Inseminaatio 2016

INSSILÄISET 2016

Torstai 7.1.




Nimimerkki IUI Ajankohta Folliuä Lääkitys Yritetty lähtien Syy
vane83 3. 11/15 - lz 2013
Mamido 4. 12/15 - lz siittiöt
amys 1. 01/16 - c+pu 2008 siittiöt
Kirsi-Mari OI 01/16 - m+lz+mp+pr 1/2015 pco
tuuti81 3. 01/16 - g+pr pco
NeleLiis 2. 02/16 - g+o endo
Roxanne 2. 02/16 - lz+l 2014 siittiöt
kolibri87 3. ?/16 - lz siittiöt
miicu 3. ?/16 - g+o 2013 siittiöt
Eino 3. - - f 2014 selitm.

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, b=bemfola, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


Nimimerkki IUI Inssi Testi Lääkitys Yritetty lähtien Syy
Jes94 OI 24.11.? - lz 3/2014 ovulaatio
Nappeus 3. 25.11. - lz+pr 05/2014 pco+siittiöt
Sörtsä 1. 17.12. - c 2014 selitm.
Xesca 2. 29.12. - g+o+l 4/2014 ovulaatio/kemialliset raskaudet

INSSEISTÄ PLUSSANNEET


Nimimerkki IUI Plussauspvm Lääkitys Yritetty lähtien Haasteet


MUUTEN KETJUSTA POISTUNEET/TAUSTALLE SIIRTYNEET

Nimimerkki Inssejä Haasteet Poistumissyy


Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Nyt mennään taukokierrolla ovulaatio induktiosta. Takana 4 kiertoa ja menkkoja odottelen, jolloin vihdoin meilläkin alkaa inssi (y)
kp 31/29..
Onnea uudelle vuodelle ja toivottavasti tänä vuonna onnistaisi ! (y):love:
 
Uusi vuosi ja uusi ketju. Valitettavasti joudun avaamaan huonoilla uutisilla eli toinenkaan inssi ei tuottanut tulosta. Tuttu tuhruttelu oli taas läsnä DPO 6:sta lähtien ja nyt näyttää alkavan vuoto progesteronituesta huolimatta. Eli melkolailla sama kaava kuin ekassa inssissä.

Tämä päivä on mennyt taas keräillessä itseään.

Huomenna otan lääkäriin taas yhteyttä ja pyydän luvan aloittaa taas gonal f pistokset kohti kolmatta ja viimeistä inssiä. Annoksen nostamisesta oli puhetta, joten saa nähdä millaiset ohjeet tulee.

Henkisesti alan valmistautua jo IVF-hoitoihin. Jotenkaan en jaksa uskoa kolmannen inssin onnistumiseen. Helmikuussa on erilaisia esteitä, joten aikaisintaan maaliskuussa varmaan sitten olisi sen aika. Mutta kokeillaan nyt vielä se kolmas inssi.
 
Iltaa! Täällä on pidetty hiljaiseloa... takana nyt kaksi inseminaatiota, ensimmäinen oli kai jonkun sortin kemilallinen kun haamukin vilahti mutta tutut menkat sieltä alkoi...
Nyt kolmas inssi edessä kuhan vuoto nyt kunnolla alkaisi. :/
Xesca ollaan samassa veneessä ollaan.. jotenkin itsekään en enää inssiin usko, vaan katse jo IVF-hoidoissa..
Haluaisimme jatkaa yksityisellä myös ivf, mutta se on kyllä niin iso paukku maksettavaksi.. :(
 
Hei. Inseminaatiot on meidänkin osalta ohi. Neljäs kerta toden sanoi, eikä ole järkeä jatkaa entisellä. Helmikuussa tai viimeistään Maaliskuussa alkaa ivf hoidot. Onneksi maksusitoumus hakemuksemme hyväksyttiin ja päästään kohti hoitosuunnitelmaa :). Onnea kaikille tähän vuoteen!
 
Meidän viime toukokuussa inseminaatiolla alulle saatu vauveli saapui ilahduttamaan meitä viime viikon keskiviikkona... Poika painoi syntyessään 2925g ja pituutta oli 49cm. Vaikka lapsen syntymä on aina iloinen asia niin nyt tuntuu, että tässä on vielä jotain extrailoa mukana, kun häntä niin kovin ehdittiin odottaa, suureksi osaksi epävarmoina saadaanko tuntea tätä onnea ikinä! Nyt on helpottunut olo, kun hän vihdoin on täällä <3 Toivon teille kaikille onnistumisia tälle vuodelle, oli keino sitten inseminaatio tai jokin muu... <3
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Ja onnea Murmeliotus pienestä pojasta!

