isä ei koskaan kotona...

onko muilla tälläistä tilannetta kuin meillä.meillä mies töissä päivät 8.00-16.30 ja illaksi hän aina on keksinyt jotain menoa milloin on auton vaihto hommia(harrastaa autokauppaa),veljen kanssajotain hommia tai muuten vain jotain muuta menoa.meillä on neljä lasta iät 5.5,4,2 ja 1kk ja toivoisin että isä olisi joskus kotona lastensa kanssa,mutta jotenkin tuntuu et sitä ei enää kiinnosta tai hän ei halua olla meidän kanssa ja joskus kun hän on kotona niin silloinkin istuu tietokoneella.minulle jää siis lasten hoito ja kodin hoito.en valita teen ne jutut mielelläni koska olenhan lapseni itse halunnut ja on mieskin niitä halunnut mutta jokin mättää ja pahasti.lapsetkaan ei halua jäädä edes kauppareissun ajaksi isänsä kanssa koska isi vaan istuu koneella eikä ole lasten kanssa.itseäni tilanne rassaa ja pahasti ja olen siitä yrittänyt puhuakin miehelleni mutta hän ei ymmärrä mikä tässä muka mättää hänestä kaikki on kohdallaan ja hän kyllä tekee kotitöitä ja hoitaa lapsia jos jaksan jankuttaa yhden homman tekemisestä tarpeeksi kauan.toivottavasti on muitakin joilla on sama tilanne.
 
äitykkä83
täällä yksi samassa tilanteessa oleva mutta ei kumminkaan joka ilta mutta melkein joka iltasta se on.
olen sitten päättännyt että vien meidän pojan (11kk) sen äidille hoitoon ja aina kun kyselee että mihis te olette menossa niin sanon omat menoni ja sitten tokasen vaan sille että en tiedä mitä menoa puolisollani on.
mummi kyllä tykkää hoitaa poikaa mutta on silläkin oma elämä niin olen sitten päättännyt että en sitä haäiritse vaan otan lapsen joka paikkaan mukaan mihin pitää mennä ja mihin sen voi niin puoliso ei siitä sitten tykännyt ja sen äitikään niin olin vaan että kumma kun toinen saa mennä ja sitten kun minä menen ja otan pojan mukaan niin nousee kauhea haloo siitä ja sit vaan olen et ei sitä yksinkään voi kotia jättää.
neuvoja kyllä kaivattais täälläkin että mikä on oikein ja mikä taas väärin?
viime viikko oli todella historiaa mies tuli heti töiden jälkeen kotia ja oli pojan kanssa mutta taas on jossakin kamun autoa laittamassa, tiesin että sillä oli viime viikolla oma lehmään ojaan haudattuna

tais mennä pikkasen asian vierestä :ashamed:
 
yks lisää
kuulostaa tutulle... Meillä iskä opiskelee amk:ssa ja sit on iltoisin/vapaapäivisin/vkoloppuisin töissä.
tulee yleensä 18.00 jälkeen kotia ja sit opiskelee tai istuu koneella menee korjaamaan autoaan tms. ja olen sen kans yrittäny keskustella siitäki et kun en mäkään jaksa ihan kokoajan ola lasten kans "keskenään" tai pitää niitä hiljasina että hän voi opiskella. Mulla ei kyl oo mitään mahdollisuuksia lähtä minnekään yksin ja jos oonkin menos jonnekkin niin edes toinen tenanava pitää ottaa mukaan. :ashamed:
Ja eikait se ukkokaan kovin kaun jaksa koulua/ työtä samaan aikaan. Pelkään kokoajan että millon se raja tulee vastaan ja sit kaikki räjähtää silmille yhellä kerral.
Olen kans ehdottanut isukille että lähtäis yhdes lomalle edes pariks päiväks ilman lapsia, mutta ei kerkeä/ ei ole rahaa. Juu ei se raha puussa kasva opiskelija perheellä mutta ku ei muuten saa omaa aikaa..
 
