Inseminaatio 2011

Heipsan,

Ni meillä taitaa olla aika samoihin aikoihin testauspäivät? Mulla olis nyt tulevana perjantaina 14 vrk inssistä ja lääkäri sanoi mulle että testaile silloin.

Jsl kyseli lugeista. Mulle sanottiin vaan että käytän niitä tukemaan mahdollista raskautta. Tosin mulla on ollu aikasemmin ongelma, että viikko ennen menkkoja alkaa jo tuhruttelemaan ja näillä lugeilla ei sitä ole tullut enää.

Me käydään hoidossa tällä hetkellä yksityisellä klinikalla, kun kävi niin hyvä säkä että meidän sairaanhoitopiirissä inssejä ei tehdä ja saatiin maksusitoumus näihin 4:jään inssiin yksityiselle. Sitten pitäisi palata takasin julkiselle, mutta enpä tiedä haluunko. Jotenkin sitä on alkanu arvostamaan tätä hyvää palvelua jne...

Tsemppiä kaikille:hug:
 
jsl, kivaa kuula että voisit mennä, minä taas tässä odotan seurava kierros, mutta olen onnellinen sinun puolesta pidän peukkuja sinulle..
Rödluvan onnea matkaan kyllä meille vielä tule kaikkille hyvää uutiset:)
 
Ni
Katjuska-81 , mä saisin lääkärin mukaan testailla tulevana maanantaina mutta pahoin pelkään ettei niin pitkälle päästä :|

Eilen illalla vessareissulla paperissa näkyi ruskeanpunainen läntti. Ottaa ehken jonkin verran aivoon. Miks helvetissä sieltä jo nyt jotain vuotoo tulee? Eilen oli pp7 vasta. Voi helvetin kuustoista.
 
Päivät mateleeeeeeeeeeeeeeee...

pp4 vasta meneillään :D Ihan tapaavan matelevaaaaaaa!! Odotukset eivät ole kovin korkealla koska niin huonot on kuitenkin onnistumisprosentit, vaan kuitenkin jotenkin se toivo elää. Yritän vaan tsempata itseäni nauttimaan näistä "vapaapäivistä" kun ei tarvitse piikittää eikä tehdä muutakaan paksuuntumisen eteen. Parin viikon päästä taas pääsee kuitenkin leikkimään niitä piikittelyleikkejä tahtoi sitten tai ei.

Luget alkaa tänään ja sen myötä 101 raskausoiretta tiedossa. Muistelisin että luget saa myös hermot kiristymään minulla joten oikein mukava pariviikkoinen tiedossa.

Ovis oli niin aikaisin että pääsen testaamaan jo kp 25. Kierto jäi siis mun mittakaavassa muutamia päiviä lyhyemmäksi (tai sitten 9kk pitkäksi... ;) )
 
jsl
Katjusta81: ok. Mulla on kans tuo tuhruttelu alkaa noin viikkoa ennen kuin oikea vuoto. Ainoastaan kierroissa joissa olen plussanut ei tuota tuhruttelua ole ollut. Oon lääkäriltäkin kysynyt tuosta tuhruttelusta ja sanoi vain että keltarauhasesta johtuu, muttei ole määrätty mitään lääkettä edesauttamaan että hedelmöittynyt munasolu pysyisi matkassa mukana. Koko ajan vaan puhutaan että tarvitte ICSI:n. Me ollaan kans yksityisellä hoidossa, itse kaikki maksetaan, koska meidän kaupungissa myös varsinaiset hoidot tehdään yksityisellä puolella vaikka julkisella niissä kävisikin. Välillä mietinkin että klinikka tahtoo vaan rahat pois...

Ni: Jos sulla onkin sitä kiinnittymisvuotoa?
 
Ni: Mulla oli ainaki esikoisesta kiinnittymisvuotoo ja kovia vatsakipuja vähän vajaa viikko oviksen jälkeen. Toivotaan, että vuoto johtuis kinnittymisestä.

