Isokokoinen vauva ja perätila...

Josko löytyis kohtalotovereita tai muuten asiasta tietäviä??

Olin perjantaina kovien liitoskipujen takia sairaalassa yön, sain siis valvonnassa vahvaa särkylääkettä, ja samalla sitten vauvaa ultrattiin... no yllätyksekseni vauva olikin kääntynyt perätilaan. Viikkoja on nyt vasta 31+6 mutta vauvan painoarvio jo 2,3kg

Nyt siis mietin että kuinka todennäköistä on että näin iso vauva vielä kääntyy itsekeen vai onko vain tuurista kiinni?

Sain jo ajan polille viikoille 35+4 jolloin katsotaan tilanne ja yritetään mahdollista kääntöä.

Nyt mua tietysti mietityttää että jos kääntö ei onnistu niin onko mulla muita vaihtoehtoja kuin sektio? Koska yli 4kg vauvaa ei kuulemma lähdetä perätilasynnyttämään. Enkä edes tahtoisi.

Onko kukaan kuullut/kokenut että perätila synnytys käynnistettäis sen vuoksi ajoissa, ettei vauva ehdi kasvaa liian isoksi?

Meillä se 4kg tulee melkeenpä varmasti täyteen, esikoinen oli 4kg ja ainakin tässä vaiheessa tulokas vielä isompi.

Huolestuttaa ja mietityttää, toivottavasti turhaan, mutta enpä nyt osaa vaan antaa asian olla ja odottaa mitä käy...



 
En muista mikä meillä oli tuon kuopuksen painoarvio noilla viikoilla, mutta siis oli joka tapauksessa syntyessään 4225g painoinen, joten ei ollut ihan pienimmästä päästä. Poika oli perätilassa vielä rv 35+, kunnes kääntyi ITSE ennen kääntöyritystä. Eli uskon kyllä, että hyvin tuo sinullakin voi vielä kääntyä :)
 

Yhteistyössä