Äippä vaan
No meillä tilanne parani ainakin nyt taas hetkeksi kun riideltiin asiasta oikein kunnolla. Toki riita sai alkunsa kun oltiin kännissä (vietettiin pikkujouluja) mutta jälkipuinti oli seuraavana päivänä. Mä annoin tulla kaiken mikä mua pännii tässä avioliitossa ja kyllä kannatti. Nyt on mies pysytellyt kotona ja viikonloppuna oltiin kylpylässä koko perhe.

Mä ja samoin mieheni ollaan perussuomalaisia jotka ei "puhu ei pussaa" ja olemme siis aina olleet huonoja keskustelemaan,mutta jossain vaiheessa kyllä hihna rupee kiristämään :kieh:

Siis toi kännissä riitely on maailman typerintä hommaa (onnistuu usein meiltä kun harvoin otamme) eli sitä en suosittele. Mutta ei noi miehet itestään mitää tajuu :kieh: ellei niille sano suoraan. Eli nyt vaan nyrkkiä pöytään ja latelet omat sääntösi! ;)
 
kaulin
me ollaan samassa tilanteessa. eli iskä on koulussa päivisin sit sillä on 3 harrastusta! plus sit baari illat (niitä nyt ei usein) ja pitäähän kavereita auttaa esim autoremontissa. ja niitä kavereita on paljon. ja jos sattuu et se on kotona niin silloin aika menee täs koneella. en kyl kauheesti oo valittanu ku me pärjätään lasten kaa ihan hyvin. mut mä aattelin vaan sitä hetkee ku muutkin haluais ruveta jotain harrastaa. meinasin tytön laittaa balettikouluu, mut isä sano et ei. ei muka oo rahaa. mummo sit halus sen maksaa mut ei sittenkään! eli omille menoille pitää olla joka ilta vapaana!
 
Niin tuttua täälläkin.. :( Mies on yleensä aamuisin jo 7 töissä ja käy koulua samalla ja tulee joskus 17-18 välillä kotiin. Tyttö 6kk ehtii olla siitä ajasta hereillä 2-3 tuntia hereillä, kun isi on kotona. Aina on ukolla jotain muuta tekemistä...koskaan se ei ehdi leikkiä tai pitää tyttöä sylissä, jos en väkisin vie sitä sille. Mä oon niin monesti asiasta sanonut, että mä en jaksa enään..Mulla ei ole täällä paikkakunnalla kuin yksi tuttu jonka kans nähdään pari kertaa viikossa ja silloinkin kummankin lapset on paikalla..eli aika yksinäistä. Mä hoidan kodin, vauvan ja viel pitäs ittenikin saada hoidettua, mutta millä ajalla? Mies hyvin harvoin on joutunut oleen tytön kanssa kahdestaan, kun mä olen ollut tentissä. Mulla ei ole omaa aikaa yhtään. Miten tuon miehen saisi tajuamaan, että tyttö kaipaa ja tarvii isänkin seuraa ja minäkin omaa aikaa? Käy niin sääliksi pikkuista, kun aina nousee ihana hymy kasvoille, kun se näkee isin..haluaa isin syliin yms, mutta isi hyvin harvoin tekee mitään tytön kanssa :'( Eilen illalla taas puhuin asiasta ja sanoi yrittävänsä enemmän olla tytön kanssa..toivottavasti se nyt tuottaisi tulosta. Meillä muuten isi on syöttänyt tytön varmaan 3 kertaa tähän mennessä...vaippaa ei enää vaihda, kun tyttö aloittaa kauhean huudon silloin, jos isi sen tekee..
 
