Isäni löi minua.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen 19-vuotias tyttö ja vanhempani eivät halua että muutan pois kotoa. Tilannetta mutkistaa vielä se, että seurustelen 12 vuotta vanhemman miehen kanssa. Vanhempani eivät hyväksy ikäeroa. Olemme riidelleet asiasta siitä asti kun kerroin seurustelevani. Tänään mittani tuli täyteen ja ilmoitin muuttavani miehen luokse asumaan. Olemme sopineet jo kaikesta ja mies itse kysyi haluanko tulla hänen luokseen.

Pakkasin tärkeimmät tavarani ja menin ulko-ovelle, kun äitini asettui tielleni ja kielsi minua lähtemästä. Pyysin väistämään, mutta hän ei totellut. Sitten isäni tuli eteiseen ja huusi että en saa puhua äidilleni noin. Hän tarttui käteeni ja kun yritin päästä irti, hän löi minua suoraan kasvoihin. Olen järkyttynyt ja peloissani. Mitä ihmettä nyt teen? Miten oma isäni voi tehdä näin?
 
vierailija
Kurja kuulla, että tilanne meni isäsi osalta noin överiksi! Minulle jäi epäselväksi lähditkö poikaystäväsi luo tuon jälkeen vai jäitkö kotiin? Periaatteessahan olet vapaa muuttamaan pois vanhempiesi luota, koska olet täysi-ikäinen mutta onko tilanteessa muita mutkistavia asioita? Voit mennä lääkäriin jos lyömisestä jäi jälkiä ja tehdä jopa rikosilmoituksen jos haluat. Onko isäsi taipuvainen käyttämään väkivaltaa muutenkin vai oliko kyseessä kertaluontoinen ylilyönti? Oletko perheen ainokainen tai esikoinen? Vanhemmille heidän kotoa poismuutto on yleensä hankalaa. Onko vanhemmillasi muita syitä vastustaa miehen luo muuttoa kuin ikäeronne, kun ovat noin hädissään? Onko mahdollista muuttaa aluksi omaan asuntoon, jolloin saisit vapaammin tavata miesystävääsi? Oli miten oli lyömistä ei oikeuta mikään!
 
vierailija
Pahoinpitely
Jos joudut pahoinpitelyn uhriksi:
  • Hakeudu hoitoon, jos olet välittömän hoidon tarpeessa.
  • Tee ilmoitus pahoinpitelystä poliisille joko puhelimitse tai henkilökohtaisesti. Jos et itse pysty tekemään ilmoitusta, pyydä jotain toista henkilöä ottamaan yhteyttä poliisiin puolestasi.
  • Turvaa todisteiden säilyminen siten, että tapahtumapaikka ja siellä mahdollisesti olevat jäljet pysyvät koskemattomina.
  • Jos pahoinpitelijä on tuntematon, paina muistiin tai kirjaa tuntomerkit, kulkuväline ja kaikki muut seikat, joista pahoinpitelijä voidaan myöhemmin tunnistaa.
  • Jos olet käynyt lääkärissä vammojesi vuoksi, pyydä lääkäriltä todistus vammojesi laadusta.
  • Jos poliisi ei ole tullut heti tapahtumapaikalle ja todistajat saattavat poistua, kirjaa heidän henkilötietonsa tai pyydä heitä ilmoittautumaan poliisille.
Rikoksen uhria tukee valtakunnallinen Rikosuhripäivystys.
 
vierailija
Tuolla aiemmin tuli hyvä idea: muuta omillesi äläkä miehen luokse. Mies voi olla ok, mutta valitettavasti monessa liian nopeasti edenneessä suhteessa ihanasta miehestä paljastuu alistava ja mustasukkainen mies. Jos muutat miehen luokse, sinusta tulee hyvin äkkiä hänestä riippuvainen taloudellisesti ja omilleen lähteminen on sitten hankalaa vaikka haluaisitkin.
 
vierailija
Lähdithän pois kotoa? Soita miesystävällesi että hakee sinut luokseen. Ja käy lääkärissä. Ja MUUTA pian pois! Voimia valtavasti. Toivottavasti miesystäväsi tukee sinua. Ikäerossa ei mitään väärää, kunhan vaan suhde tasapuolinen eikä mies pidä itsellä ylivaltaa..
 
Olet sen verran vanha että muuta joka tapauksessa pois kotoa. Ja sun äitisi ja isäsi käytös kertoo jollain lailla ahdistavasta ja rajoittuneesta ajattelusta. Ei-toivottuja vävykandidaatteja on ollut maailman sivu, mutta niiden kanssa pitää rauhallisesti antaa ajan näyttää (tuleeko tyttärelle ero vai ei) eikä estää fyysisesti tytärtä lähtemästä.

Tietty teillä ikäero on paljon, mutta ei mahdoton. Mutta miestä näkemättä vaikea arvioida, että onko renttu, semmoinen joka ei pärjää ikäistensä kanssa tms, - vai ihan rauhallinen ja ok kaveri. Mutta silti sun vanhempasi pitäisi antaa sun mennä.
 
vierailija
Eiköhän tilanne ole nyt se, että takaisin et mene missään tapauksessa. Vanhemmillasi ei ole mitään käsitystä mikä on normaali suhtautuminen 19-vuotiaaseen.

Missä sää nyt olet???????

Jos olet kotona, nii mää ihan reilusti soittaisin 112een, ja kertoisin että mua pelottaa etkä pääse lähtemään kotoa pois kun äiti esti ja isä löi.

Sää et voi jäädä sinne!!!
Jäämällä sää hyväksyt että sua saa lyödä ja he uskovat että saavat puuttua elämääsi niin kuin parhaakseen näkevät.
 
vierailija
Lyöminen on väärin. Poismuuttamisen estäminen on väärin.
Mutta 19-vuotiasn vanhempana kirjoituksesi herättää kysymyksiä.
Mitä sanoit äidillesi, koska isäsi sanoi, ettei äidille saa puhua niin?
Olitko muuttopäätös äkillinen suutuspäissään tehty, sillä kirjoitit, että tänään tuli mitta täyteen ja päätit lähteä.
En itsekään tykkäisi, jos lapseni tekee tuollaisia päätöksiä suutuspäissään harkitsematta. Muuten kyllä saa muuttaa ja toivonkin, että muuttaa, mutta ei tuollaisella kiireellä. Toivoisin myös, että lapseni voisi olla itsenäinen eikä toimeentulo olisi riippuvainen seurustelukumppaneista.
 
Sinun pitää sisäistää, että olet jo aikuinen. Sinulla on oikeus tehdä mitä haluat. Mutta muista myös, että aikuisuuden rinnalla kulkee vastuu omista päätöksistä ja teoista. Sinuna etsisin ensimmäisenä jalansijaa elämästä, omaa itsenäisyyttä, aikaa kypsyä. Vasta sen jälkeen harkitsisin vakavaa suhdetta. Jos miesystäväsi on hyvä tyyppi, hän kyllä ymmärtää antaa sinulle tilaa. Toisten elätiksi ei kannata ryhtyä. Se syö itsetuntoa ja tekee sinusta riippuvaisen, eikä riippuvaisuus ole koskaan hyvästä.
 

Yhteistyössä