Inseminaatio 2015

Taisi tossa viestin lopulla tulla kiire, kun noin paljon tuli virheitä..

Mamido: Kiitos vertaistuesta, päästään ehkä piinailemaan samaan aikaan (vai onko se niin että joudutaan). Jännittää huominen, toivottavasti ei mitenkään pahoja sivuvaikutuksia letroista edessä.. Ultran sain varattua. Hoidossa ollaan dextrassa, mulla kierto normaalisti 29-30 pv. Kerro sit millä aikataululla teillä mennään!?
 
Petraus, en oo tänään testannut kun oon olettanu et ne menkat tänään alkaa. Ihan on ollut sellanen fiilis, mut ei ne sit alkanutkaan niin varmaan huomenna. Tänään töissä kyllä tuntu menkkakipuja ja tuntu et menkat alkaa nii kävin tarkistelee vähän väliä mut valkkaria vaan tullut nyt päivän mittaan aika paljon. Noh, ei tässä muu auta kun odotella.
 
Onnea Tuuti81! Ja tervetuloa Nappeus sekä mar80 mukaan keskusteluun!

Mä oon ollut täällä valitettavan ei-aktiivinen, mutta yritän pysyä kärryillä parhaani mukaan. Syksy tuo tullessaan sellaisen tohinan töissä, että väsymystä pukkaa ja flunssakin yrittää kolkutella.

Tänään kävin toisessa inssissä ja koitan suhtautua asiaan varovaisen positiivisesti. Jotenkin oon kyllä ollut nyt selvästi vähemmän täpinöissä tästä. Johtunee osittain siitä, että pistoshoito vei kauemmin kuin olin ajatellut ja jouduin viime viikolla ravaamaan ultrassa kolmesti! Perjantaina alkoi jo vähän mieli nousemaan kun vihdoin oli munasolu kasvanut ja mahdollisesti jopa toinenkin. Viikonloppu meni kuitenkin siinä mielessä pieleen, että olimme miehen kanssa eri paikkakunnilla. Tänään onneksi näytti siltä, että ovulaatio ei ollut vielä tapahtunut, joten tänään voisimme vähän auttaa prosessia ja ehkä huomennakin ;) Toive olisi tottakai, että yritys päättyisi tähän. Mahdolliset kaksi munasoluakaan ei haittais, antaa tulla vaan!

Tuuti81lle piti vielä kommentoida sen verran, että mulle noi ilmakuplamaiset tuntemukset ja vuodot on tuttuja. Ei tosin raskauden yhteydessä, mut mistä sitä tietää mistä ne oikein tulee :LOL:

Miicu, oothan kai jo testannu? Mä piinailen täällä sun puolesta, joten kovasti kiinnostaa miten sulla menee! :rolleyes:

Vane83lle tsemppiä! Me kuljetaan melkein kimpassa tän kierron suhteen. Tsemppiä myös muille piinailijoille (jos niitä on) ja tuleville piinailijoille! (y)

En tiedä päivittääkö tätä ketjua nyt kukaan, mut mulle vois päivittää 2. inssi 15.9. Lääkkeinä gonal-f ja ovitrelle. Testi vissiin 29.9.
No miltä näytti ultrassa eilen?? ompas kiva, että ollaan liki samassa jamassa.. Saas nähä miten tämä vähän vajaa 2vko odotusta etenee..oon lupautunu kaiken maailman vapaaehtoistöihinki, jotta ois muuta ajateltavaakauheesti tsemppiä, palaillaan❤
 
tänne kurvasi täti tänä aamuna, höh :(
Progesteroniarvo ainakin oli kohdillaan kun viikko oviksen jälkeen oli 60, nyt oli tullut vastaus. Huomenna naistenklinikalle niin ne neuvoo niissä pistos jutuissa jotka pitää aloittaa nyt sunnuntaina.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin äsken folliultrassa ja siellä on yksi erittäin iso tapaus joten tänään Pregnyl ja perjantaina inssi :)

Ainoa pieni huoli on tämä pk-seudun iso lakko perjantaina joten pitää lähteä ajoissa liikkeelle autolla ettei myöhästy..
 
Vane83, ultrassa näytti hyvältä, mutta varmuutta siitä, oliko yks vai kaks munasolua, ei tullut. Eilen tehtiin lisätalletuksia, joten mieli on korkeella ja hymy herkässä :LOL: Koitan nyt kuitenkin pysyä vielä maan pinnalla ja olla odottamatta liikoja...

