Inseminaatio 2015

Onnea plussaneille! Mukava huomata ettei tämä ihan toivotonta kuitenkaan ole vaikka siltä välillä tuntuukin. Menkat oli ja meni. Eli eipä tullu tärppiä tälläkään kertaa. Lupasivat vielä syksyllä tehdä neljännen inssin, ellei kesän aikana tapahdu ihmettä ja tuu luomusti raskaaksi. Eilen kävin akupunktiossa, oliko joku muukin sitä aikonut kokeilla? Saa nähä oliko siitä mitään hyötyä. :D toivotaan kaikille parasta ja jospa se kesän lämpö tois muillekki plussa tuulia <3
 
Am80 onnea plussasta! :D
Reuna tervetuloa ja tsemppiä piinailuun! Aika jännä tosiaan, että mitä sille yhdelle follille on tapahtunut.
Jensku80 tsemppiä piinailuun.
Roope82 pahoittelut ja voimia sinulle, raskasta tämä tosiaan on! Onnea ivf-hoitoihin.
karma82 varmasti on turhauttavaa tuollainen, että pitikin folli tulla juuri väärälle puolelle! Toivottavasti ehtisitte vielä inssiin ennen kesätaukoa!
Höytyvä pahoittelut menkoista, ihanan positiivinen asenne sinulla kuitenkin! Minä myös olen tässä kierrossa käynyt kaksi kertaa akupunktiossa. Ensimmäisen kerran kp2 ja toisen kerran kp9.

Kp10 aloin jo testailemaan ovista, ei ole koskaan aikaisemmin noin aikaisin kuitenkaan mitään näkynyt testeissä vielä. Siksi olikin yllätys kun luiskatesti näytti jo ihan selkeää viivaa, ei kuitenkaan vielä ovisplussaa. Mietin jo, että onpa aikainen ovis tulossa. No testihän alkoi sitten vain haalenemaan, kuitenkin jotain hailuraa näkyi. Kp12 oli folliultra ja sanoin jo lääkärille, että pelkään oviksen jo mennneen, että saas nähä onko ultrassa enää mitään kateltavaa. No kuitenkin yksi johtofolli näkyi ja kohdun limis näytti hyvältä ja paksulta, ei yhtään sellaiselta, että ovis olisi jo ollut. Käski testailemaan vielä ja arvioi, että kp 14, eli tänään olisi ovis. Eipä ainakaan vielä aamun testi plussaa näyttänyt. Jos tässä ovulaatiota ei nyt tule ollenkaan lääkäri käski kuitenkin soittamaan naikkarille niin laittavat lähetteen progesteron testiin, niin nähään olenko ovuloinut ollenkaan tässä kierrossa. Jollei inssi onnistu tässäkään kierrossa niin lääkäri kuulosti vähän siltä, että kokeillaan jollain muilla lääkkeillä.

Niin ja Höytyvä tämän pitkän ja sekavan sepustuksen pointtina oli, että joko clomit laittaa mun kropan jotenki sekaisin tai sitten se akupunktio on vaikuttanut jotenkin, kun luiskaovistesti on tosiaan näyttänyt jonkinmoista viivaa joka päivä lähtien kp10, mitä siis ennen ei ole tapahtunut.

Täällä nyt hermoilen, että ovisplussa tulis huomenna, niin vielä pääsis inssiin.

Ja meidän listahan on mennyt ihan sekaisin sivuston uudistuksen myötä:eek:
 
No jopas on lista muuttunut mahdottomaksi o_O
Olisiko Susanna38 mahdollisesti tallentanut viimeisintä koneelleen?

Ihana kuulla plussauutisia Am80, onnea!
Hulda84, mites kävi oviksen kanssa? Toivottavasti pääsisitte vielä inssiin ennen kesätaukoa.

On kyllä piinaviikot nimensä arvoiset, kuinka voikin aika mennä näin hitaasti! Viikko vielä, jaksaa jaksaa... :cool:
 
Tulihan se ovis sieltä kuitenkin :D Eli tänään tehty 2. inssi. Taas kaikki näytti hyvältä ja miehen simpatkin oli tosi hyviä, että kaiken pitäisi olla oikein otollista :p Testaus osuu just juhannukselle, et saapas nähdä missä tunnelmissa sitä tänä vuonna juhannusta vietetään;)

Mä oon Jensku80 ihan samaa mieltä näistä piinaviikoista, on kyllä niin piiiitkiä päiviä. Vaikka tätä vauvayritystä on tahkonu jo monta vuotta niin ei se silti yhtään helpommaksi tämä odottelu muutu.
 
