Istukka vuotaa, kokemuksia?????

Olen tällä hetkellä rv 25+2 ja reilu 3vkoa sitten vuodin verta ensimmäisen kerran ja sen jälkeen joka viikko on "hölähtänyt" kirkasta punaista verta jonka jälkeen tullut rusehtavaa vuotoa muutamia päiviä. Eilen taas vessassa käydessäni huomasin vuotavani enemmän kuin ennen ja nyt taas tulee rusehtavaa vanhaa verta (nyt olen vuotanut 5 päivää ruskeaa verta ja välillä siis hölähtää tuota kirkasta verta). Olen käynyt kolme kertaa tutkimuksissa ja ilmeisesti vuoto johtuu kohdun suulla olevasta istukasta. Kysyisinkin teiltä, joilla ollut samanlaisia kokemuksia, esim. onko raskaus sujunut loppuun asti hyvin ja vauva syntynyt terveenä? Ja miten herkästi teidät on määrätty esim vuodelepoon tai joutunut osastolle? Myös se mietityttää, jos istukka vuotaa niin saako vauva kaiken ravinnon ym tarpeellisen istukan kautta? Tämä on henkisesti todella rankkaa ja sokerina pohjalla minulla on reilu vuoden ikäinen esikko hoidettavana..Niin ja supistellut on viikosta 14 joten edellisin lääkäri määräsi jo petipotilaaksi. Olisin hurjan kiitollinen vastauksista!!!!!!!!! :flower:
 
mull 3.raskaus kans vuoti. Vuoto alkoi joskus viikolla 10(jälk.) ja vuoti juuri samlla tavalla "hölähtämällä"ajoittain kirkasta verta ja rusehtavaa muutamia päiviä sen jälk. hölähdykset oli joskus runsaitakin,muistan kun laitoin vanhan, isommiltalapsilta jäljelle jääneen housuvaipan suojaksi ja hetkessä oli vaippa täynnä verta. oli tosi pelottavaa, kun niinkin paljon vuoti. Tutkittiin monta kertaa hölähdysten jälk. ja todettiin että istukan reuna vuotaa. vuoto loppui kun kohtu kasvoi ja istukkanousi ylemmäksi, johonkin puoleen väliin mennessä. siihen saakka olin liikunnasta levossa,mutta töissä kuitenkin kävin. nyt poju reipas 2,5v. nassikka. kaikki meni lopulta hyvin, norm.loppuraskaus ja synnytys. voimia sulle odotukseen, toivotaan ja uskoisin, että kaikki lopulta hyvin menee!!
 
Täällä kanssa alkoi vuodot juhannusaattona (viikoja silloin 12). Edelleen vuodan välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tulee kirkasta punaista ja sitten sen jälkeen monta päivää rusehtavaa vuotoa valkovuodon mukana, kunnes taas tulee kirkasta punaista. Olen 2 kertaa käynyt TYKSissä tämän takia. Istukka on osittain kohdun suulla. Ei tässä oikein voi muuta kuin ottaa rauhallisemmin ja olla murehtimatta.


aiaifi ja burman simpanssit Iiro & Esko rv 15+2
 
Ajattelin päivittää pikkuisen tietoja: vuodot ovat jatkuneet ja eilen jouduin naistenklinikalle. Siellä tutkittiin taas tilanne ja tämä lääkäri sanoikin, että istukka ei ole lähelläkään kohdunsuuta ja viikko sitten sanottiin että se on ihan kohdunsuulla! En tiedä onko laitteissa vikaa vai missä?? Ilmeisesti vuoto tulee kohdun limakalvolta tai "jostain päin" kohtua. Yksi syy vuotoihin on ehkä se, että mulla edellisestä raskaudesta aikaa vain reilu vuosi ja kohdunseinämä on "haperoista" (lääkärin sanoin) ja vuoto tulee sieltä. Ota näistä nyt selvää... Onkos kenelläkään tällaisesta kokemuksia???? Ensin ajattelin, että vuodot loppuu sitten kun istukka nousee ylemmäs, mutta nyt jännittää vuotaako sitä tässä loppuun saakka.. Ja kiitos edellisille vastaajille!! =)

Marif ja pieni mies 25+5
 
Mulla on nyt seitsemäs raskaus viikoilla 15+5 ja tämä on ensimmäinen raskaus jossa olen alkanut vuoteleen. Juhannusyönä tuli aikalailla ja kävin sairaalassa ja kaikki oli ok. Oli tossa pitempi aika etten vuotanut ja nyt taas.. :eek: saas nähä mitä nyt sanovat sitten huomena neuvolassa. Mites teillä muilla,joko syitä löytynyt ja onko vuoto loppunut?
 
Marif Tehtiinkö tämä uusin tutkimus sisäkautta ? Nimittäin etinen istukka ei näy vatsan päältä tehdyssä ultrassa samalla tavalla. Myös istukka on voinut hieman ruveta ns. nousemaan kun kohtu pyöristyy.


mammuska Täällä on tällä hetkellä vuodoton kausi ja toivottavasti jää semmoiseksi. Eihän sulla ole vaan tullut kipuja vuotojen lisäksi ?
 
Minulla alkoi vuotaa rv 30..lorahti heti kunnolla ja menin näytille. vuoto johtui istukasta joka oli osittain kohdunsuun päällä. reilu neljä vkoa vuodelepoa heti samantien ja sitten tehtiin suunniteltu sektio.
 

mammuska Täällä on tällä hetkellä vuodoton kausi ja toivottavasti jää semmoiseksi. Eihän sulla ole vaan tullut kipuja vuotojen lisäksi ?[/quote]

Ei, mulla ei ole mitään kipuja ollut, mitä nyt tihkuttelee verta pikkasen. Eilen oli neuvola ja huokasin helpotuksesta, kun sydänäänet kuuluivat normaalina.. :heart: Tää tihkuttelu, kun ei jotenkin pidä oloa turvallisena..
 

Yhteistyössä