Toisen inssin jälkeen päädyttiin siis pelkkään ovulaation induktioon ja seuranta-ultra käynnillä 29.12. todettiin ultrassa oikealla kaksi 16mm follia. Samalla tehtiin aukiolotutkimus kun aiemmin varmuutta ei ollut onko molemmat puolet auki. Siitä kolmen päivän päästä uudenvuoden päivänä pistin Pregnylin ja nyt epäuskoisena ja ahdistuneenakin olen seurannut raskaustestin viivan vahvistumista. Tänään 14 päivää pregnylistä digitesti ilmoitti "raskaana 2-3". Keskenmenon pelko on suunnaton, mutta mielessä on myös kiitollisuus että tämä mahdollisuus on annettu.

Plussaonnea ja voimia hoitoihin kaikille ihanille naisille täällä!
 
Meillä huomenna toinen inssi. Selittämätön, yrritystä 12/2014 lähtien. Letrozol, pregnyl ja luget käytössä. Tänään ultrassa kaksi noin 20mm follia ja limakalvo hyvä. Näytti siltä että meinaa myöhästyä inssi koska ovulaatio oli jo tapahtumaisillaan mutta onneksi eilen ja tänään kotikonstit apuna Toivotaan parasta kuitenkin
 
Toby pidetään peukut pystyssä, että nyt olisi tärppikierros kyseessä!

Täällä on kans taas uusi kierros meneillään, edellinen päättyi vuotoon heti seuraavana päivänä terolut-kuurin loputtua. Onneksi sentään ei tarvinnut kärvistellä vuotoa odotellessa. Tosi tympee kyllä oli viime kierros, kun ilmeisesti Terot aiheutti samanlaisia oireita kuin alkaneissa raskauksissa on ollut ennen oletettua menkkojen alkua... :devil:

Tässä kierrossa on (taas) hitaanpuoleisesti kasvanut folli. Kp 12 ja yksi oli lähtenyt kasvaan ollen kuitenkin vaan 8mm. Kohdun limis oli hyvä, samainen 8mm. Pe uusi ultra, jossa sit lasketaan seuraavan inssin ajankohta.

Onko kellään muuten tietoa siitä, onko follin hitaalla kasvuvauhdilla merkitystä hedelmöittymiskykyyn? Eli sii jos kypsä vasta tyyliin kp 21, niin onko huonompilaatuinen hitaan kasvun takia?

Täytyis yrittää muistaa kysyä tätä lääkäriltä perjantaina...

Toivottavasti täälläkin taas ihmiset päivittäisi välillä kuulumisia, kiva käydä lukemassa muidenkin tilanteista.. :whistle:
 
Onnea sinullekkin tuuti81 uuteen kiertoon
Mulla taas kasvaa liiankin? nopeesti nuo follit, viimeksi inssi oli kp 9 ja silloin 2x 18mm follia. Nyt oli inssi kp 12. Sekään ei ilm.hyvä jos liian nopeeasti kasvaa? Tietääkö kukaan?
Mulla alkaa pe luget, niistä tuli viimeks yli viikon päänsärky, sitä odotellessa Mutta jospa tämä kierros tuottaisi tulosta!
 
Kuulumisia kaipailtiin, niin kirjoittelempa hieman missä täällä mennään.

Ja onnea plussaneille, mahtavia uutisia!

Kolmas ja näillä näkymin viimeinen inssi on ensi viikon alussa. Kontrolliultrassa kaikki ok, follit kasvaa samaa vauhtia kuin tokassa inssissä ja hitaampaa kuin ensimmäisessä siis. Kahta follia yritettiin nostamalla kahdeksi päiväksi Gonal F annostusta, mutta saa nähdä jääkö silti vain yhteen.

