Inhoan ruokarajoitteisia aikuisia ihmisiä. Siis sellaisia, jotka syövät vain

  • Viestiketjun aloittaja hoikka kulinaristi
  • Ensimmäinen viesti
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
mä inhoan myös nirsoja ihmisiä (ja nyt en siis puhu allergisista tms.)! Kyllä oikeasti aikuisen ihmisen pitäisi pystyä maistamaan kaikkia ruokia mitä eteen tarjotaan tai jos ei millään pysty niin voi vähin äänin työntään sen ruoan lautasella sivuun ilman voivottelua/yökkimistä/isoon ääneen päivittelyä... sen verran käytöstapoja pitäisi jokaisella olla!!
Juuri näin! Ja voihan sitä syödä, vaikka ei tykkäisikään! Kysehän on aikuisista ihmisistä. Itse en pidä oliiveista, olen yrittänyt opetella, mutta ne ei vain maistu. Syön kyllä kiltisti, jos niitä jossain ruoassa on :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
mä inhoan myös nirsoja ihmisiä (ja nyt en siis puhu allergisista tms.)! Kyllä oikeasti aikuisen ihmisen pitäisi pystyä maistamaan kaikkia ruokia mitä eteen tarjotaan tai jos ei millään pysty niin voi vähin äänin työntään sen ruoan lautasella sivuun ilman voivottelua/yökkimistä/isoon ääneen päivittelyä... sen verran käytöstapoja pitäisi jokaisella olla!!
Täytyy sanoa, et mä kyllä syön (ainakin maistan) kaikkea allergioitteni ulkopuolelle jäävää, paitsi kissaa, koiraa, rottaa ja elävää ravintoa.
Ai niin, ja nahkiaisia en enää suuhuni laita. Kerta riitti.
 
miä
Minua ärsyttää myös semmoiset asenne vammaiset ruokarajoitteiset. Appiukkoni on kyllä aika paha sellainen. Kahvin kanssa ei käy mikään muu kuin pulla, jos tarjoot kakkua, piirakkaa, pikkuleipiä, jäätelöä tms. ei syö mitään, valittaa vaan.
meillä on perheessää jo kolme erilaista ruokavaliota allergioiden ja keliakin vuoksi, joten en todellakaan jaksa valittajille enää tehdä eri tarjottavia, jos on vaan asenteesta kiinni. Syökööt sitä mitä tarjotaan, meillä kuitenkin tarjotaan hyvää ja maukasta itse tehtyä ruokaa ja leivonnaisia.
 
shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja no kyl:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja hoikka kulinaristi:
perusruokaa tyylin potut ja lihapullat. Ja ei-kulinaristikin ovat kammottavaa seuraa.
Minä en oo muuten koskaan törmännyt tällaisiin :)...toki lapsiin, mutta että onko aikuisissakin vielä "en tykkää sipulista"-tyyppejä??
On. Ja ne ei oo pelkästään niitä sipulinnyppijöitä, vaan sitten tulee sitten sata muuta ruokaa mukana; paprika, parsa, kukkakaali, hernemaissipaprika, kala, katkaravut jnejnejne
Oma äitini ei syö sipulia missään muodossa tai ainostaan silloin menee kun se on jauheena ja ei millään tavoin maistu. Jos hänen suussaan tuntuu edes yksi pala, niin oksennus tulee samantien ja se johtuu siitä, että lapsena oli pakko syödä sipulia.
 
Mä olen varmaan jonkun mielestä nirso kun en syö lihaa.