  • Tykkää
Reactions: Jensku80
Hulda84, mielenkiinnolla kysyn että oliko sulla mitään tuntemuksia akupunktion aikana tai sen jälkeen? Montaa neulaa sulle käytettiin? Itellä jäi kyllä hieman hassu olo koko hommasta ja jäin miettimään että menikö rahat ihan kankkulan kaivoon..
 
Mulla ei ollu mitään ihmeempiä tuntemuksia akupunktion jälkeen, jotkin neulat pikkusen jomotti hoidon aikana. Neuloja oli aika paljon, ihan en pysyny laskuissa mukana, niin nopeesti se niitä iski nahkaan kiinni:p Mutta mitä nyt suunnilleen muistelisin niin kummassakin jalassa oli 3-4, käsissä 2-3, mahassa 3-4 ja päässä 3-5 neulaa, pikkusen erimääriä laitettiin eri hoitokerroilla. Neulojen annettiin olla reilu tunti. Tää mun hoitaja teki vielä kuivakuppauksen ja jonkilaisen kiinalaisen hieronnan, ilmeisesti verenkierron vilkastamiseksi. Kp2, kun kävin niin antoi myös mukaan jotain kiinalaisia yrttejä ja kp 9 laittoi vatsalle vielä jotkin laastarit, jotka kuulemma myös parantavat verenkiertoa. Onhan tää aika tällaista uskoo ken tahtoo hommaa:rolleyes:

Mutta syy minkä takia itse kuitenkin akupunktiota halusin kokeilla, on, että mulla on aikaisempia hyviä kokemuksia kyseisestä hoitomuodosta. Mulla oli siis jo ihan lääkärin määrämä resepti yhteen lääkkeeseen, mutta kävin sitten akupunktiossa, enkä ole joutunut ikinä näitä kyseisiä lääkkeitä syömään. Ja ihan on verikokein vuosien mittaan mitattu veriarvoista, että en tosiaan vieläkään tarvitse tätä lääkitystä. Kyseessä siis sellainen lääke mitä joutuisi päivittäin koko loppuelämän syömään.
 
  • Tykkää
Reactions: Höytyvä
Joo, mahtopa mennä mulla rahat hukkaan. Oon käyny ite hierojalla ja hän laittaa aina mulle neuloja löysäämään lihasjumeja, on toiminu tosi hyvin mulla. Viimeksikin tais olla joku 16 neulaa. Tällä toisella hoitajalla kun kävin ni kolme neulaa (kaksi oikeaan jalkaan ja yksi vatsalle), koko hoito kesti sen vajaan tunnin ja se oli siinä. Ei mitään muuta. Hohhoijaa.. Harmittaa vähän kyllä. Ite kun kyllä mielelläni haen apua ennemmin luonnollisista keinoista mitä lääkkeistä (yrtit ym.) no, onpahan koettu seki.
 
Tuo listan sekoaminen johtuu foorumien uudistuksesta, ilmeisesti BBCode ei enää toimi ollenkaan. Tekisin uuden listan, mutta olen viikon lomalla enkä pääse koneen ääreen ennen sunnuntaita, ja kännykällä on todella hankala tehdä mitään isompaa. :(
 
Tää akupunktio hoitaja kenellä mä oon käyny on, ainakin internetin tietojen mukaan, myös lukenut länsimaista lääketiedettä, toiminut tosin vain kiinassa. Mutta siellä ollut perustamassa lapsettomuuspolia, eli uskoisin ymmärtävän ihan hyvin näitä lapsettomuushommia. Hoitaja on sellainen jo vanhempi kiinalainen nainen. Toimii siis Helsingissä jos joku on lähialueilla.

Tolla sivulla vähän kerrottu siitä hoitajasta
http://www.kiinalainenakupunktio.com/yulan.php

http://www.kiinalainenhoito.fi/ tällä sivulla taitaa olla ajantasaiset yhteystiedot:)

Oma usko tämän hoitokierroksen onnistumiseen on taas noussut kovinkin korkeelle, pettymys tulee olemaan kyllä kova jos se nega taas testiin ilmestyy :(
 
Nopeasti tässä aika on mennyt, yli-kiireisistä työvuoroista yövuoroineen ja hautajaisineen. Ei ole oikein ehtinyt edes miettimään mitä tuolla alapäässä tapahtuu. Usko tähän on aika puhdas nolla, en vaan jaksa uskoa että tämä onnistuisi. Viime inssin jälkeen oli sentään kaikenlaisia tuntemuksia, mutta nyt ei mitään. Muutamaan otteeseen nippassu menkka-maisesti, mutta se siitä. Juhannusviikolla selviää, tuleeko juhannuksesta kostea vai kuiva.
 
