Influenssa-paniikkia lietsotaan taas

Kattelen tässä aamu-tv:tä ja taas telkkarissa näköjään lietsotaan jotain kauheeta influenssapelkoa. Vaarallisempi kun sikainfluenssa ja leviää taas niin hulluna kaikkiin ja... MÄ EN JAKSA NÄITÄ ENÄÄN!

Miksi joka talvi pitää aloittaa nää rairauspeloittelut? Juuri kukaan saanut sitä sikainfluenssaa, saati sitä lintuinfluenssaa. Pahemmat jälkitaudit tais tulla niistä rokoitteista.

Miksi pitää joka talvi paisutella näitä juttuja ja pelotella kun ennenkään nässä uutisissa oo ollu mitään perää.
 
tott
Meillä on sairastettu sikainfluenssa kahtena talvena peräkkäin. Rokotuksista huolimatta. Jätti keuhkoihin pysyvät muutokset osalla perheestämme ja ikuisen kortisonikuurin. Pahimmat seuraukset tuli meidän perheessä kyllä itse taudeista. Ihan hyvä että "pelotellaan", näiden kanssa ei aina käy hyvin.

Niin että uutta influenssaa odotellessa... : /
 
Meillä on sairastettu sikainfluenssa kahtena talvena peräkkäin. Rokotuksista huolimatta. Jätti keuhkoihin pysyvät muutokset osalla perheestämme ja ikuisen kortisonikuurin. Pahimmat seuraukset tuli meidän perheessä kyllä itse taudeista. Ihan hyvä että "pelotellaan", näiden kanssa ei aina käy hyvin.

Niin että uutta influenssaa odotellessa... : /
Auts. Olen pahoillani :hug:. Onhan se tietysti jollekkin osunut se vakava tautikin ja kurjaa että teille on vielä jäänyt pitkäaikaisia vaivoja.

Musta vaan tuntuu että kun se tauti tuli niin murto-osalle ihmisistä, että toi jatkuva paniikin lietsominen tekee enemmän hallaa kun itse tauti.
 
"MiMeira"
Mua ärsyttää myöskin. Niiden- ehkä eniten kuitenkin median- pitäis muistaa tää vanha pekka ja susi satu. Kuitenkin noita influenssapöpöjä on olluta aina, tää tulevakin pari vuotta sitten. Sikainfluenssavirus tuli silloin pitkän pitkän ajan jälkeen ja vaaralliseksi muuttuneena.

Riskiryhmille rokote on tärkeä, mutta perusterveet lapset ei sitä ota meillä.
 
Meki sairastettii sikainfluenssa, mutta onneksi meille ei ole jäänyt siitä mitää jälkijuttuja.

Mutta kyllä mullakin ärsyttää nää jatkuvat uutisoinnit ja paniikin lietsominen. Influenssoja on ollut aina ja niitä tulee olemaan, mutta miksi pitää lietsoa hysteriaa?
 
"johanna"
Tällaista sairaushysteerikkoa ärsyttää kanssa tuommoinen paniikin lietsominen. Meillä kuopus sairasti silloin pari vuotta sitten 3-vuotiaana sikainfluenssan ennen kuin rokotuskampanja oli aloitettu ja oli kyllä paha tauti. Hänellä infektioastmataipumusta ja viikon nukuin patjalla lastenhuoneen lattialla kuunnellen hengitystä. Keuhkokuume kehittyi nopeasti ja parani kuitenkin nopeasti antibiooteilla. Jostain ihme syystä me vanhemmat ja kolme vuotta vanhempi esikoinen emme sairastuneet. Mutta meillä on kyllä lapsilla ollut kaikenmaailman tauteja, joista monta kertaa jälkitauteina keuhkokuumetta, korvatulehduksia yms. Osa taudeista ollut varmasti jotain influenssaa, mutta paljon erilaisia rajuja nuhakuumeita, vatsatauteja yms. Mykoplasmakin ja rs-virus olivat tosi kurjia tauteja ja paha norovirus, joka vei nuorimmaisen kolmeksi päiväksi sairaalaan tiputukseen. En ole koskaan ollut rokotusvastainen ja kaikki kävimme varmuuden vuoksi sikapiikillä silloin parisen vuotta sitten, mutta tavallisia influenssarokotuksia ei ole koskaan otettu. Kovasti mietin tuon infektioastmaisen lapsen rokottamista, mutta kyllä tuo narkolepsiakohu mietitytti niin paljon, että jäi rokotus antamatta. Jotenkin arvasin, että tämän talvisesta influenssa-aallosta revitään taas kauhuotsikoita. Oliko näin ennen? Tai sitten sitä vain lukee kaikki sairausjutut tarkemmin, kun on lapsia.
 
"MiMeira"
Musta tuntuu että media on keksinyt että lehdet myy kun kirjoitetaan tappajaviruksista.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194715015519/artikkeli/onko+h3n2+oikeasti+supervirus+nyt+vastaa+infektiolaakari.html
 
"vieras"
Mä tiedän useamman joille sikainfluenssa oli kova tauti ja joutuivat sairaalaankin ja yhdellä tauti kesti 6 kk, parani lopulta kyllä onneksi täysin. Yhtään en tunne joka sai narkolepsian, joskaan en tietenkään halua vähätellä tätä tautia ja riskiä ja olen toki sitä mieltä että rokotusta olisi pitänyt tutkia tarkemmin.
 
"mamma"
Sehän on hyvä että vain harva sairasti sikainfluenssan, ja se johtuu tietty siitä että rokotekattavuus oli hyvä. Ei siis kannata nyt ihmetellä että eihän sitä epidemiaa tullutkaan kun se ehkäistiin rokottamalla. Ne harvat jotka sairastivat sikainfluenssan varmaan olisivat kuitenkin mieluummin ottaneet sen rokotteen, varsinkin jos seuraamukset on taudista olleet vakavat.
 

Yhteistyössä