Voi pöh miicun tilanteelle! Mä olisin jo voinut lyödä vetoo et plussa sieltä tulee! Tsemppihali uuteen kiertoon :love:

Kivaa, että thelma_kin pääsee kohta inssiin! Meitä onkin kohta monta piinailijaa :) Vaikka en mä tiedä onko se nyt niin kivaa piinailla, mutta aina on toivoa kun on siinä vaiheessa :barefoot:
 
No ainakin pääsee jo heti huomenna naikkarille hoitaa noi hommat et menee asiat taas eteenpäin ja ukkokin saa kauemmin pidättäytyä ennen seuraavaa inssiä! Ja tää nivusen paine on kyllä ihan uus juttu mulle, ei oo ennen tällästä ollut niin siks ihmetytti. Menkat on kyl tosin oudot muutenkin, hirveesti hyytymiä mukana ja alaselkään sattuu, kunhan ei olis vaan mikään varhainen km. :(
Ja kiitos Petraus! :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on ollut myös hoitojen aloituksen jälkeen ihan outoja menkkoja ja kiertoja, oon pistänyt ne hormonien piikkiin.

Petraus, toivottavasti piinailut tällä kertaa päätyy positiiviseen lopputulokseen :) mä jännitän myös miehen siemennesteen laatua, toivottavasti olisi edes pientä parannusta, niin saataisiin ehkä mahdollisuus vielä yhteen inssiin eikä meitä vielä laitettaisi ivf-jonoon.
 
Voi höh miicu :(, minäkin kerkesin jo jännittää vaikka vasta keskusteluun liityinkin.

Ja thelma_ toivottavasti selvisit/selviät myöhästymättä tämän päivän ruuhkista. Itse olin ainakin yllättynyt miten vähäistä oli ruuhka töihin tullessa vaikka siitä aamutv:ssä peloteltiinkin. Kai se pahemmin osuu sitten iltapäivälle.

Mä tosiaan aloitin letrot, ja sen suuremmilta sivuoireilta oon tähän asti ainakin säästynyt, mitä nyt vähän hikoiluttaa ihan vaan paikallaan istuminenkin :).
 
Hyvin selvittiin, yllättävän vähän ruuhkaa :) miehen siemenneste oli parantunut vähän ja sovittiin että tehdään vielä yksi inseminaatio tän jälkeen! Jeee.

Testipäivä siis 9.10. Inssi oli tosi kivulias ja ovulaatio tuntui selkeästi aamulla. Toivotaan parasta :)
 
Jaahans, aamu osottautui sitten kp1:ksi. Eli eteenpäin. Sunnuntai alkaa Letrojen nappailu ja ultra olisi 28.9. Samalle viikolle mahdollinen toinen inseminaatio, joka olisi ilmeisesti viimeinen meidän osalta. Tämän jälkeen polku osottaisi kohti ivf:ää.

Olo on todella ristiriitainen. Toisaalta helpottunut, että pääsee tehokkaampaan hoitomuotoon ja toisaalta pelottaa todella paljon. Hirvittää jo etukäteen millaisia hormonihirmuja kropassa ilmenee ja kuinka kivulias mahdollinen punktio on.

Tosin ei vielä pidä heittää tämän suhteen kirvestä kaivoon, koska toinen inssi on edessä, joka saattaa ihan hyvin onnistua. Edellisellä kerralla meillä oli 5 miljoona simppaa pesun jälkeen ja käsitin lääkärin puheista että hän ei ollut ihan täysin tyytyväinen määrään. Millaisia määriä teillä muilla on ollut?
 
Eilen oltiin pistosharjoituksissa ja hoitaja ihmetteli että miten nyt niin helposti osaan sitä kynää käyttää, ei tiennyt että oon hoitaja itsekin. :LOL:
Täällä alkaa sunnuntaina Gonal f 50µg viiden päivän ajan, eli torstaihin asti ja perjantaina ultra, sitten katotaan että jatkuuko vielä pistokset.
Te joilla menee hormonipistoshoidot niin onko teidän luomu kierto lyhentynyt niiden kanssa niin että inssi olisi aiemmin kuin normaalissa kierrossa? Vaikea selittää tota kysymystä, toivottavasti ymmärsitte! :)
Nappeus, meillä oli päälle 17milj. siittiötä pesun jälkeen ja yhden päivän pidätyksellä. Ei oltu varmoja ovulaation ajankohdasta ja siksi vain sen yhden päivän pidätys, ensi kerralla viisaampia.

ps. Kanta.fi sivuilla näkee mitä ne hoitajat on kirjoittanut jokaisella hoitokäynnillä, jos on vaikka jokin asia mennyt sivu suun ja jos myöhemmin haluaa katsoa vaikka tuloksia, itse huomasin sen eilen ja ajattelin teillekin kertoa, jos ette tienneet! :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Tiitu plussasta!
Ja tervetuloa ja onnea uusille kirjoittajille!

