Imetys rintakumin kanssa

kuka painostaa? mieheni sisko imetti koko imetysajan kumin kanssa ilman mitään ongelmaa.
minä jätin vähitellen kumit poies sillälailla(kyllästyin jatkuvasti niiden pesemiseen ja keittämiseen), että lypsin vähän maitoa ja vauva sitten nälissään tarttui siihen ja kuin vahingossa alkoi syömään ilman.
 
meillä päästiin kumista eroon 3 päivää sitten, tyttö on kohta 4 kk, ei siitä ole mittee vahinkoa ja hyvin on maitokin riittänyt, pitkän tauon jälkeen kokeiltiin yksi aamu ja se imetys onnistuikin..
tsemppiä..
 
Mä oon imettänyt kanssa rintakumin kanssa kahta lapsistani.
Ensimmäisen kanssa en päässyt koskaan rintakumista eroon.

Nyt tämän kolmannen kanssa onnistui noin viikko sitten. Poika on nyt melkein 6 kk vanha. Meillä onnistui siten, että aloitin imetyksen ensin kumin kanssa ja kun vauveli irroitti hetkeksi rinnasta otin kumin pois. Yleensä suostui ottamaan sitten paljaan rinnan.
Tehtyäni näin hetken koitin aina ensin tarjota ilman kumia ja jois ei onnistunut niin laitoiin kumin. Pikkuhiljaa poitsu alkoi joka huolimaan rinnan ilman kumia. nyt imetys onnistuu ilman kumia, mutta silti pidän kumiavaroksi aina mukana.
 
Mulla toimi sama kikka kuin Elviiralla. Tuo leikkaaminen sen sijaan ei toiminut, se leikattu pää sattui imetäessä. Aluksi piti auttaa takaraivosta painamalla, eikä silti aina hahmottanut, että tissi olis suussa, mutta vähitellen nännit muutti muotoaan ja nyt niistä saa hyvin kiinni. Ilman kumia tarvii vauvan pään olla lähempänä tissiä kuin kumien kanssa, meillä mies auttoi kun huuto alkoi niin painoi kevyesti päätä lähemmäs. :) Meillä myös hrjoittelu toimiinostaan hyvällä tuulella oltaessa, ei liian nälkäisenä. Tyttö nyt n. 2kk ja ollaan jo viikkoja menty pelkästään ilman, vaikka alussa ajattelin, ettei tuu onnistumaan.
 

Yhteistyössä