Täällä pp 6 ja eilen oli tunnin ajan kovia viiltäviä vatsakipuja oikeella puolella. Luget on aloteltu pari päivää sitten ja tullu niistä taas niin huono olo että...miten teillä muille joilla luget käytössä, kuinka pitkään teitä on ohjeistettu niitä käyttämään? Lääkäri sano mulle, että siihen asti käyttäsin ku teen testin. Mulla alkaa tiputtelu yleesä n.4pvä ennen menkkoja eli luteaalivaihe jää liian lyhyeks, mutta noi luget on nyt auttanu asiaan, aiheuttaa vaan mukavasti noita sivuoireita jotka kovasti tosiaan muistuttaa raskausoireita :(
 
nyt on toimenpide tehty. En muista montako uimaria lähti matkaan mutta ihan normaali lukema kuitenkin. Sattui hieman mutta ei pahasti. Folli 24 mm ei ollut vielä irronnut, mutta pregnylistä 38 h että pakko sen on ihan just irrota. Limakalvon paksuus 12 mm eli oikein hyvä. Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä odottelen!
 
Ni
jsl ja ushva ; toivottavasti oliskin ollut kiinnittymisvuotoa.. Ei sieltä ainakaan vielä ole mitään lisää tullut. Toivossa on hyvä elää..

Mua vituttaa jo valmiiks jos tää nyt menee penkin alle. Oon ihan masentunut jo valmiiks, vaikka ei kai sais olla. Nyt ois siis pp9 ja tissikipu on alkanu hellittää (lie sitten huono merkki?:headwall: ), lämmöt seikkailee 0,2-0,7 astetta korkeemmalla kun normaalisti mutta mitäpä niitäkään kyttämään. Laskee ne vaikka tunnissa kuitenkin jos vuoto on alkaakseen. Kai sitä pitäis toivoo ja uskoo ja jaksaa vielä....
 
Ni toivon myös että sulla on vaan kiinnittymisvuotoa;)

Ushva mulle lääkäri on noista lugeista sanonu et syön sen 2 vkoa inssistä ja sitten testi. Jos testi plussa niin jatkan lugejen syömistä mutta jos nega niin sitten voin lopettaa ne. Mulle ei niistä ole tullu mitään oireita. Viime kierrossa olin tyhmä ja jatkoin lugeja vaikka olin saanu testiin negan, joten menkat sitten myöhästy muutaman päivän normaalista.

Onks teillä ollu näiden inssien välissä seurantaa / keskustelu käyntejä?
Mulla nyt 1. kierto menopurilla, pregnylillä ja näillä lugeilla takana ja joudun nyt sitten menemään käymään jos menkat alkaa. Lääkäri ei siis määrännyt mulle seuraavaan kiertoon vielä menopuria, millä todennäk. jatketaan myös seuraava kierto.

Mutta perjantaina olis sitten testattava....ei siis enää kaukana;)

Tsemiä naiset=)
 
Katjuska-81> Ai sulla on määrätty suun kautta luget?? Mulla aina määrätty toisten huulien läpi vedettäväksi ;) Inhaa liejua, mutta ilmeisesti paikallisesti nautittuna ei sotke mahaa niin pahasti.

Lugeilahan saa pidettyä mensut pois aika pitkään. Mulla oli luget joskus reilu puolivuotta sitten. Silloin kyllä totesin että poistavat sen tiputtelun mitä mulla aina oli (ja pidensi myös kiertoa useammalla päivällä), mutta toisaalta ei saatu neljän kk aikana raskautta aikaan niin en viitsinyt niitä "turhaan" käyttää ja jäin odottelemaan hoitojen alkua.

Nyt on taas muutama luge "nautittu" ja ei mitään hirveitä sivuoireita ole tullut. Pregnyl sen sijaan sai aika vahvasti kaikenmoista tuntemusta aikaan. Oli aamu/päiväpahoinvointia ja valtavaa väsymystä. Eilen alkoi hikoilu/kuumat aallot nostamaan päätään ihan yllättäen joten voisiko olla nyt sitten lugen vaikutusta tai sitten on vaan töissä vähän lämpötilat kevään myötä nousseet. Hiukan kuumeinen olo ja tukkoinen myös.. enkä ole kipeä kyllä.... ainakaan vielä...

Tsemppiä meille kaikille... Piinapäiviä minulla on vielä ihan riittävästi joten sekoaminen jatkukoot...
 