Tänään aamusta ultra: follit kesälomilla, molemmin puolin alle 10mm folli ja endokaan ollut kovin häävi. Itku meinasi tulla. Perjantaina uusi ultra, puregonin annos nostettiin 75iu:n. Jälkeenpäin mietin, olenko tuhonnu tän kierron sillä, että olen juonu alkoholia runsaammin ja b-vitamiinitkin jääneet ottamatta. Kaikesta huolimatta hirmuinen nippailu ja nappailu alapäässä, ennen ultraa kuvittelin siellä olevan hirmu-mitoissa olevat follit. Mutta ei.
 
Hmh, voi että Reuna! Toivottavasti follit ottaa spurtin ja alkaa kasvamaan nyt kun annoskin nousi! Jaksamisia sulle.
Täälläkin pistettiin nyt eilen ensimmäisen kerran Gonal f 50 annoksella ja nyt jo tuntuu molemmissa munasarjoissa kipua, onkohan tää ihan normaalia?
 
En mä enää pysy kärryillä o_O mut hurjasti onnea kaikille plussanneille :love: ja tsemppiä piinailijoille :)

Mulle tehtii perjantaina kolmas inssi menopurilla oli kasvanu 11 munarakkulaa joista kolme oli yli 20mm. Nyt jos ei ala onnistua ni tarvii miettii jatkaako enää insseillä vai siirtyykö vaan suoraan ivf :unsure: vähä jäi paskanainen maku kyllä ku lääkäri oli selvästi huonolla tuulella eikä puhunu oikein mitää. Aika oli puol tuntia myöhässä ku lörpötteli puhelimessa jollekin kaverilleen ainaki puheista päätellen. Lopuks töksäytti vaa et nyt pitäs jo alkaa onnistua :unsure:
 
Spring kuulostaapa suorastaan vastenmieliseltä teidän lääkäri...
Tehtiinkö sulle siis inssi kolmelle kypsyneelle folille?
Meidän lääkäri sanoi, että kahdella suostuu tekemään, mutta jos on 3 kypsää, niin sit ei tehdä ja myös kotona yrityskielto sillä kierrolla... onpa erikoista, miten erilaiset käytännöt (tässäkin) asiassa.

Ja kyllähän Suomessa kolmosia syntyy (luomustikin), että aika erikoinen myös tuo keskeytyskommentti... o_O
Ei sillä, että onhan se todella iso riskiraskaus sekä äidille että vauvoille.

Pidetään peukut pystyssä, että sieltä yksi täydellinen olisi hedelmöittynyt ja tarrasukat tarttuu kiinni. :)
 
Tuuti81 käsittääkseni kypsyneitä oli 4 mut tuo neljäs oli jotain 17mm luokkaa. Mustaki se kuulosti vähä hassulta neljän follin kanssa yrittää mut kai se haluu ihan tosissaa must mahollisimman nopeesti eroo :D
Mut jos sieltä nyt se plussa pärähtäis :love: ja maksimissaa kolme sydäntä sykkis :)
 
Täällä dpo4 menossa ja eilen oli kyllä tosi vahvoja tuntemuksia kohdussa. En silti uskalla toivoa mitään, yritän keskittyä muihin asioihin niin piinailu ei tunnu niin piinaavalta.

Spring inhottavia kommentteja :/ meillä on ollut tosi asialliset lääkärit aina ja mukavat hoitajat ja kyllä ahdistaisi tollaset puheet kun muutenkin stressaa hoidot. Toivottavasti teillä nappaa :)
 
Heh, täällä on jo vähän virinnyt keskustelua siitä mistä meinasin tulla kyselee. :) Mulla on viikko inssistä ja kaikennäköisiä nippailuja, rintojen aristusta yms on ollut havaittavissa vaihtelevasti tän viikon aikana. Mielestäni edellisen inssin jälkeen ei ollut oikein mitään tuntemuksia. Mites teillä muilla? Ja erityisesti, jos joku plussannut vois kertoo onko hällä ollut millaisia tuntemuksia ennen plussaa :geek:

Springillä on todellakin ollut ikävä kohtaaminen lääkärin kanssa. Ihmisiä nekin on, mut voishan ne nyt vähän miettiä mitä suustaan päästävät... Tässä kun ollaan muutenkin herkillä niin pitäis olla aika sensitiivinen asiakkaiden kanssa. Toivon mukaan tulos on kuitenkin positiivinen! (y)