Mieheni siskon mies aiheutti hirveän kohtauksen vadelmajuustokakusta, jonka olin valmistanut. No anteeksi vaan kun en tiennyt ettei herra voi sietää vadelmia :$ moukkamaista käytöstä aikuiselta.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
mä inhoan myös nirsoja ihmisiä (ja nyt en siis puhu allergisista tms.)! Kyllä oikeasti aikuisen ihmisen pitäisi pystyä maistamaan kaikkia ruokia mitä eteen tarjotaan tai jos ei millään pysty niin voi vähin äänin työntään sen ruoan lautasella sivuun ilman voivottelua/yökkimistä/isoon ääneen päivittelyä... sen verran käytöstapoja pitäisi jokaisella olla!!
Juuri näin! Ja voihan sitä syödä, vaikka ei tykkäisikään! Kysehän on aikuisista ihmisistä. Itse en pidä oliiveista, olen yrittänyt opetella, mutta ne ei vain maistu. Syön kyllä kiltisti, jos niitä jossain ruoassa on :).
Kyllä kyllä, mutta aika vaikeaa on yrittää syödä jotain, jonka refleksinomaisesti oksentaa kerta toisensa jälkeen, esimerkkinä karjalanpaisti rönttöisestä lihasta valmistettuna ja vielä vahvasti maksalle haiseva. Ja sitten vielä päivitellään, että ota nyt lisää kun olet niin laiha.
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja no kyl:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja hoikka kulinaristi:
perusruokaa tyylin potut ja lihapullat. Ja ei-kulinaristikin ovat kammottavaa seuraa.
Minä en oo muuten koskaan törmännyt tällaisiin :)...toki lapsiin, mutta että onko aikuisissakin vielä "en tykkää sipulista"-tyyppejä??
On. Ja ne ei oo pelkästään niitä sipulinnyppijöitä, vaan sitten tulee sitten sata muuta ruokaa mukana; paprika, parsa, kukkakaali, hernemaissipaprika, kala, katkaravut jnejnejne
tunnetko sä mut? :D
mä en VOI sappivaivojen takia syödä sipulia, paprikaa enkä kaalia.
ja vedeneläviä en vaan voi sietää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
mä inhoan myös nirsoja ihmisiä (ja nyt en siis puhu allergisista tms.)! Kyllä oikeasti aikuisen ihmisen pitäisi pystyä maistamaan kaikkia ruokia mitä eteen tarjotaan tai jos ei millään pysty niin voi vähin äänin työntään sen ruoan lautasella sivuun ilman voivottelua/yökkimistä/isoon ääneen päivittelyä... sen verran käytöstapoja pitäisi jokaisella olla!!
Juuri näin! Ja voihan sitä syödä, vaikka ei tykkäisikään! Kysehän on aikuisista ihmisistä. Itse en pidä oliiveista, olen yrittänyt opetella, mutta ne ei vain maistu. Syön kyllä kiltisti, jos niitä jossain ruoassa on :).
Kyllä kyllä, mutta aika vaikeaa on yrittää syödä jotain, jonka refleksinomaisesti oksentaa kerta toisensa jälkeen, esimerkkinä karjalanpaisti rönttöisestä lihasta valmistettuna ja vielä vahvasti maksalle haiseva. Ja sitten vielä päivitellään, että ota nyt lisää kun olet niin laiha.
Niimpä. Mulla on yksi kasvislaji jonka oksennan armotta vaikka miten olen yrittäny oppia. Juontaneeko juurensa siihen lapsuuden pakkosyöttöön...siinäpä sitten ollaan vieraissa jos ruoassa sattuu olemaan just sitä. Mä en tee sitä mitenkään kiusallani, enkä kyllä ääneen ala yököttelemäänkään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja no kyllä:
Ärsyttää se minuakin. Kälyni on sellainen, ettei hänelle kelpaa mikääs, ei edes perusruoka. Peruna ja makkara käy, ei edes broileri, ei MITKÄÄN kasvikset tai salaatti, eikä mitään kevyttuotetta saa käyttää ruokaansa... Herkut kyllä vetää napaansa. Sitten vielä kehtaa ääneen ihmetellä, miksi on painon kanssa ongelmia...
Mä en syö mitään lintua. Ja siitä on ihan lääkärintodistus olemassa, että en SAA syödä.
Ja mikset voi syödä? Tulee tipunuha?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja no kyllä:
Ärsyttää se minuakin. Kälyni on sellainen, ettei hänelle kelpaa mikääs, ei edes perusruoka. Peruna ja makkara käy, ei edes broileri, ei MITKÄÄN kasvikset tai salaatti, eikä mitään kevyttuotetta saa käyttää ruokaansa... Herkut kyllä vetää napaansa. Sitten vielä kehtaa ääneen ihmetellä, miksi on painon kanssa ongelmia...
Mä en syö mitään lintua. Ja siitä on ihan lääkärintodistus olemassa, että en SAA syödä.
Ja mikset voi syödä? Tulee tipunuha?
Juu :D lintuinfluenssa iskee.
No ei kun oikeesti, iho alkaa hajoamaan ja sit se märkii. Eikä parane ihan nopsaan.
 
No jaa, minä inhoan olevinaan olevia kulinaristeja.

Moni peruskotiruoka on parempaa, ja haasteellisempaa laittaa, kun kulinaristin herkut. Monet suomalaiset perinneruuat jäävät kulinaristilta tekemättä, kun taas moni muka kulinaristinen juttu onkin huomattavasti helpompi laittaa.

