Israel-Eilat kokemuksia?

Me käytiin siellä lasten kanssa helmi-maaliskuussa 2009. Lapset oli silloin 1v ja 3v.
Tykättiin tosi paljon. Lasten suosikki paikka oli delfiiniuimaranta.

Tehtiin retket Kuolleelle merelle, Jerusalemiin, Jordaniaan Petraan, Egyptissä käytiin yhtenä päivänä,
siellä Underwater Observatory Marine Parkissa käytiin myös. Tekemistä olisi hyvin riittänyt kahdeksi viikoksikin, viikko oli hieman hosumista.

Ravintoloissa oli hyvät ruuat ja mukava käydä lastenkin kanssa syömässä.

Rajatarkastukset oli aikaa vieviä. Meidän jono jäi aika tukkoon jo sinne mennessä, kun rajavartijaa ihmetytti, että meillä oli eri sukunimet ja lapsilla mun sukunimi. Ja lisäks mun mies eri maan kansalainen.
Paluu matkalle lähdettäessä taas monien matkalaukut tutkittiin äärettömän tarkkaan ja kyseltiin ties mitä kysymyksiä. Lapsiperheille ainakin silloin oli oma jono onneksi.

Ei mulla nyt heti tuu muuta mieleen, on jo sen verran aikaakin meidän matkasta:)
Mutta mielelläni lähtisin uudelleenkin sinne, niin ihana paikka oli!
 
Kiva kuulla kokemuksistanne! Juu noista rajatarkastuksista oon kuullutkin, että ovat aikaa vieviä, mutta myös lapsiperheet kuulemma huomioidaan! Jos jaksat vielä vastailla niin, millaiset ilmat teille sattui? Meillä ajankohta juuri sama helmi/maaliskuun vaihde! Oliko iltaisin viileää ja tarkeniko hyvin meressä uida? Ja mikä hotelli teillä oli? Meillä aurinkomatkojen Isrotel Royal Garden (jos muistin nimen nyt oikein)
Osittain varmaan samoja retkiä tehdään, mutta kun viikko on aikaa niin täytyy tosiaan miettiä mihin menee, että jää aikaa "lomailuunkin" :cool:
 
Meille sattui ihan mukavat lomailmat silloin. Monta päivää oli +30 ja yli. Yksi päivä oli vain +20 astetta ja tuli vähän vesipisaroitakin. Siellä Jordaniassa Petrassa oli silloin luntakin, joten jos sinne menette, niin kannattaa varata lämmintä vaatetta mukaan. Siellä oli muuten aika vaikea liikkua lasten kanssa.
Meillä taisi olla iltaisin fleecetakit ja pitkät housut päällä. En nyt tarkkoja iltalämpötiloja muista.
Meressä tarkeni uida kyllä. Siellä oli pohjassa rapuja + muita elukoita, että kannattaa varoa mihin astuu:D
En mä hotellin nimeäkään muista enää, joku huoneistohotelli meillä oli. Taidettiin Aurinkomatkojen reissulla olla silloin.
Hauskaa lomamatkaa teille!
 
Mun piti vielä tulla mainostamaan, että siellä oli paljon niitä Dead Sea Cosmetics -kauppoja. Mä ostin sieltä paljon erilaisia tuotteita matkatuliaisina (kuorintavoidetta, käsi- ja jalkavoiteita, shamppoota ja suihkugeelejä jne.) Olin tosi tyytyväinen niiden tuotteisiin, harmittaa oikein, kun on jo kaikki loppunut:)
 
Olin Israelissa marraskuussa -06 :wave: Ensin Jerusalemissa, seuraavaksi kuolleenmeren kautta Tiberiakseen. Tiberiaksesta käsin tehtiin matkoja mm. Haifaan.
Matka oli ihana! Mitään ongelmia ollut vaikka jännitti aluksi lähteä, edellisenä kesänä oli ollut sota Libanonin kanssa. Isralissa otetaan hyvin lapset huomioon, ihmiset aidosti pitävät lapsista :flower: Hygienian kanssa ei ollut mitään ongelmia, ei pienintäkään vatsanpurua.

Seuraavaksi matkaan Israeliin ihan maaliskuun alussa. Ensin Egyptiin Taabaan ja Kairoon, ja siitä Eilatiin ja lopuksi Jerusalemiin. Tiedä vaikka tietämättämme törmäisimme Eilatissa :D
 

Yhteistyössä