Kaikkea sitä tulee kirjotettua...83yrittäjä: Kyllä mäkin ne luget ihan käytän alakautta=) Oon näköjään kirjotellu vähän outoja eilen. Tosin lääkäri sanoi kyllä että niitä voidaan syödä myös mutta imeytyvät paremmin alakautta laitettaessa.

Juu mun täytyy nyt sitten seuraavien menkkojen tullessa käydä siellä klinikalla. En tiiä miks mutta kai se sitten selviää, kun ei määrännyt mulle lisää menopuria vaan sanoi että soittele!

On vaan nyt sellanen olo et menkat alkaa huomenna lugeista huolimatta. Selkää jomottaa ja menkka oireet on alkaneet. Katotaan tarviiko huomen aamulla edes testata:|
 
Katjuska> Joo ne määräilee uuden satsin sitten samantein jos vaan päivät täsmää ja kaikki on alapäässä kunnossa. Mulla kävi niin hauskasti että kävin hoidonsuunnittelukäynnillä ja mulla sattu olemaan kierron toinen päivä menossa niin lättäsi kaikki piikit ja reseptit kouraan kylmiltään.

Kyllähän siitä testipäivästä kun lugeja on vielä edellisenäkin päivänä törkkinyt menemään, niin siinä on kyllä yleensä muutamia päiviä vielä aikaa ennen kun en menust lugejen läpi pääsee tulemaan. Mulla muistaakseni menee 4 päivää ennen kun hanat alkaa aukeemaan... ja sittenkin on vielä se 5 päivää aikaa että pitää alkaa piikittelemään niin hyvin siinä ehtii lekurilta hakemaan uudet välineistöt.

Inssistä on viikko aikaa. Nännit on aika näpsäkän oloiset ja hiertyilevät ritsuissa ihan sopivan kipeästi. Pakki jatkaa kiukutteluaan, mutta muutoin on ihan jees. Nännien oireilu on taas tähän kiertoon ihan uus juttu. Koskaan ei oo tolleen käyttäytyneet, että saunassakin näyttävät kylmettyneiltä. :D Lippu korkeella ja kohti uusia pettymyksiä... Perjantaina putoillaan sitten taas...
 
minäkin uutena tähän ryhmään ilmoittaudun :wave:

historiaa ja tätä hetkeä hieman tähän... minulla on aiemmasta suhteesta kohta viisi vuotias lapsi ja kesällä tulee kaksi vuotta yritystä miehen kanssa. Virallista vikaa-vikaa ei oo löydetty, sperma ok, vaikkakin voisi olla parempaa. Nyt kun oltiin lääkärissä lähti homma vauhdilla eteenpäin. Pari päivää siis ihan pää pyörällä ollut :O Eli tänään kp28 ja seuraavan kierron alkua odottelen, koska siitä suoraan tehtäis inssi. Kunhan menkat alkais, niin pitäis varata kp6/7 lääkärikäynti, että tekee vielä jonkun tarkastuksen. Kai se silloin sitten kertoo lisää, koska en tiedä mistään piikittelyistä tai muistakaan mitään?! Tai ehkä inssi luomuna? en tiedä. Samaan aikaan häkeltynyt, mutta onnellinen että alkaa tapahtumaan :)

Oli kiva lukea plussanneista täällä, tuntuu aina todellisemmalta omatkin mahdollisuudet =)
 
Tänään ne menkat sitten alkoivat:headwall: Aika turta olo...
Sunnuntaina sitten alkaa 7. kierros clomeja, tunnen itseni jo aikalailla hormoonimonsteriksi. Mites teillä muilla, onko nämä lääkkeet aiheuttaneet väsymystä? Olen välillä niin väsynyt, että antaisin mitä vaan että saisin nukkua!
 