Ruoka on minulle ja perheelleemme ensisijaisesti ruokaa, jolla saadaan energiaa tehdä asioita. Syön kyllä etanoita, simpukoita, välillä pannussa paistuu hallumi. Fetajuusto ja homejuusto ovat hyvää. Mutta ei noista yksikään ruoka ole yhtään sen hienompi kuin ne tavalliset lihapullat, jotka nekin ovat tosi hyviä.

Ja kulinaristin on syytä muistaa, että läheskään kaikilla ei ole varaa hienostella ruualla, vaan pöydässä on sitä, mihin on varaa, ja siksi jotkut ruuat voivat olla hyvinkin vieraita ja siksi maistua huonosti.
 
******
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
No jaa, minä inhoan olevinaan olevia kulinaristeja.

Moni peruskotiruoka on parempaa, ja haasteellisempaa laittaa, kun kulinaristin herkut. Monet suomalaiset perinneruuat jäävät kulinaristilta tekemättä, kun taas moni muka kulinaristinen juttu onkin huomattavasti helpompi laittaa.

Ruoka on minulle ja perheelleemme ensisijaisesti ruokaa, jolla saadaan energiaa tehdä asioita. Syön kyllä etanoita, simpukoita, välillä pannussa paistuu hallumi. Fetajuusto ja homejuusto ovat hyvää. Mutta ei noista yksikään ruoka ole yhtään sen hienompi kuin ne tavalliset lihapullat, jotka nekin ovat tosi hyviä.

Ja kulinaristin on syytä muistaa, että läheskään kaikilla ei ole varaa hienostella ruualla, vaan pöydässä on sitä, mihin on varaa, ja siksi jotkut ruuat voivat olla hyvinkin vieraita ja siksi maistua huonosti.
Kai kulinaristi voi herkutella perinteisillä kotiruuillakin? Nekin voi valmistaa ja syödä monella tapaa. Ei kulinarismi tarvitse aina olla hienostelua ja etanoiden syömistä. Kulinaristi voi osata laittaa hyvää "tavallista" kotiruokaa ja jotain erikoisempia herkkuja - eivät ne toisiaan pois sulkevia ole.

"Kulinarismi on hyvän ruoan ja juoman arvojen vaalimista"
 
******
Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
No jaa, minä inhoan olevinaan olevia kulinaristeja.

Moni peruskotiruoka on parempaa, ja haasteellisempaa laittaa, kun kulinaristin herkut. Monet suomalaiset perinneruuat jäävät kulinaristilta tekemättä, kun taas moni muka kulinaristinen juttu onkin huomattavasti helpompi laittaa.

Ruoka on minulle ja perheelleemme ensisijaisesti ruokaa, jolla saadaan energiaa tehdä asioita. Syön kyllä etanoita, simpukoita, välillä pannussa paistuu hallumi. Fetajuusto ja homejuusto ovat hyvää. Mutta ei noista yksikään ruoka ole yhtään sen hienompi kuin ne tavalliset lihapullat, jotka nekin ovat tosi hyviä.

Ja kulinaristin on syytä muistaa, että läheskään kaikilla ei ole varaa hienostella ruualla, vaan pöydässä on sitä, mihin on varaa, ja siksi jotkut ruuat voivat olla hyvinkin vieraita ja siksi maistua huonosti.
Kai kulinaristi voi herkutella perinteisillä kotiruuillakin? Nekin voi valmistaa ja syödä monella tapaa. Ei kulinarismi tarvitse aina olla hienostelua ja etanoiden syömistä. Kulinaristi voi osata laittaa hyvää "tavallista" kotiruokaa ja jotain erikoisempia herkkuja - eivät ne toisiaan pois sulkevia ole.

"Kulinarismi on hyvän ruoan ja juoman arvojen vaalimista"
Ja lisään vielä, että paskantärkeys on sitten asia erikseen ;)
 
Lunatic
Minä en maista mitään eksoottista ja outoa.
Enkä edes ymmärrä miksi "hienommat ihmiset" syö kaikkein kuvottavinta ruokaa, sisäelimiä, palleja, kieliä, kalan spermaa jne.. :x
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Minä en maista mitään eksoottista ja outoa.
Enkä edes ymmärrä miksi "hienommat ihmiset" syö kaikkein kuvottavinta ruokaa, sisäelimiä, palleja, kalan spermaa jne.. :x
Ei ne vissiin kalan spermaa syö, vaan munasoluja. :$ :$ Mutta minua inhottaa ajatus kalan raa'asta munasolusta, eikö sen voisi ensin vaikka paistaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
No jaa, minä inhoan olevinaan olevia kulinaristeja.

Moni peruskotiruoka on parempaa, ja haasteellisempaa laittaa, kun kulinaristin herkut. Monet suomalaiset perinneruuat jäävät kulinaristilta tekemättä, kun taas moni muka kulinaristinen juttu onkin huomattavasti helpompi laittaa.