Follit kasvaa ja mulle riittää 50 annostus/päivä eli tällä puolella ei ole mitään ongelmaa. Tätä enemmän on tutkittu ja pohdittu mahdollisia syitä luteaalivaiheen tiputteluvuotoon, jota on ollut nyt molemmissa insseissä. Katsoivat uudelleen kahden lääkärin silmin viime vuonna otetut röntgenit ja ultrattiin paremmalla laitteella. Mitään rakenteellista vikaa ei löydy, joten sain kokeeksi kohdun verenkiertoa auttavat lääkkeet. Tiedä sitten onko liian myöhäistä aloittaa ne KP11 (saan ne apteekista vasta huomenna), mutta tehdään kuten lääkäri käskee.

Alustavasti ollaan puhuttu vain kolmesta inssistä ja IVF olisi sitten se seuraava askel, mikäli tämä kolmaskaan inssi ei tuota tulosta. Pitkästä kaavasta oli alustavasti puhetta, koska ainoa hetki kun kierrot on olleet suht normaalit oli ensimmäiset 5kk pillereiden lopettamisen jälkeen.
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Hyvin pelokas ja epäuskoinen olo on, keskenmeno pyörii mielessä päivittäin vaikka eihän sille sitten mitään voi jos niin käy... pelottaa miten siitä selviäisin (taas) ja jaksaisin jatkaa.

Toby, kaksi 16 mm follia nähtiin ultrassa kp 13, minkä jälkeen vielä piikittelin ja laitoin pregnylin. Eli kai kaksosetkin ovat mahdolliset. Yksikin elävä alkio ultrassa ja sitten lopulta sylissä olisi pökerryttävän ihanaa. En edes uskalla siitä vielä haaveilla.

tuuti81, muistan jostain kuulleeni että myöhäinen ovulaatio voisi vaikuttaa munasolun laatua heikentävästi, mutta itse olen tullut kahdesti raskaaksi ovulaatiosta joka ollut kp 20-22 ja toisesta näistä syntyi terve tyttö ja toinen meni kesken (kkm rv 12). Nytkin tässä onnistuneessa kierrossa ovulaatio oli kp 17. Ihan suunniteltiin sitte lääkärinkin kanssa että jatkossa pyritäänkin rauhassa kypsyttämään riittävän suuri folli (21-23 mm) ennen pregnyliä eli uskoisin, että joillakin myös se munarakkulan kypsyminen vaatii enemmän aikaa eikä välttämättä johda mihinkään laadun heikkenemiseen. Mä en ainakaan ole tullut raskaaksi kierroista, joissa lääkkeiden avulla ovulaatio on saatu tapahtumaan kp 13-15. Varmasti kovin yksilöllistä ja sattumalla on onnistumisessakin varmaan vielä iso rooli.
 
Hei kaikille ja oikein paljon onnea teille plussanneille :)

Olen uusi tässä ketjussa ja toivottavasti mahdun mukaan.

Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta pikkasen yli vuoden, ikää mulla 43 ja miehellä 31 (ettehän tuomitse...) :) Mulla on aikaisemmasta liitosta kolme lasta jotka ovat saaneet alkunsa luomuna ja miehelläni ei ole omia vielä ollenkaan. Hänellä on kuitenkin yritystä edellisestä liitostakin, mutta tulosta ei tullut.

Siirryimme Väestöliitolle joulukuussa ja helmikuussa tehdään ensimmäinen inseminaatio. Ennekuin meidät oli tutkitukaan. lääkäri alkoi suoraan ehdottamaan ivfää, mutta kun miehen simppatulokset tulivat ja minn tutkimuksen jälkeen, hän pyörsi puheensa ja ehdotti inseminaatiota joka siis tehdään ensi kuussa. Miehellä ei ole siittiöt ihan sellaisia niinkuin toiveissa olisi ja niitä on vähän. Omassa tutkimuksessani oli vasemmalla puolella 5 fol kypsymässä ja oikealla 1. Fsh 13,3 ja AHMssa oli pientä alenemaa.

Kun olen lukenut näitä keskusteluita, niin tuntuu että jokaiselle inseminaatioon menevällä on "apuja" ollut (lääkitystä ja piikkiä) mutta minulla ei ole mitään muutakuin Letrozol, jonka otan seuraavan kierron 3 vuotopäivänä ja siitä eteenpäin 1tbl per pvä 5 pvän ajan.
En ymmärrä näita kaikkia lyhenteitä joten pahoittelen jos kirjoitukseni on pitkäveteinen.
 
