imetys..

Ei ole vielä kokemusta asiasta, mutta sehän on fakta, että jos nainen täysimettää vauvaa, niin sillä kuluttaa n. 500 kaloria/pvä. Että jos ei lisää syömisiään, niin pakosti siinä laihtuu, mutta jos syö enempi, niin sitten ei laihdu.
 
Kimppa
Kyllähän imetys kuluttaa energiaa. Sehän on itsestäänselvää. Että sen puolesta kyllä se auttaa painon palautumisessa ennalleen.

Mä imetin esikoista 6 kk ja kakkosta 4 kk. Molemmista palauduin puolessa vuodessa ennalleen, 53 kg:aan. Raskausaikana kiloja tuli yli 15 molemmista. Vatsaan ei ole jäänyt mitään "roikkuvaa", löysää tms.

Eniten musta painon palautumiseen vaikuttaa ruokavalio. Olen aina syönyt tervellisesti ja ollut hoikka. En ole ikinä ollut laihdutuskuurilla, en edes raskauksien jälkeen. Kyllä imetykselläkin varmaan on ollut oma osuutensa palautumisessa.
 
Kyllä imetys laihduttaa. Mutta sitä ei kuitenkaan kannattaisi käyttää varsinaisena laihdutuskeinona, koska jos äiti ei syö tarpeeksi kroppa ottaa imetykseen tarvittavat ravinnot kehon rasvavarannoista jolloin rasvaan varastoituneet ympäristömyrkyt lähtevät liikkeelle ja päätyvät äidinmaitoon :/ Eli kannattaa kuitenkin syödä ihan kunnolla imetysaikana.
 
mulla nyt kolmas lapsi(4,5kk) ja aikaisempia en imettänyt näinkään kauan kuin nyt tätä.raskauskiloja tuli vain 4kg ja ekan kolmen viikon aikana lähti 7kg.Nyt poika on "sekakäyttäjä"(saa korviketta ja rintaa)ja paino on -12kg LÄHTÖpainosta.
 

Yhteistyössä