Itkunsekaista soperrusta...

Olen aivan poikki 1-vuotiaan vauvani ruoan kanssa temppuiluun. Ennen oli suht hyvä syömään (toki aina pitänyt viihdyttää), mutta sairastui flunssaan pari viikkoa sitten ja sen jälkeen syönyt ihan olemattoman vähän. Sai antibioottikuurin keuhkoputken tulehdukseen viikko sitten ja pari päivää sitten näytti, että alkaa parantumaan ja jopa söikin vähän. Eilen kuitenkin alkoi taas syömättömyys ja keuhkot tuntuvat rohisevankin vähän. Itse olen aivan poikki tähän syömättämyyteen ja huonoon uneen. On vielä rinnalla, joten juo pelkästään sitä nyt. Onk o nyt jotakinb sitkeää flunssaa liikkeellä joka aiheuttaa syömättämyyttä? Voiko hampaat aiheuttaa näin totaalista ruokahaluttomuutta?


Mietin myös refluksitautia kun oli vauvana tosi kova pulauttelmaan ja aina he´räillyt tosi paljon. Nykyisinkin aina hiukan aikaa syötyään alkaa vääntelehtiä kunnes saa röyhtäistyä. Onko nämä refluksin merkkejä?

Itsestä tuntuu että onjotenkin epäonistunut äitinä kun lapsi syö näin huonosti.

Kaikki neuvot ja komeukset otetaan mielellään vastaan.
 
:hug: toivottavasti osaan jotenki auttaa sinua,koska tuomonen on aina todella voimia vievää.

Sinuna soittaisin lääkäriin jos keuhkot rohisevat vielä ettei sinne ole jäänyt mitään,koska jos lääke kuuri ei ole tehonnut niin se on varmaankin syy syömättömyyteen.

Mutta lapsilla voi kyllä muutenkin olla aina välillä sellaisia syömättömyys kausia (ehkä äitin kiusaksi)omalla lapsellani oli viikon syömättömyys kausi jolloin siis joi vain maitoa ja päivässä söi puoli purkkia hyvällä tuurilla hedelmäsosetta,muuten voi ihan hyvin väsynyt toki oli koska ei ollut syönyt niin ei ollut myöskään energiaa.Mutta tämän viikon jälkeen olikin sitten niin että istui seuraavan viikon suurinpiirtein koko ajan ruoka pöydässä.

Ja jos tekee hampaita niin se voi vaikuttaa asiaan.

En nyt tiedä oliko minussta mitään apua,mutta voimia sinulle jaksamiseen!
 
En tiedä onko tästä vastauksesta apua vai haittaa. Siis tarkoitan että älä välttämättä ota meiltä mallia, mutta kerron nyt kuinka meillä oli.

Ipana on nyt 1v 4 kk. Se eli melkein puoli vuotta tosi vähällä ruualla. Lounasaikaan se söi kunnolla ruokaa ja välipalalla jogurttia. Annettiin sitten jogurttia myös aamulla ja illalla kun puuro ei mennyt ollenkaan eikä myöskään mitkään kiisselit tai leipä. Iltapäiväruokakaan ei oikein maistunut. Ja maitopullon se heitti aina pois. Paitsi yöllä sitten joi. Ja minä juotin kun ajattelin että täytyyhän sen edes joskus juoda.
Nyt se on sitten oppinut kävelemään! Hienosti taapertaa! Ja liekö energiantarve siinä kasvanut kun alkoi noin viikko sitten myös syödä taas. Nyt sillä on koko ajan nälkä ja se syö mitä vaan. Se osaa itse vinkua ja osoittaa jääkaappia kun sillä on nälkä joskus silloinkin kun ei ole varsinaisesti ruoka-aika. Ja minä annan sille ylimääräisiä välipaloja kun olen niin onnellinen kun se taas syö.

Eli syömättömyys saattaa olla väliaikaista ja normaalia. Mutta pidä huolta että lapsi saa tarpeeksi nestettä kuitenkin.

:hug:
 

Yhteistyössä