Hurjasti onnea Kirsi-Marille!! Ja tervetuloa uusille. Kiva kuulla, Jaaju, että täällä on muitakin vähän kypsempään ikään ehtineitä ;)

Meillä on ensi viikolla tulevien hoitojen suunnittelukäynti, jonka aikana selviää, kokeillaanko vielä toista inssiä vai siirrytäänkö suoraan ivf:ään. Itse melkeinpä toivoisin jälkimmäistä vaihtoehtoa, sillä aikaa ei enää ole paljon hukattavaksi. Tämä kierto on luomuiltu, mutta mitään erityisiä raskausoireita en ole havainnut (nyt dpo8).

Jaaju, minullakaan ei ollut ekassa inssissä muita apuja kuin letrot, joita otin kierron 2.-5. päivä. Niillä saatiin kypsytettyä kaksi follia, mutta valitettavasti niillä ei sitten raskautta saatu aikaiseksi. (Meilläkin on siis miehellä vähän alentunut siittiömäärä.)
 
Kiitos Roxanne vastauksesta :) Toivotaan, että jossain vaiheessa tämä kaikki palkitaan ja kaikki menee hyvin. Oman ikäni puolesta toivon, että raskautuminen tapahtuu pian, mutta toki tiedän ettei se tässä iässä ole enään niin helppoa (y)

Lääkärin mukaan meillä on hyvät mahdollisuudet raskauteen, koska olen raskautunut/synnyttänyt aikaisemmin mutta mistäpä se tietää....
Millaisia taustoja teillä muilla on? On samanlainen "ikärasite" kuin minulla ja aikaisemmin saatuja lapsia? Kauanko hoidot ovat kestäneet ja miten paljon on raskautumista tapahtunut? Varmaan nämä asiat on kirjoiteltu jo mutta jos joku viitsii kertoa niin olisipa mukava!

En ole koskaan kirjoitellut millekään palstalle, mutta tämä ketju on niin mielenkiintoinen ja ennen kaikkea on ihana lukea kun joillekin on se plussakin tullut.
 
Hei!
Hyppään tähän veneeseen nyt, olen uusi täällä.. Mutta lukenut olen paljon ketjuja..
Eli vähän meistä, lapsettomuudesta olen kärsinyt 6/06 alkaen.. Tässä taipaleen varrella on mies vaihtunut ihan tämän ongelman takia.
Nykyisen kanssa ollaan oltu useampi vuosi eikä mitään ehkäisyä olla käytetty. Avopuolisollani on yksi lapsi.
Hoidot aloitettiin lopulta joulukuussa julkisella puolella..
Eka inssi tehty joulukuussa josta rajut raskausoireet mutta ei plussaa, lääkärin mielestä voi olla Varhainen km.
Sitä itsekkin ajattelin kun minulla hb 150-170 välissä niin kiinnittymisongelma varmaan myös, suurin syy lapsettomuuteen minun pco(s).
Nyt 18.1 tehty toinen inssi kera irrotuspiikin. Jotenkin tuntuu ettei onnistunut, viime inssissä tuli heti vaikka minkälaista oiretta..
Kun jaksaisi piinailla kuun alkuun.
Lääkehoitona letrot, ja paremmin vastinetta mitä clomeilla.
 
Me päätettiin tänään lääkärin kanssa yhteistuumin siirtyä IVF-hoitoihin. Siirryn siis jatkossa kirjoittelemaan IVF-puolelle, mutta varmasti täälläkin tulee vielä käytyä kuulumisia kurkkimassa :)

Lämpimästi toivon kaikille täällä plussatuulia! Toivottavasti mahdollisimman moni saisi onnistumisia, niin ettei tarvitsisi siirtyä raskaampiin hoitoihin. Meillä vaan aika alkaa ikäni vuoksi (41 v.) käydä vähiin, joten siksi on parempi ottaa järeämmät keinot käyttöön :eek:
 