meillä myös 5 lasta joiden kasvatus isolla koolla kuuluu mulle, multa lapset ei niinkään hae rajoja, mutta 5 v poika ja 4v tyttö (isin lellimä) hakevat isältä rajoja: turhaan. täällä myös toivoisin isännän tekevän miehen juttuja, kuten lasten piirustukset ja kolhut maalais ja kittais pois seinistä sitämukaa kun niitä kertyy, keittiön tuolit kaipaa liimausta jne.. ei suostu hankkimaan tarpeeksi tilavaa autoa, ei pyyvä meitä lähtemään mihinkään reissuun, tilaamani reissut eivät toteudu ikinä, siis emme tee perheenä asioita ja parisuhdekin liikkuu eteenpäin jos minä liikutan. seksi ei nappaa, paitsi minun aloitteesta ja suhteessa tai sukupuolielämässä ei moittimista, että riittää kun ollaan olemassa. olkkari täynnä tietokonerakentelua ja romulodjuja, yritä siinä sitten pitää siistinä kämppää saati sisustaa. tietsikan piti olla valmis kesällä, ja katselin projektia "aikansa kutakin" -sormien läpi. monesti mietin että elämä olisi tyydyttävämpää ja soljuvampaa ilman tuota aikuista lasta. työpaikalla viihtyy ja loppuilta selin meihin koneella. nyt sain jankattua läsnäolosta, ja seukkaa meidän kanssa illan, mutta kone kutsuu lasten nukkumaankäytyä. että kyllä ihan hirveesti kaipaan itseäni kohtaan kurissa pysymättömiä näppejä, vaan eipä kai kuulu miehen luonteeseen. lasten puolesta harmittaa kun ollaan aina kotona. ei harmittanut ennen mutta nyt kun isoimmat ovat jo 4-8 -vuotiaita ja vauvakin on helppo, niin voitaisiin käydä jossain. jos näkis tulevaisuuteen, eroaisin, jos näyttäisi eron olevan helppo lapsille. ehkä katselen miehen joka viikonloppuista kaljoittelua ennen kuin lähden kokeilemaan onneamme toisaalla. jos parisuhde ei kiinnosta miestä, pelkään eron ovan viimeistään edessä kun lapset ovat murrosikäisiä tai omillaan, ja sittenhän heitä on tavallaan kusetettu.
 
Vilhelmiina83
Täällä kans yksi koti jossa isä ei ole koskaan kotona.Hän käy vaan öisin nukkumassa samassa sängyssä.Sille ei auta vaikka kuinka asiasta jankuttaisi, koska vastaukseksi tulee vain että teen sen meidän tulevaisuuden takia.
Mulla mies lähtee töihin siinä vähän jälkeen seittemän ja me tytön kanssa jäädään nukkumaan.Sit se tulee töistä siinä neljän aikaan, vaihtaa vaatteet ja syö nopeesti ja lähtee sitten kotipaikalleen remppaamaan sen kotitaloa, jonka se osti itelleen tässä syksyllä.Sit illalla se tulee kotiin siinä yheksän ja kymmenen välillä.No sitten tyttö onkin koko ajan isänsä kimpussa eikä malta mennä nukkumaankaan ennen kuin mekin mennään.
Tiedän että siinä vaiheessa kunhan talon remppa on valmis, mies aloittaa taas autojen korjaamisen ja maalaamisen, joten sitten illat menee siinä ja viikonloput myös, joten yksin saa huolehtia aina kaikesta.Omaa aikaa ei enää hyvin kehtaa porukoiltakaan pyytää kun iskä käy jo muutenkin kolme kertaa viikossa kattomassa meidän neitiä että mie pääsen käymään sairaalassa hoidattamassa ihoani.Eikä myö perheenä tehdä mitään...käydään pakolliset sukujuhlat esittämässä että voi kun meidän perheellä menee hyvin.No on hyvä tietää että en ole ainut tämän ongelman kanssa.
Onneksi tyttärellä on ikää jo 1v4kk niin sen kanssa pystyy touhuamaan jo kaikenlaista niin aika kuluu nopeasti.
 