INSSILÄISET 2015

Torstai 11.6.




Nimimerkki IUI Ajankohta Folliuä Lääkitys Yritetty lähtien Syy
nans 2. 06/15 18.6. lz+o siittiöt + pcos
thelma_ 1. 06/15 - c 2011 siittiöt
tiainen 3. 06/15 - l 2014 selitm.
karma82 6. 07/15 - mp+pr+l 10/2012 selitm.
kolibri87 1. 07/15 - lz siittiöt
karhukopla 1. 08/15 - c 04/2014 selitm.
Höytyvä 4. - - lz+mp+pr 02/2013 selitm.
Bunny91 3. - - - 2009 selitm.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


Nimimerkki IUI Inssi Testi Lääkitys Yritetty lähtien Syy
Jensku80 1. 29.5. 12.6. lz 2012 selitm.
Reuna 2. 1.6. 16.6. lz+pu+pr pco
Felis 2. 2.6. 17.6. lz pco selitm.
Hulda84 2. 5.6. - c 10/2011 selitm.
INSSEISTÄ PLUSSANNEET


Nimimerkki IUI Plussauspvm Lääkitys Yritetty lähtien Haasteet
Madre-82 2. 14.1. c siittiöt
Yaelle 1. 7.3. c+pu+pr siittiöt
Lisperi 1. 8.3. f+pr+l pco
Felis 1. 9.3. c+pr selitm.
Intopiukka 2. 15.5. lz 9/2013 pco
Supsu86 1. 24.5. t+pu 1/2013 pco
Susanna38 5. 28.5. g+pr pco
Am80 3. 2.6. selitm


MUUTEN KETJUSTA POISTUNEET/TAUSTALLE SIIRTYNEET

Nimimerkki Inssejä Haasteet Poistumissyy
Ruu84 1 selitm. Plussa välikierrosta
vauvayritys 6 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
_Lilja_ 0 selitm. Plussa välikierrosta
marianna87 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
kiia-s 1 pco Siirtyi IVF-hoitoihin
Rulla85 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
HilleviHiiri83 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
Nennalii 1 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Lara_ 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Inspis 3 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
haaveilija1986 3 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
Suvipilvi 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Pupuska81 1 pco + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
Hipsunpöpsy 2 kierto + kilppari + ylipaino Tauolla
Neeeuska 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
babul 2 11/2013 - selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Vihdoinhoitoon 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
Mangalitza 0 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Possunen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Roope82 1 kierto + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin

Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!

Tämä Kaksplussan palstan päivitys tuhosi taulukot, valitettavasti, eikä noita enää saa mitenkään kohdistettua allekkain.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jensku80
Nans, harmi ettei onnistunut. :(

Eipä taida tännekkään plussaa tulla. Testipäivään vielä viikko, mutta nyt yöllä alkoi juilinnat. Tietänee menkkojen alkua, eikä mitään muuta. Täytyy kai yrittää heittää tämä negatiivinen asenne vielä pois, josko se sittenkin ois vain kiinnittymiskipuilua tms...
 
Minulla tärppäsi vasta 5. yritys, ja minua ainakin auttoi todennäköisyyksien laskenta, koska silloin osasin odottaa negatiivisia tuloksia realistisesti.

Eli jos yhden inseminaation raskautumistodennäköisyys on 15% (minkä moni klinikka sivuillaan mainitsee) niin silloin vain 39% yrittäjistä onnistuu ensimmäisen 3 yrityksen aikana, ja 56% yrittäjistä onnistuu ensimmäisen 5 yrityksen aikana. Tämän vuoksi arvelin, että koska minulla on huono tuuri yleensä, pitää ainakin 8 kertaa yrittää ennen kuin uskaltaa ajatella plussaa (73% yrittäjistä onnistuisi 8 yrityksen aikana), mutta onneksi tärppäsikin jo viidennellä kerralla.

