Influenssarokote raskaanaoleville- otatko vai jätätkö?

Eilen kävin neuvolassa ja oma terkkari sanoi, että ei sitä suosittele, mutta toki pistää jos haluan. Halusin harkinta-aikaa. Rokoten on kuulemma "testattu" (testattu sillä äänenpainolla niin kuin olisi sikapiikki - tai sellainen kuvitelma jäi itselle).

Mies taas kävi työterveydessä ja sai rokotteen. Siellä lääkäri oli sanonut, että tämän talven influenssasta odotetaan paljon rankempaa kuin keskivertotaudista.

En osaa vielä päättää mitä teen oman rokotteeni kanssa, millaisiin valintoihin toiset ootte päätyneet?

Itsellä alkaa olemaan raskauden viimeinen kolmannes.
 
"minä"
Kyllä otan. Raskauden (eteenkin ensimmäisen kolmanneksen) aikana sairastettu influenssa nostaa lapsen riskin saada skitsofrenia 7-kertaiseksi. Kun sattumalta minulla on aika lailla tietoa kyseisestä sairaudesta ja sen yleisyydestä Suomessa, valitsen todellakin ennemmin rokotuksen määrittelemättömät riskit, kun selvästi tieteellisesti todistetun riskin lapsen skitsofreniasta.

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/influenssa+raskauden+aikana+lisaa+skitsofrenian+riskia/a128539
 
:))
Jätinpä väliin.. Terkkari sanoi että siinä olisi sitä samaa possurokotetta ja jätetty vaan se narkolepsiaa aiheuttanut osa pois. No joo, enpä ala mitään ylimääräisiä rokotteita enää ottamaan ja mulla nyt muutenkin jo siinä ja siinä ehtisikö se vauvaan vaikuttamaan, kuulemma 2vk ennen synnytystä pitäisi viimeistään ottaa ja mulla jo kohta rv38 täynnä..
 
[QUOTE="Vieras";24910414]Otan joka vuosi sen, oli tilanne mikä tahansa. En halua kuolla influenssaan tai joutua sairaalaan sen takia.[/QUOTE]

kuulutko johonkin riskiryhmään?perusterve harvemmin saa kuolettavaa influenssaa..saati joutuisi sairaalahoitoon
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee
"vieras"
[QUOTE="minä";24910193]Kyllä otan. Raskauden (eteenkin ensimmäisen kolmanneksen) aikana sairastettu influenssa nostaa lapsen riskin saada skitsofrenia 7-kertaiseksi. Kun sattumalta minulla on aika lailla tietoa kyseisestä sairaudesta ja sen yleisyydestä Suomessa, valitsen todellakin ennemmin rokotuksen määrittelemättömät riskit, kun selvästi tieteellisesti todistetun riskin lapsen skitsofreniasta.'[/QUOTE]

Kai ymmärrät, että rokotteessa sitä sairautta sinuun pistetään joten lapsella on rokotuksen jälkeen SUUREMPI riski sairastua skitsofreniaan kuin siinä tapauksessa että et sairastaisi sitä raskausaikana?
 
"vieras"
ottanut enkä ota nytkään. En myöskään ole ottanut ei raskaana ollessa kun töissä me hoitajat saamme ne ilmaiseksi. Terveenä olen pysynyt. Mutta en tuomitse heitä jotka ottavat, se on ihan jokaisen oma valinta.
 
[QUOTE="vieras";24910638]Kai ymmärrät, että rokotteessa sitä sairautta sinuun pistetään joten lapsella on rokotuksen jälkeen SUUREMPI riski sairastua skitsofreniaan kuin siinä tapauksessa että et sairastaisi sitä raskausaikana?[/QUOTE]

Äidin kuumehan on jonkinlainen riski sikiölle, erityisesti korkea kuume.
 

Yhteistyössä