virai
Eipä ole meidän isäkään liiemmin kotona. :$ Lapset ovat 4v ja 1v. Aamulla lähtee ennen seitsemää, tulee kotiin kuuden maissa ja sitten lähtee omille menoille eli korjaamaan autoja. Hällä on kaverinsa kanssa autopaja joka vaatii kunnostusta ja sitten siellä on säännöllisen epäsäännöllisesti autoja korjattavana. Viikonloppuisin käy metsällä tai sitten yhdellä mökkityömaalla töissä. Noista viikonloppuhommista saa ihan hyvin rahaa mutta kun sitä ei edes laiteta yhteisiin juttuihin vaan omiin menoihin. Itse olen lasten kanssa aina kolmestaan ja se alkaa todella korpeemaan. Olen jo tottunut siihen että mies ei lähde mukaan esim sukujuhliin eikä kukaan enää sen perään kyselekään kun tietävät että on aina töissä. Olen kyllä tosi surullinen kun varsinkin vanhempi lapsi kaipaa isäänsä... Nytkin odotellaan saunaan mutta eipä ole miestä näkynyt...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2005 klo 17:24 Ursus maritimus kirjoitti:
No mulla on mies töissä noin aamu kuudesta vähintään puoleenyöhön :whistle:
Ja sitten viikonloput lataa akkuja, eli lähinnä nukkuu.
Tähän varmaan monet vastaa että pitäis pitää perhepalaveri, mutta meillä se ei ainakaan auta.
Sama juttu paitsi että mies lähtee vähän aikaisemmin ja tulee JOPA 21.30 kotiin.
Lapsethan ovat silloin jo nukkumassa.

Viikonloppusiin nukkuu, syö, on koneella ja tuijottaa töllöä. Ikinä ei jaksa tehdä tai lähteä. Joskus potkin persuksille ja sitten lähtee meidän kanssa vaikka ulos tai minne lie ja loppujen lopuksi on tosi hauskaa ja mies niin tyytyväinen kun tuli lähdettyä. Unohtuu vaan seuraavaan viikonloppuun mennessä.

Ymmärrän toki että on väsynyt enkä jaksa nalkuttaa mutta kyllä kaihertaa sydäntä kun ennen tuo mies oli mitä mahtavin pakkaus. Lapset kun olivat pikkuisia niin tykkäsi kovasti ulkoilla, leikkiä ja puuhailla perheen kesken. Oikein sellaista idylliä oli. Nyt vaan on ja möllöttää ja mulla v***tus kasvaa.

Mä en jaksa mitään palaveria, en näe tarpeelliseksi aikuiselle ihmiselle selittää miksi perhe on sähköisiä viestimiä tärkeämpää tekemistä. Ja kun sen kuitenkin jo tietää... :/

Blääh.

 
Meillä näin myös. Isäntä lähtee töihin ennen kuutta..pääsee töistä kahdelta, tulee kotiin, syö, nukkuu ja sitten pyyhältää talliin kiireellä autojen kimppuun..tai isänsä luo jotain rassaamaan, kun isänsä on saman moinen.. Meillä miehen kanssa on aivan eri näkemys siitä mitä kenellekkin kuuluu kotihommissa tai lasten hoidossa/kasvatuksessa, mies on saanut mallin kotoa että riittää kun mies käy töissä muu on sitten miehen omaa aikaa ja äidit hoitaa kodin ja lapset, minä taas olen kotoa oppinut sen että myös miehelle perhe on arvojärjestyksessä ykkönen ja myös isät toimii työ ajan ulkopuolella kotona ja lasten tahtiin.. Asiasta kun mieheni kanssa on keskusteltu, hänen mielipide on että mun äiti on vaan niin laiska että siks mun isän on ollut pakko tehdä myös kotona jotain ja hoitaa lapsia! \|O
 
nasu5
moi!tuttu juttu mun mies oli tossa JOKU AIKA SITTEN AINA MENOSSA JOKO KAVEREILLE RYYPPY KUSKINA MONTA PÄIVÄÄ PERÄKKÄIN TAI ITE JUOMASSA POIKA RUPEs VIERASTAA ISÄÄNSÄ JA EI SE OLLU MUSTAKAA KIVAA AINA OLLA YKSIN POJAN KANSSA NO SIT SE LÄHTI ARMEEJAAN SE RAUHOTTISEN JOKSKIN AIKAA JA OLTIIN KU NORMAALI PERHE MUTTA SITTEN TAAS SE ALKO ETTÄ SE ON VIIKONLOPPUJA JUOMASSA AINA KU PÄÄS LOMALLE ARMEEJASTA MUTTA NYT SE ON TAAS RAUHOTTUNU MUTTA EN TIIÄ SIT ETTÄ ALLOTTAAKO SE UUDESTAAN KUN TULEE PERJANTAINA ARMEEJAsTA SAMAN RUMBAN :)

 

Yhteistyössä