Laskeskelin muuten, että tuo todennäköisyys pitää paikkansa myös tässä ketjussa. Kun inseminaatioita on ketjussa yleensä noin 9 per kuukausi, niin kuukaudessa pitäisi tulla noin 1,35 onnistumista, ja nyt kuudessa kuukaudessa on tullut 8 onnistumista, ja 6*1,35 = 8,1. Aika hyvin pitää todennäköisyys paikkansa, näinkin pienellä otoksella.
 
Aika osuvat laskennat (y)

Mutta tällainen ikuinen optimisti (joka yrittää olla pessimistinä kun ne ei kuulemma pety) ajattelee että kuitenkin on se 15% mahdollisuus...

Tiedän että tulen tipahtamaan perjantaina korkealta ja kovaa vaikka kuinka on yrittänyt itselleen tolkuttaa että nega sieltä tulee.

Olipas muuten jollain lääkärillä mennyt oikea ja vasen sekaisin, kun lueskelin toimenpidekertomuksiani. Folliultraa koskevassa kertomuksessa oli johtofolli oikealla, ja inssi papereissa vasemmalla... En nyt sitten ihan varmaksi tiedä että kummallakohan puolella se nyt sitten oikeasti oli; minun oikealla vai lääkärin oikealla :LOL:
 
Heips.. Täällä on pidetty vähän taukoa keskenmenon jälkeen. Nyt onkin sitten se tilanne, että uusi inssi tehtiin 2.6. Ja testailla ajattelin 17.6. Eli jännää on jälleen. Tällä kertaa hoitona on Letrozol.
Julkisella kun ollaan, niin seuraava mahdollinen inssi olisi vasta syyskuussa, joten kahta kauheammin toivoisin että tulisi plussa. Ikää kun on jo yli 35 niin ylimääräiset välikuukaudet kyllä harmittaa.
 
Minulla tärppäsi vasta 5. yritys, ja minua ainakin auttoi todennäköisyyksien laskenta, koska silloin osasin odottaa negatiivisia tuloksia realistisesti.

Eli jos yhden inseminaation raskautumistodennäköisyys on 15% (minkä moni klinikka sivuillaan mainitsee) niin silloin vain 39% yrittäjistä onnistuu ensimmäisen 3 yrityksen aikana, ja 56% yrittäjistä onnistuu ensimmäisen 5 yrityksen aikana. Tämän vuoksi arvelin, että koska minulla on huono tuuri yleensä, pitää ainakin 8 kertaa yrittää ennen kuin uskaltaa ajatella plussaa (73% yrittäjistä onnistuisi 8 yrityksen aikana), mutta onneksi tärppäsikin jo viidennellä kerralla.

Laskeskelin muuten, että tuo todennäköisyys pitää paikkansa myös tässä ketjussa. Kun inseminaatioita on ketjussa yleensä noin 9 per kuukausi, niin kuukaudessa pitäisi tulla noin 1,35 onnistumista, ja nyt kuudessa kuukaudessa on tullut 8 onnistumista, ja 6*1,35 = 8,1. Aika hyvin pitää todennäköisyys paikkansa, näinkin pienellä otoksella.

Mulla on ollut todennäköisyydet puolellani, kun tähän mennessä tehdystä viidestä inssistä jopa KOLMESTA tuli plussa (yks. kemiallinen raskaus/varhainen km., 1 oikea raskaus, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv. 9 ja yksi kohtunulkoinen keväämmällä). Eli mulla joka toinen inssi on tuottanut jotakin tulosta (eli plussausprosentti 60%). Toivottavasti jatkuisikin tällä kaavaa, niin saatais piakkoin se oikea, loppuun asti menevä raskaus. :rolleyes:
 
Hulda84 : Meillä jäi lapsettomuuspoli nyt kesätauolle ja seuraavan kerran voi olla yhteydessä elokuussa eli nyt tulee ainakin 2-3 kiertoa taukoa, jos ei nyt mennä yksityiselle muutamalla käynnille. :/

Onko täällä kukaan kuka olis käynyt yksityisellä tekemässä yhden-kaksi inseminaatiota eli miten se menee ja minkä hintaiseksi noin tulisi? :) Mietin, että voiko sinne varata ajan vaan inseminaatioon vai tarvitaanko kaikki käynnit alusta alkaen?

Nyt määrättiin myös jo elokuulle vahvemmat lääkkeet, päivittelen ne myöhemmin tänne. :)
 

Yhteistyössä