Meillä tällähetkellä sellainen tilanne, et päätettiin miehen kanssa ettei 2. inssiä tehdäkään (olis ollut tänään) vaan yritetään tää kierto miehen kanssa luomuna. Hormoni lääkkeet on ollu apuna, kierron alussa oli anastrozol, sitten oon pistellyt puregonia pienellä annoksella 4 päivää ja nyt tänään pistin pregnylin. Päätettiin nyt tehdä näin, koska minulla oli jostain syystä kerääntynyt hieman nestettä munatorveen ja lääkäri sanoi, että samaan tulokseen tullaan inssi tai luomu yrityksessä. Niin ajateltiin säästää nekin rahat sitten IVF hoitoon, mikä meillä aloitetaan tämän kuun lopulla, eli seuraavassa kierrossa, ellei tästä luomu yrityksestä tule toivottua tulosta. Mut pidetään taas peukkuja.

Tervetuloa Joshua. Kyllä ne asiat aina selviää. Oletteko hoidossa yksityisellä vai julkisella puolella? Me ollaan yksitysellä ja muistan kuinka ensimmäisen lääkäri käynnin jälkeen kaikki oli vähän sekaisin ja tuntui, et puolet sen lääkärin sanoista oli jotenkin mennyt ohi. Soitin sit muutaman päivän päästä sinne klinikalle ja juttelin hoitajan kanssa, joka ystävälliesti kertas kaikki asiat. Nyt mennään jo rutiinilla.
 
Pumpulienkeli: Kurjaa! Olen pahoillani puolestasi :hug:
Joshua: Tervetuloa! Ja muista ettei ole tarkoitus että lääkärissä istutaan passiivisena odottamassa että kai ne kertoo sitten kaiken mitä en vielä tiedä. Lääkärit eivät ole ajatustenlukijoita: KYSY, jos jää jotain epäselvää. Mutta toivotaan nyt ettei seuraava kierto edes ala vai mitä ;)

Itsellä yhä korkea kuume ja hemmetin flunssa jatkuu. Pp2 siis tänään. Ovislimaisuus jatkuu yhä, mutta toisaalta mulla se voi vaihdella tosi paljon, että eipä kai se mitään tarkoita.

Mirdav, mitäs sulle kuuluu?
 
hanki Mulle on suunniteltu 4 inssiä (yksiyisellä) jonka jälkeen saisin halutessani 5 lisää, mutta oma toive on, että 4. inssin jälkeen siirryttäisiin IVF- hoitoon. Toivottavasti ei tarvitse, nyt on 3. inssi tehty :)

Pumpulienkeli :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Pumpulienkeli: olen pahoillani, koita jaksaa! Mulle tuli clomeista niin pahat sivuvaikutukset, että vaihdettiin anastrozoliin. Siitä ei ole tullut mitenkään pahoja sivareita; pääasiassa kuumia aaltoja ja turvotusta, ei muuta.
Unohdin pariksi päiväksi kokonaan koko inssin, ihan vahingossa :) Hyvä, että näitäkin päiviä tulee.
 
Rödluvan, kiitos kysymästä olen ihan maasa kun mun vuoto ei lakka tulemaan huomenna on jo kaksi viikko siitä lähtien kun se tuli... aika outoa viime perjantaina minulle tehtiin ultra ääne, kun silloin selvis että minulle ei voi määrätä lääkeet kun mulla oli paksu liimakalvo,eikä imssikaan vois yrittä, ja lääkäri oti myös neste koeta varten varmistaisi että kaikki on vuottanut km.sta.. mutta en ymmärrä miksi minun vuotto ei lakka..kurja olo minulla on kun en tiedä milloin seuravan menkaat tule..

Mitä sinulle kuuluu? kohta tiedämme sinun onnistumista.. :)
 
Mirdav: Voi hitto, sulla on varmasti kurja olo :hug: Jos ei vuoto alkuviikosta ole lakannut niin kannattaa varmasti ottaa uudelleen yhteyttä lääkäriin? Tsemppiä, toivottavasti voit pian paremmin ja toivottavasti vuoto lakkaa! Minulla nyt pp3, yhä kova flunssa ja aika kuluu niiiiiiin hitaasti. Tänään ei tullut juuri yhtään valkovuotoa ja tulkitsen tietty heti sen tarkoittavan että en ole raskaana :headwall: Eihän sitä tietenkään voi vielä tietää, mutta ei ole yhtään sellainen olo että olisin raskaana. Testata saan vasta puolentoista viikon päästä. Kulu, aika!
 

Yhteistyössä