Istukka kiinni sectio-arvessa

Sain kolmannen lapseni maaliskuussa -03. Tyttö syntyi rv. 36+0 lapsivesien menosta vajaassa kolmessa tunnissa. Vauvan synnyttyä istukkaa ei alkanut kuulua. Yritettiin laittaa oksitosiinia(?) muutamaan otteeseen, kätilö välillä makasi painollaan mahan päällä toisen vetäessä ja minun punkatessa vajaan tunnin- tuloksetta.

Veren hukka alkoi olla jo reilun puoleista, joten minut siirrettiin leikkuriin käsin irrotukseen. Istukka oli pureutunut tiukasti kiinni esikoisen jäljiltä olleeseen sectio-arpeen (bikinirajassa). Liekö tuosta johtunut myös alkuraskauden välillä reippaatkin verenvuodot....

Jälkitarkastuksessa lääkäri totesi että mikäli vielä haluan lapsia, olisi sectio kohdallani turvallisempi synnytystapa, koska uusiumisen ja hillöttömän verenvuodon riski on suurempi (enemmän arpikudosta??)

Onko kellään kokemuksia vastaavasta ja aiheuttiko ongelmia seuraavassa raskaudessa ja/tai synnytyksessä? :attn:
 
Mulle on kerren tehty istukan käsin irrotus... (-98) Itse en tiedä siitä mitään kun se tehtiin nukutuksessa.. mutta miheni mielestä se oli tosi julman näköistä kun lääkäri oli kyynärpäätä myöten minun sisällä. :whistle: Kätilön mielestä lääkärillä tapahtui siinä hoitovirhe koska siihen irrotukseen ei mene aikaa ku noin 5 min ja minun kohdallani lääkärillä meni yli puol tuntia. Johtui kuulemma siitä kun laittoivat liian vähän nukutusainetta.. olin kuulemma välillä noussut istumaan ja huutanut että käy kipiää \|O (onneksi tosin itse en muista mitään) No nyt olen rv:lla 33 ja odotan jännittyneenä että miten nyt käy. Neuvolassa ja lääkärissä ei ole tämän raskauden aikana puhuttu mitään siitä tapahtuneesta että mitä jos tämänkin aikana.... Eli ei kai ole uusiutumisen vaaraa, tai toivon ainakin niin..
 

Yhteistyössä