Reuna, eiköhän ne follit ala kasvaa pikkuhiljaa. Mullakin oli sama tilanne tässä kierrossa; kuuden päivän jälkeen nostettiin annosta 75:een ja siitä tuli sit tulosta. Yhteensä jouduin pistämään 12 päivänä gonal-f:ää ja sit vielä irrotuspiikki. Edellisessä inssissä riitti 6+1. Oli siinä ihmettelemistä itellä, miten noin erilailla tepsii lääkkeet. Lääkäri oli sitä mieltä, et ihme oli, miten ekalla ja siis edellisellä kerralla niin nopeasti follit kasvoi. Helpottavaa oli, et homma lopulta pelitti, mut kyllähän sitä tunsi pistelleensä. Mä en niinkään huomannut mitään erityisiä tuntemuksia, mutta se pistäminen itsessään alkoi kyllä saavuttamaan maksimipisteensä... Miicu kyseli hieman tähän liittyen, että onko lääkkeet vaikuttanut kiertoon. Mun kohdalla on ja ei :LOL: Kierrot on lyhentynyt lääkekierroilla, mut se nyt ei oo ihme, kun mun omat kierrot luuhaa jossain 30-50 päivän välillä. Mutta tosissaan mitään säännönmukaisuutta ei ainakaan toistaiseksi oo ollut havaittavissa.

Nappeus kyseli siittiöiden määrästä. Meillä oli ekassa inssissä pesun jälkeen muistaakseni 46 miljoonaa. Tästä toisesta en tajunnu kysyä lukuja, mutta lääkäri totesi niitä taas olleen oikein hyvä määrä. Onneks sentään se osa-alue on kunnossa :)
 
Mulla oli edellinen kierto 3-4 päivää lyhyempi kuin tavallisesti, kun söin Femaria. Nyt menossa Letrot neljättä päivää ja ensi maanantaina olisi edessä ultra, jossa katsotaan onko vastetta saatu. Mielenkiinnolla odottelen... Viime talven söin viidessä kierrossa Clomifenejä, missä vastetta ei tullut. Mulla siis kyseessä selvä PCO, mikä vaikeuttaa tätä projektia. No, jännityksellä odotellaan. :)

Mikäli vastetta on, olisi mahdollinen seuraava inseminaatio ensi viikolla. Nyt vaan pelolla odottelen, että tästä saattaa tulla meille välikierto, koska ensi viikolla pitäisi olla työreissussa ke-pe. Mieskin on vähentänyt röökin polttamista puolella, jotta simppojen taso olisi meillä hiukan perempi. :)
 
Moikka! Sopiiko tulla mukaan? Meillä ensimäinen inseminaatio on edessä kuhan kuukautiset suvaitsevat alkaa...
Taustaa vähän. Ollaan nuoria, minä 22 ja mies 25. Yhdessä ollaan oltu 4 vuotta, josta nyt 1,5 v aktiivista vauvan yritystä. Kuitenkin seurustelumme alussa jo olimme erittäin huolimattomia ehkäisyn kanssa, joten raskauden mahdollisuus on ollut olemassa oikeastaan koko yhteisen taivaleemme ajan..
Tästä huolimatta yhden yhtäkään plussaa en ole tikkun saanut!!
hakeuduimme keväällä väestöliitolle tutkimuksiin, mutta varsinaista selkeää "vikaa" ei ole löytynyt!
Miehellä siittiöt suureltaosin epämuodostuneita ja minulla pco tyyppiset munasarjat ja keltarauhasessa pientä vajaatoimintaa..lääkärin mielestä ei varsinaisesti estettä myös luomusti raskautumiselle, mutta yritystä jo niin kauan ettei lääkärikää oikein luomu raskautumiseenkaan usko, varsinkin kun olemme näin nuoria ns. Parhaassa iässä..

Eli siis, kuhan menkat alkaa, soitto klinikalle ja kp 5 pistosten aloitus!!!! Ja tästä minulla onki teiltä kysyttävää.
Onko tuo pistäminen niin kamalaa mitä luulen? Ja paljonko nuo piikit maksaa suunnilleen? En tiedä vielä tarkalleen mitä valmistetta minulle on suunniteltu, mutta eikös nuo aikalailla samoissa pyöri? Kamalasti mielessä kaikkea..
Ja miksi joillekkin määrätään clomit ja joillain aloitetaan pistoksista? Sattuuko kukaan tietämään?

Kaunis kiitos jos joku tietää ja viitisii valaista:)
 

Yhteistyössä