Kolmas inssi takana. Ei saatu tähänkään kiertoon kuin yksi folli (>20mm) ja tämä hieman harmittaa. Kolmas kierto on ollut muuten samankaltainen kuin kaksi aikaisempaa, mutta folli oli hieman isompi irrotuspiikin hetkellä ja limakalvo paksumpi (>10mm). Kaikenkaikkiaan kaikki kolme toimenpidettä ovat menneet hyvin ja kivuttomasti. Tämän päiväisessä toimenpiteessä ovulaatioprosessi oli juuri käynnissä lääkärin havaitseman nesteen ja omien tuntemuksienkin perusteella. Luteaalivaiheen pieneen vuotoon ei ole löytynyt toistaiseksi mitään merkittävää syytä, joka olisi ongelma mahdollisissa IVF-hoidoissa. Lääkärin mukaan limakalvo on ilmeisesti varsin herkkä, koska pienikin hipaisu inssitoimenpiteen aikana aiheutti pientä vuotoa. Jatkan myös verenkiertolääkitystä, joka saattaa auttaa tai olla auttamatta. Tarkoituksena on käydä myös kontrollissa DPO 7 eli juuri silloin kun yleensä on ollut eniten vuotoa ja katsoa mitä ultrassa silloin näkyy ja mahdollisesti ottaa progesteroniarvot verikokeella. Piinaviikot edessä. Toivon tietenkin plussaa, mutta yritän olla toivomatta liikoja ja olen jo henkisesti asennoitunut IVF-hoitoihin, jotka alkaisivat todennäköisesti helmi/maaliskuussa.

Onko muilla kokemusta tai lääkäri maininnut mitään herkästä limakalvosta, joka vuotaa herkästi pienestäkin hipaisusta?
 
Hei! Täällä yksi inssiläinen lisää tähän ketjuun.
Lasta yritetty kaksi vuotta. Menkatkin takkuili ja kerran oli 4kk tauko..raskaustestit aina negatiivisia.
Menkat starttailin puolisen vuotta useasti T-tabuilla.
Lapsettomuuden syyksi todettiin vuoden 2015 loppupuolella taaperona sairastetun syövän tuhoisat hoidot. Pelkäsin että syy löytyy juurikin siitä ja muserruin täysin, ja pelkään nyt koko ajan pahinta . Varmaksi ei osata sanoa miten pahasti on hoidot vaikuttanut, mutta olen kuulemma onnekas ettei syöpä ole kaikkea tuhonnut. Nyt on sanottu että kehoni ei anna siittiöiden kiinnittyä vaan ressukat jää orpona pyörimään :cautious:

Diagnoosina myös mulibrey nanismi eli kasvuhäiriö joka voi heikentää hedelmällisyyttä ... Ja kyllä, minä kuulun myös siihen joukkoon. Muuten ei vaikuta mitenkään arkeen tämä "sairaus". Miehelle ei todettu mitään sairauksia ja kaikki normaalia.
Ikää minullla 21v ja miehellä 24v. Sanottiin että hyvä kun on aikasin liikkeellä koska minun tilanteessa myöhemmin vielä hankalampaa tai mahdotonta saada lapsi... ahdistaakin joka kuukausi enemmän ja enemmän kun ei mitään tapahdu :(

Viime vuoden puolella aloitettu lapsettomuushoidot popsien pari kk kierron 3-7 päivinä Letroja. Ovulaatiot joo kyllä tuli ja meni, mutta niin tuli negatiiviset tulokset ja menkatkin...
29.12 popsin Primoja että menkat alkaa oikeaan aikaan hoitoihin eikä taas jää pois. Ja nyt ihan alkuvuodesta aloitin Mp pistokset ja pari päivää sen kanssa myös Ol. Ultrassa näkyi kolme pientä follia ja lääkkeet ei oikein tehonnut, annosta nostettiin pariksi päiväksi. Seuraavassa ultrassa näkyikin enää yksi folli joten päätettiin ettei sitä kerätä vaan tehdään inssi ivf:n sijaan.

Nyt lauantaina n. 36 tuntia ennen inssiä Pr-piikki.
25.1 oli eka inssi mutta monien huonojen uutisten jälkeen raskaus on alkanut tuntumaan koko ajan enemmän mahdottomalta :(... Ei tietenkään saisi menettää koskaan toivoa!

Ihanaa kun löysin tämän paikan mistä olen saanut lukea että toivoa on ja että ei heti saa luovuttaa vaan on jaksettava yrittää!
Olen tuntenut koko ajan että olen ainoa joka näiden asioiden kanssa painii, mutta onneksi nyt tajusin enemmän ottaa asioista enemmän selvää ja löysinkin hyvin monta asian kanssa kamppailevaa, ja teidän ansiosta pääsin ainakin hetkeksi takaisin jaloilleni!! :)

Suuresti onnea toivon teille kaikille hoitoihin!!
 

Yhteistyössä