Ruoka on minulle ja perheelleemme ensisijaisesti ruokaa, jolla saadaan energiaa tehdä asioita. Syön kyllä etanoita, simpukoita, välillä pannussa paistuu hallumi. Fetajuusto ja homejuusto ovat hyvää. Mutta ei noista yksikään ruoka ole yhtään sen hienompi kuin ne tavalliset lihapullat, jotka nekin ovat tosi hyviä.

Ja kulinaristin on syytä muistaa, että läheskään kaikilla ei ole varaa hienostella ruualla, vaan pöydässä on sitä, mihin on varaa, ja siksi jotkut ruuat voivat olla hyvinkin vieraita ja siksi maistua huonosti.
Kai kulinaristi voi herkutella perinteisillä kotiruuillakin? Nekin voi valmistaa ja syödä monella tapaa. Ei kulinarismi tarvitse aina olla hienostelua ja etanoiden syömistä. Kulinaristi voi osata laittaa hyvää "tavallista" kotiruokaa ja jotain erikoisempia herkkuja - eivät ne toisiaan pois sulkevia ole.

"Kulinarismi on hyvän ruoan ja juoman arvojen vaalimista"
No jaa, mun eksä oli ja on kulinaristi, ja kyllä näin hänen katsovan nokka pitkänä monia perinneruokia, ne kun eivät olleet hänen mielestään tarpeeksi hienoja. Ikävä kyllä siihen kulinarismiin usein yhdistyy turha hienostelu.

Jos kulinaristi osaa arvostaa hyvää ruokaa ja juomaa, hän osaa arvostaa myös niitä lihapullia - ja ruokajuomana hyvä juoma voi olla myös maito.
 
******
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
No jaa, minä inhoan olevinaan olevia kulinaristeja.

Moni peruskotiruoka on parempaa, ja haasteellisempaa laittaa, kun kulinaristin herkut. Monet suomalaiset perinneruuat jäävät kulinaristilta tekemättä, kun taas moni muka kulinaristinen juttu onkin huomattavasti helpompi laittaa.

Ruoka on minulle ja perheelleemme ensisijaisesti ruokaa, jolla saadaan energiaa tehdä asioita. Syön kyllä etanoita, simpukoita, välillä pannussa paistuu hallumi. Fetajuusto ja homejuusto ovat hyvää. Mutta ei noista yksikään ruoka ole yhtään sen hienompi kuin ne tavalliset lihapullat, jotka nekin ovat tosi hyviä.

Ja kulinaristin on syytä muistaa, että läheskään kaikilla ei ole varaa hienostella ruualla, vaan pöydässä on sitä, mihin on varaa, ja siksi jotkut ruuat voivat olla hyvinkin vieraita ja siksi maistua huonosti.
Kai kulinaristi voi herkutella perinteisillä kotiruuillakin? Nekin voi valmistaa ja syödä monella tapaa. Ei kulinarismi tarvitse aina olla hienostelua ja etanoiden syömistä. Kulinaristi voi osata laittaa hyvää "tavallista" kotiruokaa ja jotain erikoisempia herkkuja - eivät ne toisiaan pois sulkevia ole.

"Kulinarismi on hyvän ruoan ja juoman arvojen vaalimista"
No jaa, mun eksä oli ja on kulinaristi, ja kyllä näin hänen katsovan nokka pitkänä monia perinneruokia, ne kun eivät olleet hänen mielestään tarpeeksi hienoja. Ikävä kyllä siihen kulinarismiin usein yhdistyy turha hienostelu.

Jos kulinaristi osaa arvostaa hyvää ruokaa ja juomaa, hän osaa arvostaa myös niitä lihapullia - ja ruokajuomana hyvä juoma voi olla myös maito.
"Jos kulinaristi osaa arvostaa hyvää ruokaa ja juomaa, hän osaa arvostaa myös niitä lihapullia - ja ruokajuomana hyvä juoma voi olla myös maito. "

Täysin samaa mieltä.

Erona ehkä se, että kulinaristina arvostan, jos lihapullat on tehty itse kunnon raaka-aineista. En hirveästi arvosta eineslihapullia, mutta niitäkin syön nyrpistelemättä - kuten paljon muutakin jos nälkä on ja joku vaikka tarjoaa minulle ruokaa. Silloin en pienistä rutise, se ei vain ole kohteliasta. Ja paskantärkeys on ällöttävä luonteenpiirre, johon en ikinä tahdo sortua.
 

Yhteistyössä