikuntaa ei kannattais harrastaa.. pitääkö paikkansa? tekis mieli alkaa pikku hiljaa tekeen jotaki, että sais joskus taas itsensä kuntoon.. vaunulenkillä käydään kyllä päivittäin, mut jotain muutaki ois kiva tehä.
 
vieras
Hah, mä olen 2 lasta imettänyt 1-vuotiaaksi ja harrastanut rankkaa hikiliikuntaa n. 4 kertaa viikossa. Enpä ole huomannut, että siitä mitään haittaa olisi. Sen olen kuullut, että sitä ns. etumaitoa saattaa herua enemmän, koska kroppa "luulee" että on kuuma ja tarvitaan janoa sammuttavaa etumaitoa enemmän. Tiedä sitten...
 
Liikunnan "voimakkuus/rajuus" on paljon siitäkin kiinni et millon olet synnyttänyt. Jos synnytys on ollut vastikään ni ei ole järkevää aloittaa millään rankalla treenillä tai juoksulenkeillä.
 
pööpö
Minä taas olen lukenu jostain uutta tietoa että nuo etu- ja takamaito hommat ois ihan täyttä hölynpölyä.. ja en kyllä usko että liikunnalla ois mitään merkitystä maidon riittävyyteen. No tietty jos urheilet hulluna, hikoilet etkä juo mitään niin sitte.
Ja eihän sitä hurjaa urheilurehkimistä suositella edes kun on nuin vähän aikaa synnytyksestä.
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
synnytyksestä on tosiaan 2 kk..
jos synytyksestä on vasta niin vähän aikaa, ni ei mitään kiirettä mihinkään raskaisiin salitreeneihin. Uinnilla, pyöräilylä, kävelyllä hakemaan pohjakunto takaisin. Ei yksistään sen takia että lantiopohjalihakset eivät ole vielä palautuneet (eivätkä vatsalihakset kiinnittyneet), vaan ihan senki takia että kun on ensin hakenu sen hyvän pohjakunnon takaisin on siitä paljon mukavampi lähteä jatkamaan kunnon kohottamista.
 

Yhteistyössä